16 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter doet dit ook sinds een aantal weken... En als ze het doet moet ze daarna heel hard lachen! Geen idee hoe en waarom...

3 jaar geleden

Die van ons doet het ook. Schijnt heel normaal te zijn. Wij zien het vooral aan het einde vd dag of als ze moe is. Vaak een manier om haarzelf rustig te maken. Ook begint ze nee steeds beter te begrijpen en zelf uit te voeren... ;)

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, soms doet ze het, soms weer niet. Ik denk dat het na-apen is.

3 jaar geleden

Ja die van ons ook. ik denk omdat ze dan zien dat alles snel beweegt en dat ze dat dan leuk vinden

3 jaar geleden

Goedemorgen! Hier doet ze het ook en soms ziet het er ook een beetje 'vreemd' uit. Ik heb dit toen besproken met het cb en ze geven aan dat het bij de leeftijd hoort. Maar waarom precies? Geen idee.. Ik weet wel dat baby's hun hoofd anders gaan houden om dingen in een ander perspectief te bekijken. Misschien heeft dit daar ook iets mee te maken.

3 jaar geleden

Hier is het soms een voorbode voor een nog dwarszittende boer. Wij lopen bij de osteopaat voor veel spugen. Die gaf aan dat het (voor ons kind) ook een signaal van spanning in zijn lijf is.

3 jaar geleden

Hier ook eentje die dat doet. We hebben het besproken met de kinderarts en het bleek iets normaal. Zeker omdat hij aanspreekbaar blijft. Sinds een week of 2 wordt het nee schudden, zelf ja-knikken...

3 jaar geleden

Reactie op EstherB

Hier ook eentje die dat doet. We hebben het besproken met de kinderarts en ...
Is leuk man. Vooral als ze dat dan steeds op dat moment doen. Dan moet je filmen en dan vragen stellen. Grappig als ze dan ja of nee schudden als antwoord.

3 jaar geleden

Onze dochter schud de laatste tijd ook vaak nee. Ze heeft een grote glimlach schud nee en kijkt daarna mij aan. Als ik t dan ook doe, begint ze te schaterlachen 😂

3 jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook met name bij moeheid. Eerder ook in combinatie met naar de oortjes grijpen en was het een dubbele oorontsteking..

3 jaar geleden

Hier ook hoor! Ze maakt er een spelletje van, als mama of papa het doet doe ik het lekker ook! Heel geestig

3 jaar geleden

Hier wordt er ook vaak nee geschud 😅 ja zit er nog niet in.. ik vind het alleszins hilarisch 😄

3 jaar geleden

Mijn dochtertje doet dit vooral al ze moe of overprikkeld is en slecht in slaap komt. Overdag doet ze het ook maar korter en minder intens. Tijdens het spelen of als ze genoeg gegeten heeft :). Het reguleert stres/prikkels. Het kan geen kwaad en gaat vanzelf over. Als er ook nog bij naar de oortjes gegrepen wordt kan het oor ontsteking zijn en moet je wel naar de huisarts.

3 jaar geleden

Onze zoon doet dat ook regelmatig. Denk ook dat het bij vermoeidheid is, maar tegelijk ok ontdekken en voelen. Hoort misschien dat zijn haartjes geluid maken op die manier.

3 jaar geleden

Hier ook regelmatig nee geschud, vaak als hij moe is.