10 Reacties

2 jaar geleden

Misschien iets van afleiding proberen

2 jaar geleden

Hier was het ook een drama.. ik ben op ten duur begonnen met mijn eigen nagels knippen/vijlen in bij zijn van Lucas. Hij was er geïnteresseerd in op ten duur. Het ging uit eindelijk makkelijker, en nu als ik het zeg pakt hij zijn manicure setje en vijlt die "zelf". Soms even afleiden met kindermuziek op de achtergrond dat ik mee zing.

2 jaar geleden

Reactie op Shennie

Misschien iets van afleiding proberen
Heb al van alles geprobeerd, z'n lievelings televisie programma, liedjes zingen, m'n eigen nagels knippen of om de beurt, een puzzel maken of een filmpje kijken over nagels knippen. Alles is complete paniek zodra de knipper in de buurt van z'n nagels komt.

2 jaar geleden

Reactie op Debdk993

Hier was het ook een drama.. ik ben op ten duur begonnen met mijn eigen nag ...
Heb al van alles geprobeerd, z'n lievelings televisie programma, liedjes zingen, m'n eigen nagels knippen of om de beurt, een puzzel maken of een filmpje kijken over nagels knippen. Alles is complete paniek zodra de knipper in de buurt van z'n nagels komt. Misschien moet ik dan toch wat meer inzetten op een vijl.

2 jaar geleden

Hier zelfde ervaring als debdk993. Deed altijd na bad, maar bleef altijd een gekronkel mee beweeg gebeuren en hopen dat we alle 10 aan einde rit geknipt hadden. Deed nooit voeten en handen tegelijk en gelukkig groeien de teennagels iets langzamer. Enkele keer blijven steken bij nummer negen. Meerdere malen in bijzijn van mijn dochter eigen nagels geknipt en op gegeven moment zei ze: Senna ook, sindsdien gaat het een stuk makkelijker en laat ze rustig al haar nagels knippen.

2 jaar geleden

Ons zoontje vindt t gelukkig leuk, we laten hm regelmatig zelf een beetje “spelen” met de kindernagelknipper, misschien niet helemaal ideaal, maar mogelijk vindt hij het dan minder erg?

2 jaar geleden

Ik lees graag mee. Hier ook een drama. Ze trekt steeds haar handen en voeten weg

2 jaar geleden

Zelf je nagels knippen in zijn bijzijn? 🤪😜 Hier vindt ze het uiteindelijk niet erg meer om te knippen (vaak met tv aan) en wil tegenwoordig ook zelf gaan vijlen als ze mij dat ziet doen. Dus betrek haar erin mee

2 jaar geleden

Ik gebruik een nagelschaartje ipv een nagelknipper

2 jaar geleden

Ik heb haar eens (samen) mijn nagels laten knippen. Ik laat ze ook altijd kijken, als ik zeg nagels knippen en ze wilt niet, wacht ik even en doen we iets anders. Ik knip vaak na de douche dus dan kleed ik ze bvb verder aan...