4 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Hebben jullie een vast ritueel voordat ze naar bed gaat? Bij onze zoon helpt dat zodat hij ook weet dat het nu slaaptijd is. En slaapt ze overdag nog 1 of 2x? Toen onze zoon met 18 maanden overging naar nog 1 slaapje overdag waren de avonden ook even wat moeilijker. Wat ook kan meespelen is dat ze nu misschien last heeft van de laatste sprong, die is rond de 18 maanden. Heb je hier iets aan?

3 jaar geleden

Misschien zou je de chair methode kunnen overwegen. Dan bouw je het rustig af door steeds iets verder weg te gaan zitten. Kindjes rond de 19 maanden hebben vaak ook last van verlatingsangst. Ze moeten het vertrouwen krijgen dat ookal ben je niet op de kamer je wel in de buurt bent 🥰. https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hoe-werkt-de-chair-methode/

3 jaar geleden

Ik heb ook precies het zelfde, lees graag mee met de tips en ervaringen mee die gegeven wordt. Lieve groet🍀

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, als het hm niet zelf lukt nemen we hm op schoot, dan valt ie heel lekker rustig in slaap en leggen we hem slapend weg. De ene keer slaapt hij dan wel door, de andere keer niet, maar dat is ook zo als hij wel zelf in slaap valt. Blijkbaar heeft ie me soms even nodig, ik vind het ook jammer, kost natuurlijk wel relatief veel tijd, en we laten hm altijd t eerst zelf proberen. Uiteindelijk wordt het beter! Maar als je het inderdaad vervelend vindt (wat ik heel goed begrijp, heb ik soms ook!) dan misschien een slaaptrainingmethode proberen welke het best bij jullie en haar past. En goed proberen te luisteren naar het geluid dat ze maakt, is ze verdrietig? Boos? Het er niet mee eens? Ik heb soms het idee dat als ie goed heeft gegeten het makkelijker gaat om zelf in slaap te vallen. Maar ook timing van wakker worden van middagslaapje en naar bed gaan s avonds is ook een ding… en idd sprongetjes/slaapregressies🥳🥰 Hopelijk wordt t snel fijner!