50 Reacties

5 jaar geleden

Wow, ik lees veel verhalen van miskramen hier en daardoor dit gevoel. Ik heb het zelf ook gehad, bij 8 weken helaas een miskraam. Nu dus niet geheel onbezorgd in deze zwangerschap, maar probeer inderdaad te genieten van het moment! En we zien het wel..

5 jaar geleden

Heel herkenbaar! Heb ook afgelopen zaterdag positief getest en ben zo bang dat ik hem of haar nog kwijt raak! Dit wordt mijn tweede kindje en bij de eerste was ik helemaal niet bang omdat ik mij eerder druk maakte hoe een baby in mijn leven te passen. Nu is alles klaar voor een tweede en maak ik mij ineens hier druk over. De cijfers zijn ook zo hoog en je hoort het zoveel... Waarom zou ik de dans ontspringen? Maar ja... Je kunt er niets aan doen... Rustig afwachten en met elke week wordt de kans wel wat kleiner gelukkig.

5 jaar geleden

Ik zit in hetzelfde schuitje, in januari miskraam gehad met 10 weken, nu weer zwanger (pas 4,5 week). Toen ik de positieve test zag kon ik in de eerste instantie nog niet echt blij zijn (wat ik heus wel ben). Nu goed voor mezelf zorgen en positief blijven denken.

5 jaar geleden

Ik ben nu 5 weken. Vanmorgen krampen en bloed. Ben bang dat het foute boel is 😞

5 jaar geleden

Reactie op D44n

Ik zit in hetzelfde schuitje, in januari miskraam gehad met 10 weken, nu we ...
Wat heftig zeg! 10 weken denk je bijna bij de 12e week te zijn. Ik durf dus ook echt niet blij te zijn nog. Ben het wel van binnen... maar elke toiletbezoek kijk ik op mij papiertje😓.. toen ik een miskraam had zei de vk dat het normaal was om een bloeding te hebben maar ze had ongelijk..

5 jaar geleden

Reactie op mirell

Ik ben nu 5 weken. Vanmorgen krampen en bloed. Ben bang dat het foute boel ...
Afwachten tot je eerste echo! Ik las ergens bij iemand dat het wel goed gegaan is.

5 jaar geleden

Reactie op mirell

Ik ben nu 5 weken. Vanmorgen krampen en bloed. Ben bang dat het foute boel ...
Oh wat erg Myrell! Hoop zo voor je dat het vals alarm is!

5 jaar geleden

Reactie op mirell

Ik ben nu 5 weken. Vanmorgen krampen en bloed. Ben bang dat het foute boel ...
Ik ga duimen voor je dat het innestelingsbloed is ofzo.. Anders heel veel sterkte

5 jaar geleden

Reactie op mirell

Ik ben nu 5 weken. Vanmorgen krampen en bloed. Ben bang dat het foute boel ...
Wat naar! Hoop toch voor je dat het vals alarm is en mee valt. Sterkte!

5 jaar geleden

Ik snap je gevoel helemaal. Maar ooit moet het geluk aan ieders kant eens staan. Ik duim voor je.

5 jaar geleden

Ik snap wat je bedoeld... ik heb nooit een miskraam gehad, dit is mijn eerste zwangerschap... maar merk wel dat ik heel bang ben voor een miskraam... Ik probeer er van te genieten, maar die angst komt toch steeds weer naar boven drijven..

5 jaar geleden

Gisteren nieuwe test gedaan en ik was idd een week verder! Was zo mega opluchting ofzo? 28ste eerste echo maar ik heb een extra echo aan gevraagd 22ste om te kijken of alles goed zit. Voor mij eigen gevoel vind ik dat heel erg fijn om te doen! Dagen duren voren mij op dit moment weken namelijk .. pff

5 jaar geleden

Reactie op ccv

Gisteren nieuwe test gedaan en ik was idd een week verder! Was zo mega oplu ...
Gefeliciteerd !! Toch proberen te genieten ! 😘

5 jaar geleden

Ook bij mij veel onzekerheid na 2 miskramen het afgelopen jaar, met 9 weken en met 5 weken. Nu weer een positieve test en 7 weken op weg, maar durf mezelf nog niet zwanger te noemen. De onbevangenheid zoals bij de 1e zwangerschap van mijn dochter is echt voorbij. Nog een week wachten tot de eerste echo, heel spannend en hopelijk met goed nieuws! Ik hoop dat dan de onzekerheid wat meer weg gaat ook... Wel fijn om jullie verhalen ook te lezen en herkenning te vinden. Duimen voor goede echo’s!

5 jaar geleden

Ik ken de onzekerheid ook heel goed. Onze eerste zwangerschap eindige in een miskraam. De 2e ging gelukkig, ondanks veel bloedverlies, wel goed. Nu 4 wekend zwanger en geen klachten. Dat maakt me vreselijk onzeker. Ik houd maar in mijn achterhoofd dat het toch echt meestal goed gaat. Probeer te genieten!

5 jaar geleden

Reactie op Maris89

Ik ken de onzekerheid ook heel goed. Onze eerste zwangerschap eindige in ee ...
Lastig he, om dan ook al te kunnen genieten! Hopelijk komt dat snel wanneer er een beetje meer zekerheid is.

5 jaar geleden

Oh ik snap je gevoel van onzekerheid enorm! Ik ben met mijn eerste IUI poging zwanger geworden en omdat het in totaal dus 2 jaar heeft geduurd, kan ik bijna niet geloven dat dit in een keer goed gaat. Vind het zo spannend. Maar ik hou maar in gedachten dat het bij 90% wel goed gaat. Volgende week onze eerste echo🤞🏼

5 jaar geleden

Heel herkenbaar! Een halfjaar geleden heb ik een ma gehad. Vruchtje was gestopt met 7 w 4 d kwamen we helaas later pas achter. Nu eindelijk weer zwanger maar last van bloedverlies dus ik voel me ook super onzeker.

5 jaar geleden

Reactie op Vitamientje

Heel herkenbaar! Een halfjaar geleden heb ik een ma gehad. Vruchtje was ges ...
Dat lijkt me ook lastig, nu met weer bloedverlies. Wanneer heb je de eerste echo? Hopelijk geeft dat meer zekerheid!

5 jaar geleden

Ik snap je heel goed. Ik zit nu ook in de onzekerheid. Afgelopen woensdag mijn eerste echo. Ik dacht toen 6,5 week te zijn. Verloskundige zag een vruchtzakje met een klein stipje en gaf aan dat ik 5,5 week zou zijn. Ik moest wel maandag terugkomen om te kijken of het gegroeid was omdat ze geen duidelijk beeld had. Maandag terug geweest en toen bleek dat ik een achter gekantelde baarmoeder te hebben en ze konden weer niets zien. Vruchtzakje was wel gegroeid en bleek nu toch 7 weken zwanger te zijn. Maar weer geen baby te zien. Nu moet ik vrijdag terugkomen voor een derde echo om te kijken of er wel iets in het vruchtzakje zit of dat het leeg is. Het was moeilijk nieuws en blijf nu denken dat het mis is. Maar er zit niks anders op dan wachten tot vrijdag 😢