42 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter kan het ook nog niet en is ook 5 maanden. Ik maakte me ook zorgen en heb dit aangekaart bij het consultatiebureau. Daar vertelde ze mij dat ze dat pas moeten kunnen rond de 7 a 8 maanden. Ik maak me dus niet druk meer en het komt vanzelf

4 jaar geleden

Haai, mijn dochter was 4 maanden toen ze voor het eerst omrolde van haar buik naar rug, zij is nu 5 maanden en kan nog niet van haar rug naar buik. Ze probeert het wel, maar lukt nog niet. Ik denk niet dat jou dochter enorm achterloopt elke kindje op zijn tijd.

4 jaar geleden

Hi, Je hoeft je echt geen zorgen te maken! Mijn eerste zoontje rolde pas na 8 maanden. Hij is nu 2,5 jaar en helemaal bij! Mijn tweede zoontje rolt nu wel al met 5 maanden. Zo zie je maar hoe verschillend kinderen zijn!

4 jaar geleden

Mijn zoon is vandaag 5 maanden en rolt sinds gisteren van zijn rug naar zijn buik. Volgens mij is omrollen bij bijna 3 maanden eerder vroeg dan nog niet rollen bij 5 maanden echt heel laat.

4 jaar geleden

Geen zorgen hoor! Onze zoon is ruim 5 maanden en doet t ook nog niet. Onze dochter van nu 4,5 jaar deed t ook pas met een maand of 8 en die kan het nu als de beste.... grapje natuurlijk. Laat je niet gek maken, vergelijken heeft geen zin. Kijk naar alle dingen die ze al wél kan, wees super trots en geniet ervan. Voor je het weet moet je dr uit de kast plukken omdat ze die als klimrek gebruikt.

4 jaar geleden

Die van ons is bijna 6mnd en doet het ook nog niet😅 ieder zn talenten, komt vanzelf

4 jaar geleden

Ik zou mij geen zorgen maken. Beter wat later dan vroeg. Mijn zoontje draaide al wel erg vroeg, maar met de verkeerde techniek. Gebruikte zijn nekje ipv zijn benen om te rollen. Niet echt bevorderlijk bij vastzittende nekwervels 😅 Gelukkig leert hij zichzelf nu de juiste techniek aan en hij is nu 4,5 maand. Dus ik denk absoluut niet dat jouw kleintje laat is. Ze zal nu vast direct de goede techniek gebruiken. 😊 alleen maar beter voor haar! Komt vast allemaal goed!

4 jaar geleden

Ik zeg altijd: vergelijk je kind niet met andere kinderen. Ieder kind is anders en ontwikkeld zich op zijn of haar eigen manier. Je dochter loopt niet enorm achter, als ik mij niet vergis gaan de meeste kindjes vanaf maand 4 of 5 omrollen. Mijn dochter is ook begonnen met omrollen sinds ze 5 maanden is.

4 jaar geleden

Geen zorgen, net wat Sannie34 zegt ze hoeven dit pas te doen met 7/8mndn. Onze dochter van 6mndn doet het ook nog niet... Ze doet er ook niet veel moeite voor! Elk kindje doet het op z'n eigen tijd. CB gaf bij mij ook aan dat sommige kindjes het helemaal niet doen, gewoon overslaan.

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, fijn om te horen dat nog niet alle kindjes zo vlot zijn.

4 jaar geleden

Geen zorgen hoor, je kindje is helemaal niet laat. Je neefje is gewoon erg vroeg!

4 jaar geleden

Geen zorgen, onze dochter van 5,5maand doet het ook nog maar net. Alles op z'n tijd, elk kind is anders. Uiteindelijk komen ze er wel😊

4 jaar geleden

Wij dachten ook dat die van ons laat was, heeft 1 keer van rug naar buik gerold en dat was het. Nu is het feest. Hij blijft rollen🙈 ook in bed maar van rug naar buik en andersom doet ie niet echt goed nog, zover wij hebben kunnen zien. Wel kan hij zijn hoofdje goed hoog houden. Ze kunnen opeens heel veel meer. In een week tijd zoveel veranderingen. Hij masseert me nu regelmatig, al is dat niet altijd pijnloos😂😁

4 jaar geleden

Sommige kinderen gaan het nooit doen en slaan deze stap over

4 jaar geleden

Mijn jongste rolt nu met 4 maanden. Die houdt niet op. Hij wil de hele dag van rug naar buik. Terug kan hij nog niet. Mijn oudste heeft nooit gerold. Die sloeg dat over, ging alleen op zijn zij liggen en daarna toen ie het kon ging hij zitten. Hij is nu bijna 4 en rolt prima de kamer door als ie dat wil, maar als baby heeft hij deze stap helemaal overgeslagen 😁 Hij zat heel snel, kroop heel snel en ging snel staan. Maar rollen, nooit

4 jaar geleden

Die van mij is 5.5 maand en doet het ook nog niet maak mij er ook een beetje zorgen om, goed om te zien dat hij niet de enige is

4 jaar geleden

Nee joh geen zorgen! Onze zoon deed het rond 6 a 7 maanden, onze dochter nu bij 5 maanden. Komt vast wel (of niet lees ik net, wist niet dat sommige kindjes het zelfs overslaan 😁)

4 jaar geleden

Mijn zoontje rolde vanaf 2 maanden al om, ik stond er van versteld, maar nu doet hij het helemaal niet meer.. meer alleen op zijn zij liggen. Lijkt wel alsof het nu moeilijker is dan in het begin, hij is wel zwaarder natuurlijk.😂hij is nu 5 maanden. Hij is wel heel actief met zijn voetjes pakken, vind ik zo’n leuk beeld😋

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 5 maanden en een week precies een week geleden dat ze voor het eerste ging omrollen. Ik denk dat ieder kind is anders en ene kan eerder lopen dan de andere en dat is ook met omrollen. Ik zou me meer zorgen maken als mijn baby haar hoofd met 5 maanden niet zou kunnen vast houden of weinig tot geen kracht zou hebben aan zijn armen. Je kan je baby ook een hulpje geven met het omrollen zo laat hem zien hoe hij kan omrollen en geef je hem complimenten als hij omrol (met hulp). Succes!

4 jaar geleden

Mijn dochter van 5 maanden en 1 week rolt ook nog niet om.. alleen van buik naar rug maar niet van rug naar buik. Ik denk dat elke baby zijn eigen tempo heeft..