Hoi moeders,
Mijn dochtertje van bijna 9 maanden wil nog niet zo goed eten. Ik geef borstvoeding en ze krijgt nu ongeveer nog 4x per dag. Ik had gehoopt wat meer af te kunnen bouwen omdat ze wat meer vaste voedsel zou eten, maar ze moet er nog weinig van hebben helaas. Soms eet ze wel een half stuk fruit (banaan of peer bijvoorbeeld) en soms een (heel of half) broodje. Groente eet ze eigenlijk heel weinig (terwijl we hier mee waren begonnen). Soms heeft ze zin, met name als ze het zelf met haar handjes kan eten. Maar meestal speelt ze er alleen mee of houdt ze haar mondje stijf dicht als we het aanbieden, schudt ze nee en doet ze haar hoofd achterover. We krijgen het er echt niet in... Ik heb zowel rapley als gewoon pureren geprobeerd.
Ik ben benieuwd of er nog meer kindjes zijn van deze leeftijd die nog zo weinig vast voedsel eten? En of jullie tips hebben waardoor ze misschien beter gaat eten? Aan de ene kant wil ik haar gewoon de tijd geven en denk ik dat het vanzelf wel komt, maar toch maak ik me ook een beetje zorgen...