68 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op zwollenaer

Is het misschien mogelijk om toch te vragen om wat vaker een controle voor ...
Ik weet niet of het kan.. ik ga het vragen!

5 jaar geleden

Reactie op Neryase

Ooh echt waar! Ik wist niet eens dat je die zo kon kopen. Ik ga er eens naa ...
Ja zeker. Ik luister al vanaf 10 weken. Je moet dan nog wel erg laag op je buik zoeken.

5 jaar geleden

Ik las dit laatst: Je baby is zich daarnaast in de eerste 12 tot 13 weken van je zwangerschap nog volop aan het ontwikkelen. Belangrijke organen worden gemaakt in deze weken en ook de hersenen maken nog een grote ontwikkeling door. Voor de zekerheid wacht je verloskundige dus sowieso tot week 12 of 13 met luisteren naar de hartslag. De verloskundige raadt daarom ook aan om een doppler niet te gebruiken vóór week 13. En aangeraden wordt om de doppler niet meer dan 1 keer per week te gebruiken.

5 jaar geleden

Reactie op Neryase

Ooh echt waar! Ik wist niet eens dat je die zo kon kopen. Ik ga er eens naa ...
Ik heb ook een doppler gekocht. Volgens internet kan dit vanaf 12 a 14 weken. Ik heb het eens geprobeerd op 9 weken en hoorde duidelijk hartslag van de baby. Is wel even zoeken. Je hoort je eigenhartslag ook maar die van de baby gaat natuurlijk veel sneller

5 jaar geleden

Ik las dit laatst: Je baby is zich daarnaast in de eerste 12 tot 13 weken ...
Ja maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook heel nuchter mee om ga. Als ik het hartslagje even niet kan vinden, raak ik niet in paniek en probeer het morgen nog een keer. ik zou persoonlijk niet weten waarom je niet eerder zou kunnen luisteren als je het toch al eerder heb gehoord. Ook niet waarom je het maar 1 keer in de week zou kunnen gebruiken, het is niet schadelijk voor het kindje want werkt met geluidsgolven.

5 jaar geleden

Reactie op Mommyliv

Ja maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook heel nuchter mee om ga. Als ik ...
Ik heb wel gehoord dat het schadelijk kan zijn daarom. Maar ik weet ook niet precies hoevaak ofzo teveel zou zijn.

5 jaar geleden

Reactie op zwollenaer

Is het misschien mogelijk om toch te vragen om wat vaker een controle voor ...
Bij mij deden ze hier inderdaad niet moeilijk over, heb aangegeven dat ik heel onzeker was na mijn miskraam en ben elke 2 weken op controle met echo geweest vanaf 6 weken. Nu ik de 13 weken voorbij ben voel ik mij zekerder en heb ik zelf aangegeven dat ik eens in de maand wel weer voldoende vind. Maar vond dat de verloskundigen hier weg goed in mee dachten. Wat ook nog zou kunnen is bij een echobureau af en toe een extra echo inplannen, kost alleen natuurlijk wel wat......

5 jaar geleden

Reactie op Mommyliv

Ja maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook heel nuchter mee om ga. Als ik ...
Het is nog niet bewezen schadelijk voor het kindje, maar de geluidsgolven creëren warmte wat de celdeling van je kindje zou kunnen aantasten. Dat is de reden dat het voor de 13 weken niet wordt aangeraden, omdat je kindje dan heel snel groeit en alles aan moet leggen. Ik ben zelf echoscopiste en kijk op mijn werk af en toe zelf hoe het met de kleine gaat, maar ook niet vaker dan een keer per week.