13 Reacties

4 jaar geleden

Laat je de fles door iemand anders dan jezelf geven? Dat wil soms helpen omdat ze bij de moeder verwachten aan de borst te mogen, waardoor ze soms de fles weigeren als de moeder deze geeft.

4 jaar geleden

Ik volg, want bij mij doet ze precies hetzelfde!

4 jaar geleden

Ow dat is lastig. Hier heb ik daar geen problemen mee. Misschien kan andere houding helpen? Bijvoorbeeld, als je gewend bent om op een bepaalde houding borstvoeding te geven geef je hem fles op een andere houding zo kan je hem misschien inschakelen voor flesvoeding.. Of andere speentje zoals kalma speen van Medela die heb ik gegoord van de opvang dat goed is voor baby's die alleen gewend zijn met borstvoeding. Groetjes

4 jaar geleden

Ik volg ook precies t zelfde hij is nu bijna 8 weken oud

4 jaar geleden

Ook hier met 8 weken opeens een weigeraar :(

4 jaar geleden

Zit er nog bv in de fles of zijn jullie overgestapt naar kunstvoeding? Mijn dochter moest in eerste instantie heel erg wennen aan de kunstvoeding. Toen we over gingen naar kv, mengde ik dit eerst met bv zodat ze kon wennen aan de smaak. Dit langzaam afgebouwd en toen dronk ze ook de kv goed uit de fles.

4 jaar geleden

Ik heb vanaf 6weken een flesje kunstvoeding beginnen geven en dit is tot nu toe nog steeds geen probleem. Ze wordt 12 weken. Wij gebruiken NAN Evolia. Leunt meer aan naar bv naar het schijnt. En zeker zien dat je speentje tepelvormig is, kan ook helpen.

4 jaar geleden

Wij hebben de fles en borst helemaal uit elkaar gehouden. De borst altijd op dezelfde plek gegeven en de fles altijd op een andere plek en in een andere houding gegeven. Sinds 4 weken de fles gegeven, standaard 1 vast moment per dag, een week later op 2 vaste momenten per dag. Ook met een ander “ritueel”. Alles zo herkenbaar mogelijk. Nu met Corona tijd kon dat ook mooi, veel vastigheid/herkenbaarheid, structuur, altijd dezelfde plekken enzo. Wij hebben dit echt onbewust gedaan, en geen idee of dit erbij heeft bijgedragen, maar het is wel goed gegaan.

4 jaar geleden

Heb hier ervaring mee, helaas. Onze zoon begon vlak voordat ik ging werken de fles te weigeren. Alsof ze het weten. Geen echt goed nieuws, hij hield het twee maanden vol / ik heb me er twee maanden lang aan overgegeven. Ik werkte gelukkig vlakbij het kinderdagverblijf. Op een dag was ik het beu, heb mijn man s ochtends met onze zoon achtergelaten met een flesje gekolfde melk. Zoon hield het tot 15 uur vol en gaf zich toen gewonnen. Hij was toen wel al 7 maanden hoor.... Ik zag hè en andere oplossing helaas. Hoop dat het bij jou niet zo ver komt 😓

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Heb hier ervaring mee, helaas. Onze zoon begon vlak voordat ik ging werken ...
*geen andere oplossing

4 jaar geleden

Hier ook een weigeraar.. Probeer nu 2x per dag flesje met iets afgekolfde melk te geven in tommee tippee fles. Goede dingen over gelezen.. Tot nu toe helaas nog geen succes. Ze accepteert speen in mond wel maar 'speelt' ermee en drinkt dus niet ☹️ ik hoop dat de aanhouder wint...

4 jaar geleden

Reactie op Marielleb

Hier ook een weigeraar.. Probeer nu 2x per dag flesje met iets afgekolfde m ...
Ze heeft eerder wel eens wat gedronken uit fles maar nooit echt enorm veel, max 60 cc ofzo..

4 jaar geleden

Hier geef ik bijna alleen maar gekolfde met de fles. Het ligt heel erg aan het soort fles wat je hebt. Ze drinkt hier alleen een dr Brown of avent beide anti collic. Dit gaat hier bijna altijd zonder problemen. Sommige baby's hebben echt een voorkeur voor een bepaalde fles/speen anders drinken ze er niet uit. Wij moeten het geregeld meerdere keren aanbieden/proberen wat meestal werkt. Soms moeten wij genoegen nemen onder de 100ml ipv 140ml. Heel veel sterkte en succes met de fles....hopelijk gaat het jullie lukken