13 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben op begin nutrilon alleen gebruikt. Nu gebruiken we 2 schepjes nutrilon en 2 schepjes omneo met 1 schep nutriton. Dit ivm spugen. Op begin dronk ons zoontje ook heel weinig. Na 4 dagen ging het wat beter. Ze zeggen dat babys 2 weken de tijd nodig hebben om hieraan te wennen.. bij ons ging het na een week gelukkig beter. Ik zou niet gauw wisselen van voedingen dit zorgt ook voor onrustigheid bij je baby

4 jaar geleden

Ik ben va nutrilon naar nutrilon omneo gegaan, om de 2 a 3 dagen 1 schepje vervangen. Dus eerst 4 nutrilon + 1 omneo, 3 nutrilon + 2 omneo, tot ik over was. Mijn zoontje had geen last van de smaak (gebruikt wel pitmeel erbij

4 jaar geleden

Wij zijn ook overgestapt naar een andere voeding maar dat moet je opbouwen door eerst een 2 scheppen de ene voeding en 3 scheppen de andere voeding. Dit een dag of 2 en daarna pas helemaal de nieuwe voeding

4 jaar geleden

Reactie op TamNiekRaf

Wij zijn ook overgestapt naar een andere voeding maar dat moet je opbouwen ...
Mag dit ook met de hero en nutrilon? Allebij mixen weet niet of dit haar goed gaat doen en of het kwaad kan.. 😓

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Mag dit ook met de hero en nutrilon? Allebij mixen weet niet of dit haar go ...
Wij gingen van Kruidvat over naar hero. Het advies wat we kregen is dat we het dan juist moeten mengen zodat de overstap niet te groot wordt. En je moet niet te veel wisselen. Zo wie zo 3 maanden proberen zodat ze de kans krijgen om er aan te wennen.

4 jaar geleden

Reactie op TamNiekRaf

Wij gingen van Kruidvat over naar hero. Het advies wat we kregen is dat we ...
Oke dankjewel hoe kan ik dit het beste doen? Ze krijgt iedere dag 6 flessen van 150 ml

4 jaar geleden

Mij is altijd verteld dat je nooit verschillende voedingen mag mengen. Alleen van hetzelfde merk wel geloof ok. Anders dinsdag even informatie inwinnen op het bureau als ze blijft weigeren? Er staat ook op sommige verpakkingen dat je het minimaal 2 weken moet gebruiken voor goed resultaat en reageren van het kindje. Waarom moet je overstappen als ik vragen mag?

4 jaar geleden

Reactie op Ellebelll

Mij is altijd verteld dat je nooit verschillende voedingen mag mengen. Alle ...
Ja ik ga morgen even naar nutricia bellen zodat ik zeker weet of ik 2 verschillende merken mag mengen met elkaar want lijkt mij dat dit niet goed is.. Omdat ze allebij voor andere dingen dienen en ze misschien wel nog ergere krampen en moeilijkere ontlasting krijgt.. Ze heeft van deze moeilijke ontlasting en daardoor erge krampjes. Omneo is met zetmeel waardoor ze betere ontlasting kan krijgen en waarschijnlijk de krampen onder controle zijn 😊

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ja ik ga morgen even naar nutricia bellen zodat ik zeker weet of ik 2 versc ...
Ah oké, wat vervelend die krampjes en moeizame ontlasting. Ik zou inderdaad even met de fabrikant bellen, dan weet je het zeker. Heel veel succes met overstappen!

4 jaar geleden

Reactie op Ellebelll

Ah oké, wat vervelend die krampjes en moeizame ontlasting. Ik zou inderdaad ...
Dankjewel 🤗

4 jaar geleden

Wij hebben ook nutrilon omneo geprobeerd, vanwege krampjes. Hij kreeg eerst nutrilon h.a. Ook bij ons was omneo geen succes. Het had een andere structuur en ook smaak, hij weigerde en dronk slecht....uiteindelijk terug naar h.a. en de krampjes uitgezeten. Wat bij ons wel gewerkt heeft is paar druppeltjes olijfolie toevoegen aan zijn flesje (oma's advies). Ik heb dit bij het cb verteld en die zeiden dat het Oke was als hij er baat bij had. Succes met het vinden van wat voor jullie werkt!

4 jaar geleden

Voor elke baby werk het anders maar ik zal hier mijn wrvaring opschrijven. Ik heb gemerkt dat mijn baby erg last van krampen kreeg door Nutrilon. Nutrilon voegt kunstmatige vezels toe om de prebiotische vezels in borstvoeding na te bootsen zogenaamde GOS en ik had het idee dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen. Ik ben overgestapt naar Nestle Nan optipro en de krampen waren gelijk over. Een ander merk proberen is misschien een idee. Mengen kan volgens mij echt geen kwaad. Mijn eerste kindje had koemelk allergie en om te wennen aan de smaak raden ze aan om te mengen en steeds iets meer van de nieuwe voeding toe te voegen.

4 jaar geleden

Bij ons was mengen geen optie. Je zou de voeding aan kunnen maken met lichte kamillethee of rooibosthee. Dat geeft een iets ander smaakje. Wel van Zonnatura, zonder cafeïne. Deze tip kreeg ik van een vriendin en van het CB. Zelf dus ook gedaan om de smaak te verdoezelen.