69 Reacties

5 jaar geleden

Pff ik vond de nipt al duur! Maar €450 dat zou ik er niet voor over hebben wetende dat er een goedkopere weg is. Maar hier wel van plan de nipt te doen

5 jaar geleden

Ik denk niet dat wij de nipt laten doen. Vind het zo lastig dat ze alleen maar zeggen dat er een kans is op.. en je geen zekerheid kunnen geven. Er blijft altijd een kans dat het kindje ook gezond is.. ik zou dan geen beslissing kunnen nemen.

5 jaar geleden

Reactie op Sista_me

Ik denk niet dat wij de nipt laten doen. Vind het zo lastig dat ze alleen m ...
Dat gevoel heb ik ook, ik vind het heel moeilijk!

5 jaar geleden

Op het moment dat er uit de test komt dat je kindje een kans heeft op een afwijking kun je nog aanvullende testen laten doen om meer zekerheid te krijgen. Op het moment dat er niets afwijkends wordt gevonden is het vrijwel zeker dat er ook niets aan de hand is. https://onderzoekvanmijnongeborenkind.nl/wat-u-moet-weten-over-de-nipt Wij gaan de test wel laten doen (de Nederlandse NIPT test)

5 jaar geleden

Wij hebben aangegeven deze wel te willen. Bij 11 weken krijg ik echo en nemen ze meteen bloed af voor nipttest. Als de test slecht uitkomt weten we waar wij aan toe zijn.

5 jaar geleden

Ik heb bij 11 weken bloed laten tappen voor de NIPT heb ook heel veel getwijfeld... mijn partner stond er op dat we het zouden doen. Hij vind dat de gemiddelde downer een niet fijn leven heeft en hij gunt ons kind dat niet. Tevens is hij bang zijn hele leven er extra zorg voor te moeten dragen wat hij niet aankan. Ik ben ZZP'er en kan het zeker niet er bij hebben volgens hem dus vandaar dat wij wel de NIPT hebben gedaan uiteindelijk.

5 jaar geleden

Reactie op RidderCindy

Ik heb bij 11 weken bloed laten tappen voor de NIPT heb ook heel veel getwi ...
Bij ons is zorg dragen inderdaad ook een groot standpunt. Daarbij komt nog dat mijn partner autistisch is ( gelukkig wel medicatie) en dat we in principe wel genoeg verdienen voor kinderen maar niet met speciale zorgen. En mijn partner gaf ook als reden die jij hier aangeeft. Zelf zit ik welin dubbio want we zijn nu zo heppie de peppie dat ik eigenlijk de uitslag niet zou willen

5 jaar geleden

Ik heb gisteren bloed laten prikken voor de nipt. Ik ben boven de 40 (41) dus ik loop meervrisico, en dat is voor mij de reden.

5 jaar geleden

Ik ga er niet voor. Er zijn veel dingen die je kindje kan hebben of krijgen... ik heb al drie kinderen en wat voor kindje er ook bij komt, ik kan er van houden. Ik heb een behoorlijk autistische zoon, je moet daar ook je leven op aanpassen, nu de middelste blijkt leerproblemen te hebben en heeft ook extra aandacht nodig. Dit zie je allemaal niet op de NIPT. Mijn oudste heeft zwemles met kindjes met down, die zien er ook gelukkig uit en hadden eerder hun diploma dan hij. Ook werk ik in de gehandicaptenzorg, je komt er veel zuurstof tekort bij geboorte tegen, juist bij de ernstige gevallen. Ik hoop dus op een goede bevalling...

5 jaar geleden

Ook wij hebben de NIPT laten doen en zijn nu in afwachting van de uitslag. Ook ik ben wat ouder (41) dus een verhoogde kans op afwijkingen.

5 jaar geleden

Ik denk wie belt mij nu op zondag avond, maar joegheeee was de verloskundige onze test is goed , niks geen gekke dingen ook geen nevenbevindingen ♡♡♡ Nu gaan we het morgen aan de familie vertellen en dan wereld bekend maken ! Zooo blij man wat een spanning voor zo'n stomme test kun je hebben.. gelukkig de uitslag al heel snel binnen. Had hem pas volgende week vrijdag verwacht.. 🥳🥳🥳🥳

5 jaar geleden

En iemand hier wel al die amerikaanse nipt test gedaan? Ik kon het ook nergens anders vinden dan in Amsterdam. Wij willen het sowieso ook laten doen (NLse of Amerikaanse). Zit zelf in de zorg, daarnaast mantelzorger en hij werkt soms weken van 60+ uren met veel verantwoordelijkheid dus dat zijn redenen die meespelen voor ons. Ook gezien bij kennissen hoe hun andere kind veel minder aandacht kreeg en hoe zwaar ze het vonden (inmiddels overleden).

5 jaar geleden

Reactie op RidderCindy

Ik denk wie belt mij nu op zondag avond, maar joegheeee was de verloskundig ...
Hier ook vanmiddag telefoontje van de VK met gelukkig goed nieuws. Ik wist niet dat ik er onbewust best mee bezig was maar ik was heeeeeeel erg opgelucht en mijn man ook. We waren er allebei toch even stil van hoe je jezelf toch ergens ook wapent voor slecht nieuws.

VRIEND

5 jaar geleden

Wij hebben ook de (Nederlandse) NIPT gedaan met gelukkig een goede uitslag. Bij mijn familie zitten wel wat erfelijke ziektes die ik wilde uitsluiten en gelukkig voor ons geen nevenbevindingen. Deze test gekozen ivm geen risico voor het kindje i.p.v. bijvoorbeeld de vruchtwaterpunctie

5 jaar geleden

Gelukkig ook geen bijzonderheden uit de Nipt gekomen. Ik ontving de uitslag van de test al na 3 (werk) dagen!

5 jaar geleden

Misschien een gekke vraag, maar is er misschien een verschil tussen België en Nederland qua hoe snel de uitslag komt van de NIPT? Ik zag dat een aantal van jullie de reactie al binnen een week hebben ontvangen. Zelf wacht ik al (in Nederland) vanaf 26 juli =(

5 jaar geleden

Reactie op Waggy

Misschien een gekke vraag, maar is er misschien een verschil tussen België ...
Ik heb de test in Nederland gedaan en hem binnen een week terug. Maar hoor dat het vaak ook langer duurt hoor.

5 jaar geleden

Reactie op Waggy

Misschien een gekke vraag, maar is er misschien een verschil tussen België ...
Bij mij duurde 't 12 werkdagen (emc)

5 jaar geleden

Ik had de uitslag binnen n week (emc). Afgelopen maandag geprikt en de verloskundige belde zelfs op zondag 😊

5 jaar geleden

Ik heb mijn uitslag gisteren binnen gekregen. De uitslag was vrijdag naar de vk gestuurd en ik kreeg gisteren bericht van de vk. Totaal 8 werkdagen gewacht (emc)