15 Reacties

4 jaar geleden

Hey Monique! Onze baby Benthe heeft een slaapzakje van Fedde en Kees gekregen, een soort mini dwangbuis die wel goed werkt

4 jaar geleden

Wij lekken een lakentje over onze kleine en stoppen deze dan aan beide kanten strak onder het matrasje. Zo heeft ze toch nog het gevoel van inbakeren en kan ze niet zo zwaaien met de handjes. Wel is ze veilig als ze toch mocht gaan rollen.

4 jaar geleden

Nooit ingebakerd en al heel snel tegen dit probleem aangelopen. Ik blijk altijd boven tot hij slaapt, zodat ik de speen weer even in kan doen. Soms 10 keer. Ergens in zijn slaap spuugt hij hem uit en slaapt hij door. Maar in slaap vallen doet hij het liefst met speen in.

4 jaar geleden

Ik stop een knuffeltje links en rechts onder haar armen. Dat pakt ze de speen minder snel. Als ze slaapt haal ik de knuffels wel weg.

VRIEND

4 jaar geleden

Wij hebben nooit in bed ingebakerd, maar idd ook de dekens links en rechts goed strak ingestopt. Maar ze wurmt toch nog dr armpjes eruit, dus nu in allebei de handjes een knuffeldoekje. Werkt hier heel goed, ze krijgt zichzelf ermee in slaap als de speen toevallig nog uitvalt.

4 jaar geleden

nooit ingebakerd, die van mij vonden en vind het niet fijn, krijsden en krijst dan de boel bijelkaar, zoonlief maakte zichzelf wel wakker en dochterlief. Ze slapen beide in zelfde houding. armpjes naast hun hoofd, mijn dochter wrijft veel over haar gezicht, gelukkig slaapt ze verder.

4 jaar geleden

Reactie op DdB

Wij hebben nooit in bed ingebakerd, maar idd ook de dekens links en rechts ...
Ben ik nu ook aan het proberen. Hij lijkt met zn vingers te willen frummelen. Resultaat is nu af en toe nog wel dat ie gaat huilen en w m aantreffen met de speen in de hand en t knuffeldoekje over zn gezicht :-). Erg grappig maar niet heel handig.

4 jaar geleden

Reactie op LynnAnna

Wij lekken een lakentje over onze kleine en stoppen deze dan aan beide kant ...
Ook geprobeerd maar hij wurmt zn handjes dan onder t laken vandaan. Misschien doe ik t niet strak genoeg...

4 jaar geleden

Speen is tot een bepaalde leeftijd een behoefte voor baby's. Daarna wordt het een gewenning. Die zuig behoefte kun je nu nog beter aan voldoen maar kun je bijvoorbeeld wel gaan oefenen dat het slapen gaan zonder speen gaat lukken maar dat hij op een ander moment die speen wel kan krijgen, tijdens spelen of zoiets.

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Speen is tot een bepaalde leeftijd een behoefte voor baby's. Daarna wordt ...
Dat is een interessant inzicht! Ik ben bekend met de zuigbehoefte en dat die eigenlijk na 3 maanden afneemt. Maar als je de speen op een ander moment aanbiedt, belemmer je dan niet andere zaken zoals spraak (nou ja, geluiden maken)?

4 jaar geleden

Reactie op AukeW

Hey Monique! Onze baby Benthe heeft een slaapzakje van Fedde en Kees gekreg ...
Nooit geweten dat er zo'n slaapzak was. Ik leg altijd een knuffeltje tussen de tut en zijn handjes. Vaak pak hij dan ook het knuffeltje vast waardoor hij zijn handen al vol heeft en van zijn tut afblijft. En als de tut uitvalt blijft hij hangen tegen het knuffeltje waardoor hij hem zo weer terug kan zuigen

4 jaar geleden

Love to dream slaapzak werkt hier goed!

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Dat is een interessant inzicht! Ik ben bekend met de zuigbehoefte en dat di ...
Nee hoor, ze gooien hem weer vanzelf wel uit als ze er geen zin in hebben meer. De zuigbehoefte kan tot een jaar spelen , wij geven Yesper alleen wanneer hij er behoefte aan heeft. Als hij huilt, echt huilt wat hij niet veel doet, dan pakken wij hem op en troosten wij hem. Even dichtbij ons, dat helpt hem enorm. Hij is nu 4.5 maand oud, en pakt hem er zelf uit. Hij gebruikt zijn duim of een andere vinger om ook aan die zuigbehoefte te voldoen. 🙂🙃 lekkere natte handjes😂 Ons manneke praat, lacht en doet. Hij begon met dunstan, toen kwamen andere geluiden en nu kijkt hij hoe hoog hij kan gillen🤔 ben benieuwd wat het straks gaat worden.

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Nee hoor, ze gooien hem weer vanzelf wel uit als ze er geen zin in hebben ...
Hahaha ohh jaa dat gillen dat doet die van ons ook🙈🤣

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Hahaha ohh jaa dat gillen dat doet die van ons ook🙈🤣
Vind het zo grappig, dan zie je dat mondje al voorbereiden.... en dan vraag het je af hoe hoog en hard het gaat. Maar gelukkig een vrolijke gil🥰