15 Reacties

3 jaar geleden

Probeer eens 30ml minder en na 3 a 4 dagen weer 30 minder. Wat je ook kunt doen is warm water aanbieden. Hoe oud is je zoontje?

3 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Probeer eens 30ml minder en na 3 a 4 dagen weer 30 minder. Wat je ook kunt ...
Hij is 10 maanden oud

3 jaar geleden

Hebben wij ook vaak nog 1x per nacht. Ons werd geadviseerd Max 150cc te geven omdat anders de stofwisseling teveel op gang komt en de baby te wakker wordt of vaker wakker gaat worden. Doen nu dus af en toe nog 150 met 2 scheppen nutrilon en dan gaat goed. Nu ook zoveel mijlpalen fysiek en emotioneel dat ik het eigenlijk wel begrijp en het prima vind om af en toe die fles te geven.

3 jaar geleden

Hij is 10 maanden oud
Ik heb ook een zoon van 10 maanden en komt ook nog regelmatig s nachts, alleen wij geven bijna geen melk snachts. Het is een keer voorgekomen dat hij overdag zo slecht dronk en het snachst in wilde halen. Toen hebben we een fles van 100cc gegeven en sliep hier op. Ik heb ook een zoon van bijna 18 jaar en hij kreeg tot zijn 2e jaar nog een fles melk. Puur (wat je zelf ook zegt) uit gewenning. Er is maar 1 ding wat helpt om er vanaf te komen.....en dat is simpelweg gewoon geen melk meer geven.

3 jaar geleden

Wij zijn er toevallig 3 weken geleden mee gestopt. Gewoon cold turkey. 2 nachten 2 uurtjes drama, en vanaf dat moment slaapt mn dochter door van half 7 -half 7. Mn dochter is 10 maanden. Hallelujah! We hebben dit ook gedaan toen ze 8 maanden was, werkte precies zo. Alleen kreeg ze toen blaasontsteking na een paar nachten, super zielig. Toen hebben we ervoor gekozen wel te voeden als ze wilde (was af en toe, vooral toen ze nog koortsig was).

3 jaar geleden

Wij proberen nu ook af te bouwen, ene nacht met meer succes dan de andere 😅 wij hebben steeds een schepje eraf gehaald en als dat goed ging weer een schepje eraf. Zitten nu op 3 schepjes met 120 water. De eerste nachten ging dat goed, sliep ze gelijk verder en een enkele keer ook door. Maar de laatste 2 nachten wordt ze na een uur weer huilend wakker. Soms denk ik laten we ook maar eens cold turkey stoppen maar wij hebben snachts een ruggengraat van niks 🤣

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Zelfde situatie hier: vaak nog 180ml rond 02:00. Volgens een slaapcoach die ik hierover benaderde zou een baby van 10 maanden die fles niet meer nodig moeten hebben en is het puur een slaapassociatie geworden. Aanlengen was zij geen voorstander van omdat je de associatie in stand houdt. Proberen te troosten en die fles niet meer aan re bieden was het advies. Hier nu 2 nachten geprobeerd maar na ruim 1 uur toch toegegeven gezien wij een drukke nog 3 drukke werkdagen hebben. Later deze week gaan we er voor! Hopelijk is het het waar: paar pittige nachten ten opzichte van vooruitzicht van doorslapen gaan we hopelijk wel trekken!!! Succes mama’s en papas!

3 jaar geleden

Wij hebben destijds haar een aantal keer uit bed gehaald en gewoon gewiegd en rond gelopen tot ze rustig was en dan terug op bed gelegd. Steeds wel nagekeken of ze niet echt honger had. Dit zo een tweetal weken volgehouden en toen sliep ze terug de nachten door.

3 jaar geleden

Ik heb begrepen dat je de voeding nooit moet verdunnen (wat je nu doet) 180 cc hoort 6 schepjes bij. Als je wil afbouwen geef dan 150 met 5 schepjes.. En doe bij wijze van elke 2 dagen 30 ML minder en dan ook een schepje minder. Hou de verhoudingen wel goed. Na een week/2 weken ben je helemaal afgebouwd. Zo hebben wij de fles afgebouwd bij ons zoontje. Hij is nu bijna 11 maanden en krijgt al 4 maanden geen nachtvoeding meer.

3 jaar geleden

Reactie op Liseke

Wij hebben destijds haar een aantal keer uit bed gehaald en gewoon gewiegd ...
Hoe check je dan of ze niet echt honger heeft? Dat vind ik namelijk heel moeilijk in te schatten.

3 jaar geleden

Ik heb begrepen dat je de voeding nooit moet verdunnen (wat je nu doet) 180 ...
Van het cb mag ik mijn zoontje s nachts ook 90 cc geven met 2 schepjes. Het is voornamelijk troost voeding ipv echte voeding. Daarom mag t iets minder voedzaam zijn

3 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Wij proberen nu ook af te bouwen, ene nacht met meer succes dan de andere � ...
Bij mij nu ook hetzelfde, mijn zoontje kreeg vannacht 120 met drie scheppen maar een uur later is hij weer wakker..

3 jaar geleden

Reactie op Jimenmerel

Heel herkenbaar! Zelfde situatie hier: vaak nog 180ml rond 02:00. Volgens e ...
En heeft het bij jullie gewerkt? Ik ben nog steeds bezig met afbouwen, lees daar het meeste over

3 jaar geleden

Hier nog volledig bv en geef op verzoek ook snachts. Melk is tot 1 jaar hoofdvoeding ook snachts. En kindje heeft niet alleen melk nodig ook mama! Het afbouwen laat ik natuurlijk verlopen. Als jet kindje er klaar voor is. En ja met twee pubers erbij is t soms pittig, zeker nu t thuisonderwijs weer begint maar he ze hebben. Me alle drie nodig de ene overdag en de ander snachts.