6 Reacties

3 jaar geleden

Misschien heeft hij Magnesium te kort ?

3 jaar geleden

Hoe ziet zijn dag eruit? Slaapt hij overdag en hoe veel? Uren wakker zijn snachts: hoe is dat? Wordt hij wakker en gaat dan spelen? Is hij aan het huilen (miss kan je merken of het angst is of pijn?) Wat doe je als hij na het in slaap vallen weer wakker wordt en gaat huilen.? Er zijn verschillende topics hier over slapen. En methodes. Misschien heb je daar iets aan. Ik.zou je een advies kunnen geven als ik zou weten hoe en wat (zie vragen)

3 jaar geleden

Wordt hij na 3 kwartier weer wakker steeds als je hem in bed legt? Dit hadden wij namelijk met onze zoon toen wij hem wiegend in slaap brachten. Elk kindje wordt na 3 kwartier een beetje wakker, dat heeft te maken met de slaapcyclus en valt dan weer dieper in slaap. Zodra een kindje wiegend in slaap wordt gebracht kan het niet zelf in slaap vallen en dus als hij wakker wordt na 3 kwartier of midden in de nacht ook niet. Hij viel in slaap in jou armen en ligt dan ineens alleen in bed. Stel je voor dat jij in slaap valt in bed en je wordt ineens wakker op de bank, dan schrik je ook. Bij ons heeft het geholpen om onze zoon te leren om zelf in slaap te vallen. Wij deden zijn slaapritueel: kusje van papa en mama, tandjespoetsen, boekje voorlezen, even op onze borst laten liggen tot hij helemaal rustig word, kort in onze armen wiegen tot hij bijna in slaap viel (want dit was hij gewend), wakker in bed leggen en er naast gaan liggen zodat hij niet alleen is en zelf kon leren om in slaap te vallen. Het wiegen werd steeds korter. Op een gegeven moment legde we hem in bed na het ritueeltje en liepen we weg. Meestal gaat dit goed, soms is het even huilen maar al voor dat we beneden zijn is het al gestopt, kijkt om zich heen en gaat slapen. We hebben hem niet laten krijsen oid. Sindsdien slaapt hij door (meestal). Tijdens sprongetjes wordt hij nog wel eens wakker midden in de nacht, maar goed.. volgens mij hoort dit erbij. Voorheen werd hij elke 3 kwartier steeds wakker en belandde dan bij ons in bed. Soms zat ik al om 20u boven omdat hij anders niet wilde slapen. Om een beeld te geven hoe erg het bij ons was. Hopelijk heb je er iets aan!

3 jaar geleden

Reactie op Zhra

Misschien heeft hij Magnesium te kort ?
Wat bedoel je daar precies mee?

3 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Hoe ziet zijn dag eruit? Slaapt hij overdag en hoe veel? Uren wakker zijn s ...
We beginnen om 7.00 de dag 11.30 gaan we een dutje doen. Meestal is het 1,5-2 uur soms ook wat langer dan laat ik hem ook gewoon slapen. Nadat hij wakker is hou ik een wakkertijd van 6 uur aan en gaat dan naar bed voor de nacht dusheel verschillend de slaaptijden in de avonden. Nog steeds slaapt hij wiegend maar probeer het in ieder geval niet meer te lang in slaap te wiegen. Soms wordt hij echt hard huilend wakker maar dan troost ik hem even en slaapt hij verder. En anders is het gewoon echt niet willen slapen maar spelen.. Hoor graag van je als je tips hebt

3 jaar geleden

Slaaptipsvoorbaby's op instagram. Dikke tip. Consult aanvragen. Alleen maar goede verhalen.. Weet zeker dat ze je goed kan helpen.