16 Reacties

4 jaar geleden

Mijn ervaring met ons zoontje was dat als ze gaan rollen, ze dat met veel kracht moeten doen dus ze niet zomaar op hun buik belanden in hun slaap, niet in het begin althans. Die van ons begon altijd hard te huilen omdat hij niet terug kon rollen 😅 maar wellicht zijn er andere ervaringen.

4 jaar geleden

Mijn zoon draait van buik naar rug maar nog niet andersom. Ik zou geen hamddoekjes of andere dingen in bedje leggen. Zodra ze kunnen omrollen zijn ze waarschijnlijk sterk genoeg om hoofd opzij te leggen of omhoog te liften.

4 jaar geleden

Je hebt er speciale kussens voor dat ze niet door kunnen rollen.....wij hebben er ook 1 en werkt prima.

4 jaar geleden

Reactie op Jacinta

Je hebt er speciale kussens voor dat ze niet door kunnen rollen.....wij heb ...
Ons dochtertje rolde van haar rug naar haar zij toen ze 3 weken en 5 dagen was....we vonden dat dood eng dus toen gelijk zo'n kussen aangeschaft.

4 jaar geleden

Als ze om kunnen rollen zijn ze sterk genoeg om hun hoofdje heen en weer te draaien. Onze dochter is een buikslapertje, kan nog niet zelf omrollen, maar kan prima hoofdje heen en weer draaien en opdrukken op armpjes. Ze slaapt al vanaf een week of 8 altijd op haar buik. Onze oudste draaide zich in slaap ook altijd op buik toen hij kon rollen, paar avonden achter elkaar steeds terug gedraaid, maar hij rolde uiteindelijk net zo hard weer naar buik waar ik bij stond. Het is even spannend maar het kan bij zelf omrollen echt geen kwaad.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt vanaf dat ze 5/6 weken was op de buik😳 anders is ze niet in slaap te krijgen maar ging altijd wel heel goed draaide elke x mooi met haar hoofdje en ja ik denk dat t wel even wennen is met dat omdraaien maar misschien heeft ze behoefte om juist anders te liggen 🙂

4 jaar geleden

Die van ons had een voorkeurskant voor rechts. Zat vast. Nu ze bij de osteopaat is geweest wiebelt ze alle kanten op en vinden we haar ook vaak op haar buik. Of ze is in slaap gevallen met dr kont omhoog 😂

4 jaar geleden

Reactie op keanetje

Die van ons had een voorkeurskant voor rechts. Zat vast. Nu ze bij de osteo ...
Wanneer ben je na de osteopaat gegaan aangezien die van ons een mega voorkeurshouding na links heeft en rechts begint met krijsen...

4 jaar geleden

Ik heb mijn dochter tot nu toe nog nooit zien omrollen van rug naar buik, maar ze doet het al 2 weken want telkens vind ik haar ‘s morgens terug op haar buik. Echt grappig want ik probeer het dan in de gaten te houden via babyfoon, maar mis het altijd. Opeens ligt ze op haar buik. En ik maak me er ook geen zorgen om, want ze draait haar hoofdje altijd wel en ze kan zich goed opdrukken. Jonger dan 3 maanden is er wel een risico, maar nadien zou ik me er geen zorgen om maken.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Ik heb mijn dochter tot nu toe nog nooit zien omrollen van rug naar buik, m ...
O wat grappig, en knap, zo vroeg al!

4 jaar geleden

Kan ze haar hoofdje goed bewegen tijdens “tummy time”? Dan hoef je je geen zorgen te maken voor omrollen in bed. Mijn zoontje rolt al vanaf /2 maanden om van buik naar rug. En sinds iets voor 3 maanden van rug naar buik.

4 jaar geleden

Mijn zorgen waren inderdaad voor niks. Inmiddels heeft ze er al meerdere slaapjes op dr buik opzitten...

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Mijn zorgen waren inderdaad voor niks. Inmiddels heeft ze er al meerdere sl ...
Super!!

4 jaar geleden

Hier was het even proberen overdag daarom huilt hij.. maar hij vind het heerlijk en kan niet rollen en omhoog of na beneden onze zoon is ook heel erg beweeglijk.. en slaap super goed ps de handjes kunnen er ook buiten

4 jaar geleden

Die van ons hebben we eigenlijk na de kraamhulp niet ingebakerd of in een slaapzak gedaan. Gewoon strak ingestopt. Regelmatig aan de andere kant van het bed terug gevonden maar ze slaapt verder prima. Sinds anderhalve week vinden we haar ook wel eens op de zelfse plek maar op dr buik met kont omhoog. En snurken dat ze doet 😂 lijkt alleen maar lekkerder te slapen. Ze ligt nu ook in de box op die manier. (En om eerlijk te zijn zo slaapt mama ook wel eens alleen dan kont gewoon naar beneden 😂)

4 jaar geleden

Hier al vrij snel een buikslaper. En toevallig vandaag is hij omgerold van z'n buik naar z'n rug! Bijna 18 weekjes. Hij kruipt door z'n hele bed. Heb 'm ook al een paar keer Andersom in bed zien liggen. Sterke knul! Had mijn dochter overigens precies hetzelfde. Ook een buikslaper. Kroop ook door de hele bed en was ook vrij snel sterk genoeg om om te rollen van buik naar rug