15 Reacties

3 jaar geleden

8.00 120ml melk plus een broodje of ontbijtkoek 10.00 water plus fruit 12.30 1 a 2 broodjes plus water of thee 15.00 rijstewafel plus water 17.30 avondeten plus toetje 19.00/20.00 papfles 180ml

3 jaar geleden

Momenteel de borst als ontbijt of afgekolfde melk en avondmaal is vaak een boterham. Net voor het slapen geef ik, soms is het ook gewoon aanbeiden, nog eens de borst.

3 jaar geleden

In de ochtend krijgt ze nog een flesje, maar ongv. na uurtje/anderhalfuurtje eten we samen nog een broodje. Ik probeer elke dag wat anders te geven, zodat ze een beetje de smaak krijgt van alles. In de avond eet ze met de pot mee. De ene dag eten we pasta, soms rijst met kip, of ovenschoteltje eigenlijk praktisch alles wat we maken eet ze wel mee. In het begin gaf ik haar groente potjes, maar ze vond de meeste niet lekker, maar sinds ze met de pot mee eet, blijft ze maar eten alsof ze nog nooit heeft gegeten. 09:00 - flesje 180 ml 10:30 - broodje (jam, pindakaas, worst, avocado, kaas etc.) 17:30 - avondeten (wat de pot schaft)

VRIEND

3 jaar geleden

Onze zoon van 11 maanden krijgt als ontbijt een fles melk met daarbij een zacht volkorenbroodje met jam of stroop. Als avondeten eet hij steeds vaker nu met de pot mee. Eten wij iets wat te pittig of ongezond is, dan maak ik voor hem iets anders. Vandaag heeft hij bijvoorbeeld drie vissticks zonder het krokante gedeelte gehad met erwten en wortelen erbij. Een kwark toetje erna.

3 jaar geleden

Als ontbijt krijgt hij pap en als avondeten eet hij ongeveer de helft van de week met ons mee, hij eet dus van alles.

3 jaar geleden

Ontbijt: Pap + klein flesje (90cc) en hapjes van onze boterham Avondmaal: 200-230 gram groente of of pasta oid

3 jaar geleden

Ontbijt pap met de lepel. Om 17.15 uur krijgt hij warm eten. Verschilt per keer... Aardappelen, groenten.. Macaroni.. Couscous. Maar wel alles vers en geen zakjes of toevoegingen. En dan om 18.30 uur krijgt hij een fles. En dan slaapt hij van 19-7 uur.

3 jaar geleden

Ontbijt: papfles Als avondeten heb ik standaard stukjes vlees en vis in de vriezer om op te bakken en porties van 150 gram met diverse groenten en aardappel... als we rijst of pasta eten eet hij met de pot mee. Als we iets hebben met teveel zout eet hij uit de vriezer.

3 jaar geleden

Ik geef met 11 mnd nog bv bij wakker worden en maak daarna een havermoutje met plantaardige melk en fruit of ik doe mug cake is havermout met ei en banaan. Is hier evht een succes! Avond eet hij met de pot mee alleen dan apart potje zonder zout en wel kruiden. Zoals vandaag heb ik linzen gemaakt.

3 jaar geleden

Reactie op Faar

Ik geef met 11 mnd nog bv bij wakker worden en maak daarna een havermoutje ...
Hoe maak je mug cake precies? ☺️

3 jaar geleden

Hoe pakken jullie dat ‘met de pot mee eten’ aan? Prakken jullie het eten dan en geven jullie het aan je kindje bijvoorbeeld? Of leg je het gewoon op een bordje en mag je kindje zelf eten? Of ik at bijvoorbeeld gisteren wraps met gehakt, hoe geef je dat dan? 😅 ben echt aan het klungelen hahaha!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Hoe pakken jullie dat ‘met de pot mee eten’ aan? Prakken jullie het eten da ...
Wij zijn begonnen met eerst heel fijn maken en nu krijgt hij steeds grotere/grovere stukjes eten. Hij heeft een triptrap stoel met zo en dienblad erop. Eten geef ik hem met de lepel en als hij zelf wilt eten, leg ik het op zijn dienblad. Bij ons vliegt het bord meteen op de grond.

3 jaar geleden

Reactie op JackH

Wij zijn begonnen met eerst heel fijn maken en nu krijgt hij steeds grotere ...
Bedankt voor je reactie!! Ik ga het ook eens proberen 😁 ik maakte dus meestal nog apart eten voor onze dochter, maar dit is wel een stuk makkelijker!

3 jaar geleden

Reactie op JackH

Wij zijn begonnen met eerst heel fijn maken en nu krijgt hij steeds grotere ...
Dit is bij ons heel herkenbaar. We hebben nu een babybrand gevonden Twistshake, daar hebben we een placemat waar je het bordje op draait. Super handig want de placemat is soort zuignap materiaal dus het blijft op zijn plaats staan en de kleine kan bord er niet vanaf halen. Echt een aanrader.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op CEPS

Dit is bij ons heel herkenbaar. We hebben nu een babybrand gevonden Twistsh ...
Thanks voor de tip 👍🏼