19 Reacties

4 jaar geleden

Ik ga volgen, want mijn zoon doet dit ook... super irritant

4 jaar geleden

Hier ook. Heeft denk ik te maken met sprongetje en/of het feit dat hij alles om zich heen reuze interessant begint te vinden.

4 jaar geleden

Hebben wij ook gehad een tijdje terug. Heeft denk ik echt met een sprong te maken. Gaat bij ons nu weer goed gelukkig!

4 jaar geleden

Mijn dochter precies eender! Zij zit in een sprongetje momenteel. De nachten word zij elke 20-45 minuten heel fijn. Als er iemand is met de gouden tip dan hou ik me aanbevolen want al een week lang is het drama met de voedingen

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 15 weken en had dit ook zo'n 2 weken lang. Ik kwam er bij haar achter dat ze toe was aan de volgende maat speen van haar flesje. Dat scheelt een heleboel nu, ze doet het vrijwel niet meer. Alleen nog als er een boertje/scheetje dwars zit bij haar. Wel volgt ze mij bijvoorbeeld als papa haar de fles geeft en andersom, maar dat is logisch natuurlijk. Maar niet meer dat onrustige drinken en draaien met haar hoofd van links naar rechts.

4 jaar geleden

Inderdaad denk ik te maken met een sprong. Hier hetzelfde verhaal. Wel zijn bij onze dochter haar lipriem en tongriem gelaserd , dit belemmerd het drinken ook. Ze heeft nu een maat 2 speen maar zijn er al ouders die maat 3 gebruiken, het idee dat het nog niet snel gaat. Plus daarbij denken we tandjes, veel kwijlen en met vingers in de mond

4 jaar geleden

Reactie op Leoniet

Inderdaad denk ik te maken met een sprong. Hier hetzelfde verhaal. Wel zijn ...
Yes wij gebruiken nu maat 3 van Avent Natural fles. Ik las ergens dat babies hoe ouder ze worden steeds minder zuigkracht hebben. Ook "klakte" ze de hele tijd met haar tongetje zeg maar. Dit icm haar onrustige drinken, ben ik gaan opzoeken of het daaraan kon liggen. Nu ze maat 3 heeft drinkt ze weer rustig.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Yes wij gebruiken nu maat 3 van Avent Natural fles. Ik las ergens dat babie ...
Aa top ga maat 3 ook proberen. Let wel op of dat klakken niet temaken heeft met te strakke lipriem of tongriem. Was namelijk bij onze dochter ook zo. Haar tongriem was al gekliefd in de kraamweek maar bureau werd mr er op om toch eens op site te kijken van een kliniek in Groningen. Toen ik dat las kon ik me overal in vinden n bleek inderdaad dat het helaas niet goed gedaan was

4 jaar geleden

Reactie op Leoniet

Aa top ga maat 3 ook proberen. Let wel op of dat klakken niet temaken heef ...
Ah gossie! Ga ik zeker op letten. Gelukkig doet ze het nu niet meer, maar hou het wel even goed in de gaten.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Mijn dochtertje is nu 15 weken en had dit ook zo'n 2 weken lang. Ik kwam er ...
Novii heeft nog speentje 1 van dr brown, de nr 2 gebruiken we als we een schepje rijstebloem toevoegen. Helaas gaat ze zich verslikken als we nr 2 gebruiken, dat had ik ook al gelezen ergens en geprobeerd maar blijkbaar gaat dit toch te snel.

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn dochter van 16 weken doet dit ook sinds een 1,5 week. Hierdoor drinkt ze een stuk minder dan voorheen. Ik gebruik nu van Brown speen maat 2 en heb ook maat M geprobeerd van dilfrax, lijkt iets beter te gaan. Welke maat speen gebruiken jullie nu voor de Brown flessen?

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Sheila34

Mijn dochter van 16 weken doet dit ook sinds een 1,5 week. Hierdoor drinkt ...
Ik gebruik nu ook sinds een paar dagen de maat 2 van Brown, dat werkt bij onze zoon van 16 weken nu goed. Keuze om dit doen had ook te maken met de vernieuwde samenstelling van Hero die moeilijker oplost en vaak verstopte in speen maat 1

4 jaar geleden

Oh verschrikkelijk ja.. Ik word er af en toe gek van. Daarnaast krijgt mijn zoontje Nutramigen, vanwege koemelkeiwitallergie. Dat is echt hartstikke vies en vindt hij dus ook. Inmiddels gebruik ik het een week of 5/6, maar hij gaat het ook steeds viezer vinden. Duwt de speen steeds naar buiten, trekt een vies gezicht en zegt "bweh!". Nu overstappen op Neocate Syneo, dat schijnt minder vies te zijn. Hij zit op het randje van weer een sonde krijgen vanwege weinig drinken, dus de spanning loopt bij mij af en toe hoog op. Soms leg ik hem echt even in de box om zelf even tot 10 te tellen, om mijn spanning niet op hem over te dragen. En daarna weer verder te gaan. Het frustrerende is dat hij het wel kán. Maar dus nu ook in die fase zit van onrustig drinken. Drie slokken, weer fles wegduwen, hoofd draaien, dan weer paar slokken gretig drinken. Enz.. Alleen de eerste circa 60 ml gaan non-stop goed door. Dan is zijn eerste hongergevoel gestild en begint her 'gedoe' weer.

4 jaar geleden

Reactie op JackH

Ik gebruik nu ook sinds een paar dagen de maat 2 van Brown, dat werkt bij o ...
Zuigkracht van je baby wordt steeds minder sterk naar mate de maanden verstrijken. Dat is de reden voor de verschillende speen maten😊.

4 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga eens proberen over te stappen van speen2 naar speen3, hopelijk gaat het wat helpen! Anders gaan we misschien al starten met patatjes.

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Oh verschrikkelijk ja.. Ik word er af en toe gek van. Daarnaast krijgt mijn ...
Bij ons hetzelfe probleem. Na 60cc wilt hij niet meer drinken. Hoeveel weken is je kleintje?

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 15 weken is sinds een paar weken ook zeer onrustig aan de borst met dezelfde symptomen als die ik heb gelezen. Het probleem hoeft dus denk ik niet perse aan flesvoeding te liggen.. Ik wijt het onrustig en slechter drinken aan doorkomende tandjes (met tandjes geboren) en een sprongetje.🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Bij ons hetzelfe probleem. Na 60cc wilt hij niet meer drinken. Hoeveel weke ...
Mijn zoontje is 15 weken.. En die van jullie?

4 jaar geleden

Ook mijn dochter van 15 weken drinkt zeer onrustig. Steeds paar slokjes en weer om zich heen kijken. Ik geef borstvoeding dus een andere speen erop word lastig. Ik vermoed ook dat het met een sprongetje te maken heeft. Prikkels wegnemen (tv of muziek uit, mobiel weg) en volledige aandacht voor haar helpt wel iets heb ik het idee. Sterkte ermee en hopelijk is het tijdelijk!