7 Reacties

3 jaar geleden

Rond de 12 maanden is er een slaapregressie, misschien ligt het daaraan??

3 jaar geleden

Ja ik herken dit ook bij mijn kleine man. Bij mij slaapt hij overdag nog 2 keer ik zat te twijfelen om over te gaan naar 1 slaapje of hem eerder wakker te maken overdag met de hoop dat hij in de nacht beter ga slapen

3 jaar geleden

Ja mijne doet dit ook, heel irritant. Wat bij mij helpt is zodra hij wakker wordt een klein beetje drinken aan te bieden, melk of water, ik geef dan het flesje zonder dat ik erbij blijf en dan drinkt hij zelf en valt dan vanzelf slaap.( soms nog met leeg flesje in hand:-) is de enige manier dat hij snel slaapt anders ben ik ook uren bezig, trek ik slecht.

3 jaar geleden

Mijn dochter is altijd een slechte slaper geweest, dus wat dat betreft niet dezelfde situatie, maar sinds 11,5 maand is het dramaaaa! En nu een paar weekjes later merk ik dat het beter wordt. Mijn dochter huilt vooral overstuur, maar overdag ook hele tijd praten ipv slapen. Ik denk dat het een “sprongetje” is, enorm in ontwikkeling en alles moeten verwerken

3 jaar geleden

Goeie avond, onze dochter is 10 feb 1 jaar en merk alleen overdag dat ze minder snel in slaap valt, ze is een half uur druk in haar bedje en dan valt ze uiteindelijk in slaap. Ik schenk hier geen aandacht aan en wacht altijd gewoon totdat ze in slaap valt. De nachten slaapt ze altijd door, word soms wel eerder wakker in de ochtend tegen 7:30/8:00 maar ook dan laat ik haar liggen tot 8:30, zodat ik altijd een vast ritme heb met haar wanneer we de dag beginnen. Ze slaapt eigenlijk altijd gewoon weer verder en wacht totdat de lamp in de gang aan gaat dan word ze wakker en weet ze dat mama zo komt om haar uit bed te halen, heb haar dat zo een beetje aan geleerd 😅. Overdag hou ik ook altijd 2 slaapjes van 2 uurtjes aan. Moet haar eigenlijk altijd wakker maken, als ik haar door laat slapen totdat ze zelf een x wakker word, word haar middag slaapje echt een ramp. Het hoort er helaas allemaal bij en als je toch het vaste schema aan blijft houden wat je hebt dan zal het ook zeker vanzelf goed komen.. Zou het niet door de war schoppen door haar eerder uit bed te halen oid en gewoon dezelfde tijden aanhouden kwa slapen, het is tenslotte ook progressie. En zolang ze niet huilt is er niks aan de hand, als ze begint te huilen kan je haar altijd troosten. 😊 Heel veel succes en het is een fase waar ze even doorheen moeten maar ook dit komt uiteindelijk goed!

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Goeie avond, onze dochter is 10 feb 1 jaar en merk alleen overdag dat ze mi ...
Bedankt voor de lieve woorden!

3 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Bedankt voor de lieve woorden!
Ze hebben veel slaap regressies/progressies wat erbij hoort en dit is er weer eentje en de ene baby heeft het zwaarder als de andere baby. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen sorry voor mijn lange verhaal net haha maar verstoor vooral haar ritme niet en hou alles hetzelfde dan gaat het het snelste 🤗 Hopelijk helpt dit bij alle mama's hier iig wel..