7 Reacties

3 jaar geleden

Volgens mij is het lastiger met borstvoeding. Ook omdat je niet goed weet hoeveel ze drinken. Wij gaven flesvoeding en moesten hem er al snel voor wakker maken, dit hebben we maar 2 keer gedaan, geen succes, dus sliep hij vrij snel door........ ( was geen succes omdat hij dan amper dronk, omdat hij uit zijn slaap gerukt was....)

3 jaar geleden

Bij mij is het juist het zelfde verhaal. Mijn dochtertje wordt s'nachts ook nog wakker om te drinken (BV).

3 jaar geleden

Wat maakt dat je wilt stoppen? Hier ook nog enorm vaak per nacht enerzijds gewoontje en anderzijds ook honger. Tot 18 mnd zijn nachtvoeding heel goed voor de ontwikkeling. Ik voed mijne ook in slaap... ook op de dag. Accepteer t zelf maar..

3 jaar geleden

Eigenlijk al vrij vlot de nachtvoeding eraf hier, was rond 2.5 maand. De avondvoeding is er daarna geleidelijk af gegaan. Niet meer wakker gemaakt en alleen als ze zelf kwam. Nu rond zeven, half acht laatste voeding en eerste weer tussen zes en zeven. Als ze snachts wakker wordt is het nu een aai over de bol en speen. Vraagt er ook niet om. Ik geef de borst of gekolfde melk (rond 160-170ml) als ik moet werken. Maar komt nog wel minimaal 3 keer overdag. Nu inmiddels 9.5 maand.

3 jaar geleden

Reactie op Faar

Wat maakt dat je wilt stoppen? Hier ook nog enorm vaak per nacht enerzijds ...
İk heb t idee dat hij geen honger heeft maar het als een middeltje ziet om in slaap te komen. Hij is er aan gewend geraakt, waardoor hij niet doorslaapt en telkens wakker wordt. Om terug te slapen heeft hij dan mijn borst nodig.

3 jaar geleden

Ons meisje wou tot een paar maand terug ook alleen maar ik slaap vallen tijdens de voeding, slechte slaapassociatie.. maarja wat moet je anders.. Dan zijn wij heel consequent geweest een paar weken, steeds minder eten geven voor het dutje en uiteindelijk gewoon geen eten net voor een dutje. Paar zware weken.. maar het is gelukt! (het boek ´Slaap´ door Susanne Willekes heeft ons hierbij heel erg geholpen) En ivm de nachtvoeding, wij hadden op een bepaald moment beslist van geen wekker meer te zetten en enkel nog te voeden wanneer ze wakker en hongerig was. Na een paar weken werd ze ´s nachts niet meer wakker voor eten. Nu doet ze het soms enkel nog tijdens een groeispurt of wanneer ze ziek is.

3 jaar geleden

Ik laat t aan zl als hij het echt niet meer nodig heeft komt hij vanzelf niet meer! Hier bv al 9,5 maand en snachts komt ie zon 1a2x