50 Reacties

5 jaar geleden

Ja dat begrijp ik zeker... Ik heb in december een miskraam gehad na ongeveer 9 weken zwanger maar had toen al vanaf week 5 bloedverlies Nu ruim 5 weken zwanger en ook die onzekerheid continue als ik naar het toilet ga en of het nu dan wel goed is... Ik ben vrij nuchter gelukkig maar zoiets doet toch wat met je Succes met je zwangerschap! Ik zal voor je duimen :-)

5 jaar geleden

Het zelfde hier, vlede maand met eerste inseminatie zwanger na een misval na 6 weken. Nu terug 4 weekjes zwanger n'a 2 de inseminatie en mijn hcg waardes in België zijn deze keer wel goed. Dinsdag opnieuw bloed trekken ma de angst is enorm. In september vlede jaar na 3 jaar proberen zelfstandig zonder insemi zwanger geraakt ma ook op 6 weken afgekomen. Dus enorm veel stres nu. Hoop op goede uitslagen dinsdag.

5 jaar geleden

Ja zeker! Hier vorige keer na 5 weken miskraam gehad nu weer zwanger 7 weken maar als ik even een dag geen kwaaltjes heb gelijk onzeker of kramp in buik heb.. draag wit ondergoed om het in gaten te houden..dat soort dingen...elke keer weer spannend om naar wc te gaan

5 jaar geleden

Is vandaag ook met mij gebeurt. Is mijn eerste miskraam zo als ik weet van. Ook 5 weken. Ik was ook heel onzeker met deze zwangwrschap. Ik weet niet waarom en dan ging het mis. Ik denk ik ook zelfde gevoelens later zal hebben als ik nog een keer zwanger raak. Ik heb besloten echter geen zwangerschaptest voor dat ik 2 weken laat ben. Dat zal niet makkelijk zijn.

5 jaar geleden

Ik ook een miskraam na 3 weken en het liep al mis na 2 weken, omdat mijn waarde niet omhoog wilde. Nu bijna 6 weken zwanger en de dokter zei dat het nu een positive zwangerschap is maar toch alle dagen die onzekerheid. Ik verlang al om aan 12 weken te zijn. En als ik naar het toilet ga altijd controleren. Ik heb nu veel liespijn door mijn rug en mijn bekken maar toch denk ik aan het ergste zonder dat ik het Wil.

5 jaar geleden

Reactie op Rosaria

Ik ook een miskraam na 3 weken en het liep al mis na 2 weken, omdat mijn wa ...
Dankjewel allemaal voor je reactie. Ik ben blij dat ik niet alleen ben. Ik kijk idd ook bij elke wc bezoekje of ik geen bloed aan mij wc-papier zie. Wat frustrerend dat ik dat doe! Ik moet er ook niet te veel mee bezig zijn. Maar het heeft zoveel impact op mij gehad.. heel veel sterkte aan iedereen die het zelfde mee gemaakt heb! En laten we hopen op een beter resultaat nu.

5 jaar geleden

Blijkbaar als we zo onzeker is is omdat we onze miskraam nog geen plaats hebt gegeven. Of het waar is weet ik niet.

5 jaar geleden

Reactie op Rosaria

Blijkbaar als we zo onzeker is is omdat we onze miskraam nog geen plaats he ...
Ik denk niet dat dat klopt... ik heb de miskraam prima een plaats gegeven alleen besef je nu veel meer dat het ook echt mis kan gaan. Het is een realistischere optie geworden ipv een abstract percentage en als het 1 keer fout is gegaan dan kan het nu voor je gevoel net zo goed weer fout gaan...

5 jaar geleden

Ik heb ook een miskraam gehad met 8 weken. Geen voortekenen zoals bloedverlies gehad toen. We kwamen er achter bij de 12-weken echo. Nu sinds gister een positieve test 😊 denk dat een zwangerschap sowieso niet verloopt zonder onzekerheden. Er komt zoveel kijken bij een zwangerschap van cel tot baby. Zeker na de miskraam ben ik mij er meer van bewust hoe bijzonder het is! Hopelijk kunnen we allemaal vooral gaan genieten van deze tijd!

5 jaar geleden

Ja ik ben zwanger, maar ik durf mezelf nog niet zo te definiëren. Heb ook weinig symptomen. Mijn eerste keer, maar heb mijn beide collega's hun zwangerschap zien verliezen voor de twaalf weken. Eentje was zelfs tijdens het werk. Beetje schrik gepakt. Denk dat die 12 wkn echo veel voor ons zal betekenen. Op't werk ga ik as het vertellen op 9wkn. De rest van de wereld pp 12 wkn. Hopelijk is het gauw 25 juli!

5 jaar geleden

Reactie op Karen&Tom

Ja ik ben zwanger, maar ik durf mezelf nog niet zo te definiëren. Heb ook w ...
Ik verlang ook achter 24 juli dan ben ik exact 12 weken.

5 jaar geleden

Ja herken mij hier helemaal in! Ook het steeds op de wc kijken of er geen bloed is. Ik vind het heel erg eng en durf er ook nog niet zo goed aan toe te geven dat ik echt zwanger ben...

5 jaar geleden

Reactie op S123

Ja herken mij hier helemaal in! Ook het steeds op de wc kijken of er geen b ...
Ik heb precies het zelfde !

5 jaar geleden

Bij mij ook mijn eerste :) ook onzeker, weinig symptomen, ben nu 5 weken en 3 dagen. 28 juni hebben wij onze eerste controle. Ik kijk er naar uit!!

5 jaar geleden

Reactie op HanneD

Bij mij ook mijn eerste :) ook onzeker, weinig symptomen, ben nu 5 weken en ...
Oh? De huisarts zei dat ik pas op 12 wkn naar de gyn mocht bellen?

5 jaar geleden

Ik herken dat onzekere gevoel ook heel goed. Ben nu 6 weken zwanger, maar durf me nog niet teveel te hechten aan dat idee. Zelfs de termijnecho zal de onzekerheid nog niet wegnemen, omdat ik in januari vlak na deze echo een miskraam heb gehad (met 11,5 weken). We ontdekten het pas met 14 weken bij een geslachtsbepalingsecho, wat een pretecho had moeten zijn... De week daarvoor had ik het net aan iedereen bekend gemaakt. Het heeft me dan ook wel wat tijd gekost om alles te verwerken. Gelukkig veel steun gehad, dat is zo belangrijk!! Er wordt maar weinig over miskramen gepraat, terwijl zoveel vrouwen het meemaken en openheid zo belangrijk is om het een plek te kunnen geven. Ik weet dat de kans op een goede zwangerschap na een miskraam weer net zo groot is als daarvoor, dus ik probeer er nuchter in te staan. Toch zal ik ergens pas blij zijn als ik de 14 weken ben gepasseerd en vooral als ik het kindje kan voelen bewegen. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed komen dit keer!!

5 jaar geleden

Dames het kan altijd mis gaan. Moeder worden neemt altijd zorgen met zich mee. Of dit nou tijdens de zwangerschap is of er na. En denk nou eens aan al die kindjes die stil geboren zijn. Dus niet te veel stressen want dat is sowieso niet goed.

5 jaar geleden

Heb ik ook na eerdere miskramen 6,5 weken en 12,5 week... lijkt me erg normaal in deze prille periode.

5 jaar geleden

Hier voor de eerste keer zwanger en ook zo onzeker! Bijna geen symptomen, voel me super goed! M’n borsten worden nu alleen wat gevoelig en eten staat me wat minder aan. Ik heb 5 dagen voor ik eigenlijk ongesteld moest worden een innestelingsbloeding gehad. Daar schrok ik onwijs van! En ondanks dat ik weet wat het was ben ik met elk krampje en dingetje bang, ren ik naar de wc en bid ik op alles dat er geen bloed aan het wc papier zit! Maar besef mezelf ook heel goed als het nu fout gaat dan is het al helemaal niet goed geweest en moeten we ons afvragen of we het hadden willen laten groeien... ik ga proberen te genieten, want de tijd gaat zo snel!! ❤️❤️

5 jaar geleden

Hoi hoi. Ik heb in november ook een miskraam gehad bij 6 weken. En ben nu ook net weer zwanger. 25 juni de eerste echo. Ik vind het ook ontzettend spannend. Alleen heb mezelf voor genomen om zo veel mogelijk te ‘genieten’ okal is het spannend. Als je een miskraam krijgt is dat niet zonder reden. Dat hou ik mezelf dan iig voor. Wij hebben het al verteld tegen mijn ouder en zusjes en schoon ouders. Ook heb ik het mijn twee beste vriendinnen vertelt (de ene heeft een baby van 7 maanden en de andere een dochtertje van 2) een daar van heeft zelf ervaring met miskraam en moeilijk zwanger worden. Ik praat veel met haar en dat geeft me rust. Als je voelt dat het even te veel is kwa spanning ga dan iets doen waar je rustig van word 😄. Bij mij is dat even met de hond wandelen lekker beetje frisse lucht. Ik probeer zo positief mogelijk te blijven en stel dat het niet goed gaat, dan zien we het dan wel. Succes 🍀😘!!