48 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van ruim 8.5 maand kruipt ook niet. Maakt wel al geruime tijd aanstalten, maar verder dan één knietje vooruit komt ze niet. Tijgeren kan ze wel sinds 2 maanden en sinds kort ook optrekken en dan staan. Dit kon ze echt ineens van de ene op de andere dag. Maakte geen aanstalten en ineens stond ze. Nu doet ze niet anders. Het kan dus super snel gaan. Zitten kan ze niet. Het los zitten (als wij haar in die positie zetten) gaat wel steeds beter, maar geen minuten. Laat staan zelf tot zit komen. Ik heb er vertrouwen in dat het allemaal vanzelf komt. Vaak komt het onverwacht en dan ineens kunnen ze vanalles. Komt goed!

3 jaar geleden

Mijn zoontje deed al langere tijd op een bijzondere manier tijgeren (niet zoals de meeste het doen). Ineens kon hij kruipen en 1a2 weken later trok hij zich op aan de tafel, nu alleen maar... overigens heb ik hem nog niet uit zichzelf zien zitten, wel zelfstandig maar ik moet hem in die positie zetten en vervolgens gaat hij toch weer op zn buik. Je hoeft je geen zorgen te maken, het gemiddelde ligt rond de 7-10 maanden. Dit kan dus ook nog veel later. Daarnaast zijn er ook heel veel baby’s die gaan billenschuiven of die slaan kruipen helemaal over. Hieronder eventueel een interessant artikel over kruipen☺️ https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/leren-kruipen-baby/

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Mijne ook nog niet, tijgert ook nog niet en nu precies 9 maanden. Draait we ...
Mijn kleine is ook 9 maand en kon 2 weken geleden zo ineens wel uit zichzelf gaan zitten, 2 dagen later kruipen en hij trekt zich op en gaat staan. Dus het kan ineens heel hard gaan.

3 jaar geleden

Geen zorgen! Dit zegt nog helemaal niets over zijn latere ontwikkeling. Als voorbeeld: ik ken 2 broers. De één liep met 9 maanden en heeft nu gewoon een 'normale' baan. De ander liep met 1,5 jaar, heeft nu een doctorandus titel (al erg jong), is door alles heengevlogen op de universiteit en heeft nu een top baan. Beiden doen het dus goed. Mijn zoontje van 8,5 maand kan wel kruipen, maar trekt zich ook nog niet op hoor. Als er echt iets niet goed lijkt te gaan, zal het CB je daar overigens ook op wijzen en verder mee helpen. Maar je kleine meid heeft nog tijd. Geniet er ook maar van. Als ze eenmaal kruipen, kun je je geen seconde meer omdraaien haha. Liefs!

3 jaar geleden

Hier ook een dochtertje van 9 maand die nog niet kruipt, tijgert etc. Ze heeft ook ontzettende hekel aan op haar buik liggen. Ons zoontje van bijna 3 was overal ontzettend snel mee.. praat nu ook echt van smorgens vroeg tot savonds laat hele dag door.. ieder kind doet zn eigen ding en op zijn tempo... geen zorgen maken zou ik zeggen

3 jaar geleden

Mijn zoon is 10 maanden (met correctie 8.5maand). Rolt door het hele huis, kan op handen en knieën zitten maar kruipen doet hij niet.

3 jaar geleden

Hier een dochtertje van 8 maanden. Gaat het hele huis door. Rollend, schuivend etc. Maar kruipen.. ho maar😁. Ik maak me totaal geen zorgen. Er zijn babys die het hele kruipen zelfs overslaan 😌.

3 jaar geleden

Same here, wel op buik spelen en rondje draaien, niet kruipen nog

3 jaar geleden

Ons zoontje van 9 maanden kruipt ook niet maar sinds 4 dagen trek hij zich overal aan op tot staan. Zitten vanuit lig naar zitstand tot hij ook niet.

3 jaar geleden

Nee hoor! Ons zoontje van 9 maanden kruipt ook nog niet hoor. Schuift sinds gisteren een beetje op z'n buik naar voren. Naar achteren en rondjes kon hij al wel. 🙈

3 jaar geleden

Onze kleine meid van 9 maanden tijgert als geruime tijd, maar kon ook nog niet van zit naar lig en andersom. Ook kruipen kan ze nog niet. Vorige week ging het van zit naar liggen gaan opeens een pak vlotter en sinds gisteren zie ik ze opeens van lig terug naar zit gaan. Ze kan ook drie passen kruipen maar gaat liever tijgeren dat gaat voor haar sneller denk ik. Ik maak me niet direct zorgen dat komt wel 👍

3 jaar geleden

Ons zoontje van bijna 9 maanden kruipt ook nog niet, no worries, komt vast vanzelf. De een is wat vlotter dan de ander. Onze kleine man rolt de hele kamer door, dat is ook een manier Hahaha.

3 jaar geleden

Ik was vandaag bij het consultatiebureau en gaf dit ook aan dat hij nog niet kruipt of optrekt en daar gaf ze aan. Dat voor kruipen zelfs pas bij 15 maanden ze zich zorgen gaan maken en optrekken 12 maanden en los zitten ook pas 12 maanden. En dat ze uitgaan van de termijn wanneer 90% van de kindjes het kunnen en dus zeker geen zorgen. Ze zei alles wat je op internet leest is het gemiddelde wanneer 50% het kan, maar de andere 50% kan het dus nog niet.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Ik was vandaag bij het consultatiebureau en gaf dit ook aan dat hij nog nie ...
Dan hebben we nog even... Ze wordt over twee weken 10 maanden. Maar ik las hier bij veel mensen dat hun baby al kruipt. En ik probeer niet te vergelijken, maar onbewust ga je dat toch wat doen 😔 Zitten doet ze prima, ze valt eigenlijk niet meer om, tenzij als ze echt moe is, dan is de concentratie op denk ik 🤔

3 jaar geleden

Dank jullie wel allemaal voor de geruststellende berichten. Wat heeft de geboorte van ons meisje me toch onzeker gemaakt 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Dan hebben we nog even... Ze wordt over twee weken 10 maanden. Maar ik las ...
Ja de mijne is nu ook 9 maanden en 1 week en heb die onzekerheid ook, maar denk toch echt ieder kind eigen tempo. En wat ik bij mijne merk is dat wanneer hij het doet, het goed doet. Hij rolde pas een kant uit bij 6 maanden, vond hem daar ook erg traag en nu rolt hij alle kanten uit. En er zijn kinderen die blijkbaar nooit gaan kruipen. Weet niet of ze te vroeg geboren is bijvoorbeeld? Want mijne is 3 weken te vroeg geboren en daarna nog anderhalve maand ziekenhuis doordat hij een probleem had met doorgang van voedsel naar zijn darmen. Al dit soort dingen moet je denk toch ook meenemen.

3 jaar geleden

Lieke kruipt ook niet. Ze heeft heel lang gerold is toen gaan tijgeren en van het een op het andere moment ging het heel snel met staan en zitten. Ik denk dat ze het overslaat. Geen ramp hoor!

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Dank jullie wel allemaal voor de geruststellende berichten. Wat heeft de ge ...
Lacht ze? Voelt ze zich veilig? Gezond? Tegen de tijd dat ze naar de disco mag, loopt ze echt al wel. Lekker veel op de grond spelen, kruipen voordoen, vinden ze hilarisch. Lekker lol maken met elkaar en veel knuffelen, ze doet het lekker op d'r eigen tijd en heeft geen boodschap aan boeken of sites die zeggen"hoe het heurt" Maakt jou misschien soms een beetje onzeker maar is een geweldige karakter eigenschap als ze wat ouder is.

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Dan hebben we nog even... Ze wordt over twee weken 10 maanden. Maar ik las ...
Ons zoontje wordt morgen ook 10 maanden en kruipt ook nog niet, hij schuift wel al naar achter, maar nog niet naar voor.. Hij zit wel heel goed op z’n poep, al een eindje. Hij trekt zich ook nog niet recht.. Ik maak me toch ook wel zorgen 🙁

3 jaar geleden

Ons meisje is 10.5 mnd en kruipt sinds afgelopen weekend. Daarvoor was het veel tijgeren en soms in kruiphouding. Maar nu is ze ineens bloedjefanatiek aan het kruipen. Kindjes leren zoveel met de dag, dat het er ineens kan zijn. Maak je maar niet druk, komt wel. En zo niet, dan gaat ze misschien wel ineens lopen. Elk kindje is anders en op eigen tempo!