14 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 6 maand rolt ook ng niet om.. wel van buik naar rug maar omgekeerd ng geen aanstalten. Zitten daarintegen begint hij wel al goed te kunnen dan.

4 jaar geleden

Die van mij is nu 6 maand en bijna 3 weken weer en doet het net een week ☺️ hij vond op z’n buik liggen ook niet zo, oefende het wel af en toe. En nu vind ie het super!

4 jaar geleden

Lieve mama van Thijs, onze Tijn is 6 maanden en met 40+1 geboren. Hij rolt ook nog niet. Hij kan dingetjes pakken maar vindt het interessanter om overal tegenaan te slaan. Ik ben stiekem wel blij dat hij nog niet rolt want dat betekent weer slechter slapen meestal....Hij maakt wel aanstalten om te rollen maar geeft t al snel op. Maak je er niet te druk om. Mijn dochter is nu 4,5 jaar. Ik weet nog hoe oud ze was toen ze ging lopen maar rollen... geen idee meer! We focussen ons op die grote ontwikkelingen want die kunnen we zien. Maar ondertussen gebeuren er ook heel veel kleine dingen die net zo belangrijk zijn. Geniet van je kleintje en maak je je écht zorgen, bel het cb.

4 jaar geleden

Zoontje 6,5mnd heeft afgelopen week 2x (toevallig) omgerold. Komt wel goed hoor. Volgens mij 'moeten' ze dat bij 7-8mnd kunnen

4 jaar geleden

Hoi, hier hetzelfde tot een week geleden, ben heel veel.met hem gaan oefenen en nu kan hij wel rollen van buik naar rug, maar terug nog niet. Hij is ook 6 maanden en een week. Veel op het speelkleed leggen en met hem gaan rollen is de tip. Verder kan je er weinig aan doen. Mijne is ook drie weken te vroeg geboren en heeft daarna nog weken in het ziekenhuis gelegen. Denk ook dat als ze te vroeg geboren zijn het iets langer kan duren.

4 jaar geleden

maak je geen zorgen, sommige kinderen doen lang over het een maar sneller over het andere

4 jaar geleden

Hi, Mijn dochtertje van 27 weken heeft pas vandaag voor het eerst gerold, ik heb me ook lang zorgen gemaakt maar elk kindje heeft z'n eigen tempo om alles te leren. Wie weet leert hij alles ineens op korte tijd. Ik zou gewoon elke dag een beetje blijven oefenen en dan komt het wel. Ikzelf werk in een kinderdagverblijf en vergelijk mijn dochter heel de tijd met de andere kindjes.. er zijn altijd kindjes die sneller zijn in bepaalde dingen maar wil zeker niet zeggen dat je je al zorgen hoeft te maken over jou kleine man. Het komt wel allemaal goed en wie weet hoop je binnekort dat hij eens wat langer op dezelfde plaats blijft liggen 😉

4 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik zie zoveel kindjes op me heen wel al rollen en dan ga je vergelijken (wat heel dom is natuurlijk want ieder kindje is anders)! Dankjulliewel voor de reacties 🤗

4 jaar geleden

Hallo Mama's, Yara is net 6 maanden en rolt ook niet. Ze is volgens mij wel sterk maar vind het nog wel prima op haar rug. Ik heb inderdaad ook vaker 7 a 8 maanden gehoord. Dus dacht het rustig af.

4 jaar geleden

Onze dochter is 24 aug 6 maanden en kan ook nog niet rollen. Op de buik liggen is even leuk maar niet heel lang. Verschillende ondergronden geprobeerd, geholpen ook met rollen door haar te begeleiden maar werkt niet. Denk nog maar even geduld hebben, vroeg of laat rollen alle kinderen. De ene wat sneller dan de ander. Misschien kan jouw kindje eerder praten of komen de tandjes door of is er wat anders aan het ontwikkelen en moet het rollen even wachten maar :-).

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn zoontje kan wel op de buik rollen, maar rolt niet door met het doel om van A naar B te komen. Daarvoor doet hij tijgeren. Om op de buik leuker te maken hebben we een boxboekje in de box hangen, hij vindt het leuk om naar de plaatjes te kijken. Ook werkt het bij sommige baby’s om een kleine spiegel voor hem te plaatsen en hij zichzelf kan bekijken.

4 jaar geleden

Hi mama van Thijs, Helemaal niet iets om je zorgen over te maken. Ik heb een familielid die arts is bij het cb. Die vertelde me een keer dat ze op het cb pas rond de 9 maanden verwachten dat een baby kan rollen en dat het zelfs geen ramp is als ze het dan nog niet kunnen.

4 jaar geleden

Reactie op Klaartje18

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik zie zoveel kindjes op me ...
Heel herkenbaar zeg! Die van mij rolt dan wel als een malle van rug naar buik en rolde met 3.5 week wel al van buik naar rug, maar nu niet meer. Ik heb hetzelfde met zitten. Ons zoontje laat zich gewoon omvallen 😅

4 jaar geleden

Reactie op J_B1

Onze dochter is 24 aug 6 maanden en kan ook nog niet rollen. Op de buik lig ...
Wat leuk, nog een 24/2 baby! Ben er nog geen een tegen gekomen. Maar idd wat je zegt klopt. Ze kunnen niet alles tegelijk ontwikkelen. Ik denk dat wij als ouders ook graag te snel willen.