42 Reacties

4 jaar geleden

Dochter is bijna 5 maanden en rolt nu sinds een paar dagen uit zichzelf van rug naar buik om😍 omrollen van buik naar rug doet ze nu ongeveer 1 maandje! Iedere baby heeft een eigen tempo, wanneer ze er klaar voor zijn komt alles goed. Het komt niet aan op 1 maand meer of minder

4 jaar geleden

Mijn dochter is 20 weken en sinds zondag rolt ze van haar buik naar de rug. Elk kindje heeft idd zijn eigen tempo. Ik weet nog van mijn zoontje dat hij relatief laat stond, maar een paar weken later liep hij al en dat was dan weer vroeg! Ik zou me er niet druk om maken, als de ontwikkeling er maar is toch

4 jaar geleden

Elk kind volgt zijn eigen weg.. Na 5 maand niet omrollen is helemaal niet erg. 😘

4 jaar geleden

Onze zoon is 21 weken en rolt ook nog niet om, alleen van zij naar rug en 1x toen hij een speeltje écht wilde hebben van zij naar buik. Mijn man heeft een maand of wat geleden 1x meegemaakt dat hij van zij naar rug en terug gerold was, hij trof hem steeds in een andere positie aan maar zag het niet gebeuren 😅 Komt vanzelf, we zijn het draaien nu wel aan het stimuleren door hem zijn voetjes te laten pakken en dan te helpen opzij te rollen.. hij vindt zijn voetjes pakken wel grappig, verder gebeurd er nog niet veel 😂

4 jaar geleden

Ons zoontje rolt zich sinds kort om. Onze hond is naast hem gaan liggen om het voor te doen😂

4 jaar geleden

Nog geen zorgen in maken. Elk op zijn tijd. Mijn oudste rolde op 6 maand, de jongste nu op 4.

4 jaar geleden

Ieder kind doet het op zijn eigen tempo. Die van ons rolt al om sinds 4 maanden maar de fysio zij laatst dat ze echt supersnel was. Geen zorgen maken dus!

4 jaar geleden

Ieder kind is anders dus echt niks om je zorgen over te maken. Als je er mee zit kan je misschien af en toe oefenen tijdens het spelen als je dat niet al doet. Wij hebben dat veel gedaan ivm een voorkeurshouding

4 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna een half jaar en rolt nog niet 🤭 ja heeeeel soms van buik naar rug.. hij wil liever zitten 😅

4 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 5 maanden en kan pas net omrollen, elk kind is anders komt echt wel goed 😊

4 jaar geleden

Ons dochtertje is net 6 maanden en rolt pas sinds deze week van buik naar rug en weer terug. Heb ‘t ook niet heel vaak met haar geoefend, misschien twee keer per week ofzo.

4 jaar geleden

Van mij ook 5 maand en ruilt alleen van buik naar rug.

4 jaar geleden

Mijn zoon rolde met 6 maanden, wel 6 weken te vroeg geboren.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 5.5 maand en rolt sinds vorige week van buik naar rug. Mar andersom niet.. Iedere baby heeft z'n eigen tempo. No worries

4 jaar geleden

Geen zorgen, gaat ineens op een dag wel lukken. Wat wij deden was hem soms wat "helpen" door een duwtje te geven of eens volledig omrollen zodat hij dit leerde kennen, maar komt zeker en vast! 👍

4 jaar geleden

Onze dochter is de 15e 6 maand en kan het ook nog niet.. heel af en toe gaat ze van buik naar rug maar andersom niet.. op haar buik liggen vind ze ook niet fijn trouwens

4 jaar geleden

Ah nee joh! Ieder kindje heeft z’n eigen tijd waarop ie dingen kan. Onze dochter kon al heel snel rollen en is mega sterk, vindt ook alle beweeglijke dingen geweldig, boekje lezen vindt ze dan weer vreselijk. Het is gewoon een beweeglijk type. Kan met 6 mnd al zowat staan. Kindje van vriendin is juist heel passief zegmaar. Die is met de lichamelijke dingen veel later, maar die heeft weer veel interesse voor boekje lezen en liedjes zingen. Voor het zelfde geldt is die straks weer veel eerder met praten dan mijn dochter. Elk kind is anders :)

4 jaar geleden

Onze zoon is 5.5 maand en rolt van rug naar buik maar nog niet terug. Alles lekker in eigen tempo laten doen komt allemaal wel goed. De 1 doet dit sneller en de ander dat.

4 jaar geleden

Ons zoontje ligt ineens op zijn buik in bed te slapen. Is het niet gevaarlijk?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Ons zoontje ligt ineens op zijn buik in bed te slapen. Is het niet gevaarli ...
De kno-arts heeft mij juist geadviseerd dat mijn dochter op der zij of op der rug slaapt, want wanneer zij om der rug slaapt wordt ze heel erg benauwd. Dus volgens mij is het niet gevaarlijk zolang hij wel goed zijn eigen hoofd kan optillen om te draaien moet het wel goed zijn.