5 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb dit ook vaak gehad met me dochter is echt een fase weer helaas.. en bij het ene kindje duurt het langer als bij het andere kindje. Ik heb een muziekje aan en sterrenhemel als lampje duurt allebij een half uur, ik ben best wel hard en laat me dochter even huilen, dan na 5/10 min als ze nog huilt leg ik haar alleen neer en zeg dat ze moet gaan slapen en loop weer weg. Ze geeft vanzelf op en gaat daarna gewoon slapen ze kent me ondertussen🙈. Sinds 2 dagen slaapt ze nu onder een dekbedje wat eerst een slaapzak was en merk dat ze het zo fijn vind ze slaapt de hele nacht door tot 8:30. Met een slaapzak werd ze geregeld wakker en vaak vroeg wakker. Heb hier wel al langer als een half jaar mee geoefend door vaak op ons bed onder de dekens te gaan liggen of beneden op de bank onder een kleedje. Dit kan je misschien ook nog proberen 😊. Gefeliciteerd met je zwangerschap! En geniet er nog even van.

2 jaar geleden

Wij hadden dit sinds augustus al dat hij maar niet in bed wou slapen en telkens s avonds laat bij mij moest liggen of bij mijn man of tussen ons in. Vorige week hebben we het anders aangepakt. Wij hebben een matras op zijn kamer neergelegd met dekbed etc naast zijn bed. Ik ga 's avonds hem naar bed brengen en blijf dan even liggen op het matras. Als hij slaapt dan ga ik naar beneden. Vannacht was de eerste keer dat ik eens weer samen met mijn man heb kunnen slapen. Hopen dat dit een positieve zet blijkt.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik ben zelf ook in maart uitgerekend, en weet hoe vermoeiend het is. Ik heb met Eliza elke avond een vast ritueeltje, bij ons op bed even boekje lezen of liedjes zingen, dan samen knuffelen en kletsen en dan zeg ik dat ik haar in haar eigen bed ga leggen, dit gaat 8 van de 10 x goed! Vanavond was het drama en heb ik haar even laten huilen, ben soms ook te moe om consequent te zijn 😅

2 jaar geleden

Herkenbaar! Hier ook ons zoontje die nu al 4-5 maanden s avonds gaat slapen als wij naast z’n bed blijven zitten. En ook dan gooit hij steeds knuffels eruit. Als we weglopen is het helemaal feest, en raakt hij overstuur. En s nachts ook steeds wakker, ineens hard huilen. We nemen hem dan bij ons in bed en dan slaapt hij verder (en wij gelukkig ook). Pff hoop wel dat deze fase een keertje overgaat 🙂

2 jaar geleden

Is inderdaad echt een fase. Mijn dochtertje afgelopen 3 maanden een beetje op en af gehad. Niet meteen willen slapen liefst knuffelend in slaap vallen. Maar sinds deze maand is het in een keer weer omgedraaid en kan ik haar weer wakker in bed leggen en slaapt dan. Ik heb geprobeerd elke keer structuur te blijven houden en de geborgenheid te geven wat ze nodig had. Dus soms ook bij ons in bed. Ik denk dat altijd om een reden is dat ze andere gedrag/fase vertonen. Soms hebben ze ons dan even wat meer nodig.