24 Reacties

4 jaar geleden

Is heel normaal, mijn meisje is morgen 16 weken heeft ook haar handjes gevonden sinds een weekje of 2. Staren hoort erbij en idd alles wat ze vast kan grijpen en tillen gaat direct de mond in 😂.

4 jaar geleden

Mijn zoontje van vandaag 3 maanden pakt wel wat speelgoed, of hij tikt het aan, sabbelt op zn vuisjes maar kijkt nog niet oprecht naar zn handjes hoor. Dat komt aankomende maand wel denk ik. Volgens mij heel normaal ;)

4 jaar geleden

Reactie op JSBABY

Is heel normaal, mijn meisje is morgen 16 weken heeft ook haar handjes gev ...
Ja ik heb dus juist het idee dat ze niet echt staart ernaar en dat ze dus ook niet genoeg grijpt🙈 ze doet ze wel de hele dag in haar mond

4 jaar geleden

Reactie op Reneevb

Mijn zoontje van vandaag 3 maanden pakt wel wat speelgoed, of hij tikt het ...
Aah oke, dat stelt me wel al wat gerust. Ik zag namelijk filmpjes van babies die rond de 8 weken al staren naar de handjes.

4 jaar geleden

Ahhhw 🤗 hier ook zo!! In bad begint ze nou ook te staren naar dr voetjes! Hoort er echt bij, de een net iets eerder of later dan de ander. Hier bijna 4 maanden en last van tandjes. Maakt ook dat ze de HEEE-LE dag met vuistjes in dr mond zit en heel veel kwijlt.

4 jaar geleden

mijn meisje van 14 weken die staart letterlijk al 3 weken naar dr handjes... wel obsessed en bleek normaal te zijn, nu doet ze ze ook in dr mondje is ook allemaal op schema volgensvolgende kan nog niet echt speelgoed vastpakken behalve aantikken en dan lachen hahaha dus besef is er nog niet helemaal denk ik... maar dus no worries

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn meiske is ook 15 weken. Kijkt enorm naar haar handen en stopt ze ook helemaal in haar mond. Daarnaast smakt ze erbij, haha heel schattig. Als ik aan haar vraag, pak eens, dan probeert ze wel iets vast te pakken, maar dit gaat nog niet echt vloeiend. Ze is meer geïnteresseerd om mijn vingers te pakken. Al met al is ze meer bezig met haar handjes.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 14 weken en hij kijkt echt al weken naar zijn handjes! Het zal bij elke baby wel anders zijn!

4 jaar geleden

Mijn meisje is 15 weken en ze kijkt ook al paar weken naar haar handjes ze heeft al sinds 2 dagen haar voetjes ontdekt en ze probeerd haar voetje vast te pakken elke kind is anders.

4 jaar geleden

Onze zoon (ruim 14 weken) heeft bijna hele dagen vuistje of zijn duim in zijn mondje. Pakt nog niet echt speelgoed vast. Doe wel een rammelaar in zijn hand, maar die gaat niet naar zijn mond. Ja meer voor zijn eigen hand. Ong 3 weken is hij begonnen met sabbelen om zijn handjes.. Sommige dingen loopt hij op vooruit en andere dingen loopt hij op achter... Elke baby is anders dus uniek 😉

4 jaar geleden

Elk kind is anders en dus Nee, je hoeft je nergens zorgen om te maken. Ze speelt en ontdekt toch mooi?

4 jaar geleden

Mijn dochter van 3 maanden heeft alleen maar haar handjes in de mond... af en toe staart ze erna en als we dan naar haar toelopen doet ze ze snel in de mond😂😂 alsof we die af willen pakken...🙄 het is vooral heel leuk als ze bij ons op schoot ligt dat je opeens zo’n lekker nat vuistje tegen je aan krijgt😂

4 jaar geleden

Waarschijnlijk zit ze aan het begin van de ontdekking, dan loopt ze mooi mee op tijd toch? Dat ze straks verder gaat zal ook gaan gebeuren. Dan denk je straks nog, wat heb ik me druk om gemaakt😂had ze die handjes nu maar nooit ontdekt. Alles lekker nat, alles goed insmeren want het wordt rood van schraalheid. Het heeft ook echt mijn puntjes die ontdekking😉

4 jaar geleden

Hier meisje van 3 mnd en die grijpt nog nergens naar maar kijkt wel voortdurend naar haar handjes en voetjes! Die handen verdwijnen ook vaak in haar mond!

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Waarschijnlijk zit ze aan het begin van de ontdekking, dan loopt ze mooi m ...
Ja heel herkenbaar, die schrale rode knuistjes. Ik smeer droge huidzalf van dr. Leenarts. T liefst smeer ik niks, omdat de handjes zo weer in zn mondje verdwijnen, maar ja

4 jaar geleden

Reactie op Reneevb

Ja heel herkenbaar, die schrale rode knuistjes. Ik smeer droge huidzalf van ...
Ik doe er bepanthen baby op, zover ik kon zien kon dat. Smeer het niet de hele dag maar als ik merk dat het wel eens pijnlijk zou kunnen worden zo. Net als de billen, als ik het ook maar iets rood zie dan smeer ik al😂 gun hem geen luier uitslag... mama smeert en papa doet net alsof de billen oliebollen zijn met de talkpoeder🤣

4 jaar geleden

Dat klinkt als mijn dochter. In het begin ging het allemaal perongeluk het vast pakken. Omdat we na de fles haar een kwartier in zittende houding moeten houden, ben ik paar weken terug begonnen met op dat moment een knuffel voor haar te houden (en met de knuffel kusjes geven, vind ze prachtig), eerst een knuffeldoek van rupsje nooitgenoeg. Die is lekker fel gekleurd en dat vond ze heel interessant. Daarna met een octopus waar een klein belletje in zit. Opeens viel het kwartje hoe ze het zelf kon vast pakken. Je zag haar elke keer glunderen als het gelukt was. Nu heeft ze ontdekt hoe ze haar voetjes moet vast pakken. Ik heb er eigenlijk een soort van spelletje van gemaakt, toen ik zag dat ze geïnteresseerd was is haar handjes.

4 jaar geleden

Reactie op Reneevb

Mijn zoontje van vandaag 3 maanden pakt wel wat speelgoed, of hij tikt het ...
Precies hetzelfde hier! Ook op 18-2 geboren en doet dezelfde dingen.

4 jaar geleden

Geen een kind loopt mooi met alles op schema. Die van mij greep na enkele weken al mn haren vast en tijdens het drinken mijn vinger. Overdags ligt ze hier in de box met wat speeltjes. Grijpen doet ze alleen bij tutdoekjes en spuugdoekjes. Dr speeltjes en rammelringen duwt ze dr arm doorheen. Word volgende week 3 maanden. Kleine van collega doet dit nu pas echt en die is twee maanden ouder dan die van mij. En vandaag ook zoiets: voor het eerst dr sokken uit. Zit ze raar naar dr tenen te kijken terwijl die wiebelen en vervolgens lacht ze

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Ik doe er bepanthen baby op, zover ik kon zien kon dat. Smeer het niet de ...
Haha misschien heel onorthodox maar hier helpt zonnebloemolie zogoed tegen schrale huid, misschien proberen bij de billetjes! En waterwipes ipv ander billendoekjes doen ook heel goed hun werk♥️