48 Reacties

3 jaar geleden

Niet de enige hoor. Onze kleine draait alleen rondjes om haar as. Draait ook niet van buik naar rug en andersom. Ze heeft het niet van een vreemd en mijn zussen en ik waren ook laat met grove motoriek.

3 jaar geleden

Volgens mij totaal geen reden tot zorgen, ieder kindje doet het op zijn eigen tempo. Er zijn zelfs kindjes die het kruipen overslaan en meteen gaan staan. Die van mij (31-1-2020) kruipt ook niet, maar tijgert. Hij staat daarentegen weer wel.

3 jaar geleden

Die van mij is 8 maand en doet beide ook nog niet. Maak me er geen zorgen om. Ze komt overal wel op haar eigen manier, dit zal ook wel komen als het haar handiger gaat lijken

3 jaar geleden

Ik weet niet hoe oud jouw kleintje is maar mijn zoontje is volgende week 9 maanden en heeft nog maar net gisteren de eerste aanstalten gemaakt van voorwaarts kruipen, achterwaarts deed hij wel al een beetje. Voor de rest ook zoals je vermeld, op de buik draaien en dan terug zitten ... Ik zou me niet direct zorgen maken... elk kind ontwikkelt zich aan zijn eigen tempo .

3 jaar geleden

Hier ook niet bijna 9 maand wil alleen zitten en staan en probeert te stappen en op de buik gelijk krijsen

3 jaar geleden

Nee hoor, hier kruipt hij ook nog niet. Net het tijgeren ontdekt waarmee hij wel doelgericht ergens heen gaat. Maar kruipen nog niet, ook niet optrekken.

3 jaar geleden

Ons mannetje kruipt ook nog niet. Nu komt er sinds kort wel een fysio langs voor hem omdat hij door z'n extreme reflux niet veel op de buik heeft gelegen en daardoor nog te weinig kracht heeft opgebouwd om o.a. te leren kruipen. Ieder kindje zal het op z'n eigen tempo doen.

3 jaar geleden

Reactie op Vls

Volgens mij totaal geen reden tot zorgen, ieder kindje doet het op zijn eig ...
Die van mij is 1 dagje ouder (30-01). Nu al staan 😱 Kan me niet inbeelden dat onze meid al zou staan.

3 jaar geleden

Mijn dochter is van 18 feb en kruipt ook niet. Maakt ook geen aanstalten, haha. Zelfstandig zitten kan ze ook niet. Staan ook niet. Ze rolt sinds 2 weken van buik naar rug en draait om haar as. Dat vonden wij al een hele ontwikkeling. 😁 De rest komt vanzelf wel.

3 jaar geleden

Reactie op Sonja_W

Ik weet niet hoe oud jouw kleintje is maar mijn zoontje is volgende week 9 ...
Ze is van 30 januari.

3 jaar geleden

Denk dat dit wisselend is. Ik hoor vaker in de omgeving dat ze dit soms ook overslaan of het in een keer meteen alles doen. Met dochter kruipt en staat wel sinds 7 maanden, maar is vlot in de motoriek. Bij twijfel kan je altijd een fysiotherapeut vragen. Uiteindelijk lopen ze allemaal.haha

3 jaar geleden

Veerle is van 21-1 en heeft net het tijgeren ontdekt. Ze zit wel stevig, maar komt niet uit haarzelf tot zithouding. Trekt zich ook nog niet op. Ieder kindje ontwikkelt zich in eigen tempo. Die van ons is juist op taalgebied weer verder.

3 jaar geleden

Ieder kind ontwikkelt zich in eigen tempo. Mijn dochter kruipt ook niet. Ze tijgert wel en trekt zich op tot op haar knieën en een enkele keer heel ongelukkig op haar voeten(lees: “ dubbelgevouwen voeten”), maar kan nog niet zelf gaan zitten.

VRIEND

3 jaar geleden

Onze zoon kruipt ook nog niet, wel doet hij tijgeren. Zelf heb ik als baby nooit gekropen, ik ging zittend vooruit en is bij mij ook goed gekomen zonder hulp van fysio of wat dan ook :)

3 jaar geleden

Onze meid is net 9 maanden, ze kruipt nog niet naar voren maar schuift wel een beetje naar achteren op haar buik. Ook rolt ze om en weer terug en draait rondjes met de klok mee en terug. Soms doet ze haar kont wel omhoog en dan leunt ze een beetje op haar knieën maar verder dan dat komt ze nog niet. Komt wel goed :-)

3 jaar geleden

Ons zoontje tijgert nog niet eens.. wel zet die geregeld zijn knietjes onder zen lichaampje en probeert ook af en toe op zen voetjes te staan dat die echt /\ zo staat .. maar lukt hem nog niet. Dus ik zou je niet teveel zorgen maken ieder kindje is weer anders. Ons zoontje kan ook nog niet zelfstandig optrekken of zelf zitten.. enigste is buikliggen en die dingen met zen knietjes!

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Ons zoontje tijgert nog niet eens.. wel zet die geregeld zijn knietjes onde ...
Hij is nu 8 maand en 2 weken

3 jaar geleden

Mijne ook nog niet, tijgert ook nog niet en nu precies 9 maanden. Draait wel rondjes om zij as, gaat soms een beetje achteruit. Trekt zichzelf ook nog niet op. Maak mij soms ook een beetje zorgen.

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Die van mij is 1 dagje ouder (30-01). Nu al staan 😱 Kan me niet inbeelden ...
Heel blij ben ik ook niet echt.. In plaats van slapen staat hij alleen maar in zijn ledikantje. Soms zet hij zijn voeten helemaal niet goed etc met flinke valpartijen ten gevolge. Gister kopte hij vet hard de tafel 🤦‍♀️. Maar hij is van begin fysiek vrij sterk geweest. Andere dingen zoals glimlachen waren weer later dan gemiddeld. Dat lange schateren doet hij überhaupt niet, ondanks dat hij een enorme lachebek is.

3 jaar geleden

Reactie op Charlotte85

Onze meid is net 9 maanden, ze kruipt nog niet naar voren maar schuift wel ...
Hier ook. Zoontje 8,5 mnd en kruipt ook nog niet, draait idd rondjes om zijn as, schuift een beetje naar achteren en doet zijn knietjes wel onder zijn lichaam maar dat is t. Zitten doet hij ook nog niet