13 Reacties

4 jaar geleden

Wij gaan als het goed is dit weekend ☺

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Wij gaan als het goed is dit weekend ☺
Hoe oud is je kindje want k geef haar borst voeding en dan lig ze meestal met de oortje op me arm zou dat gewoon kunnen

4 jaar geleden

Ik wacht er nog liever even mee tot dat ze zelf echt kunnen beslissen of ze het willen! Gr

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en een week met bv heb ik niet echt ervaring mee maar ik denk als je oplet wat je aan heb geen kleding waar ze aan kan haken dan moet dat gewoon goed gaan denk ik ... Maar ik zou het is aan de juwelier vragen

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en een week met bv heb ik niet echt ervari ...
Dat er niet aan kan haken bedoel ik uiteraard

4 jaar geleden

Ik heb daar pas geleden ook een topic over geopend en kreeg niet veel positieve reacties. Gewoon naar je gevoel luisteren en mijn ervaring is hoe eerder hoe beter (minder pijn)

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en een week met bv heb ik niet echt ervari ...
Okee dankje Was juist miss bang dat k haar pijn door als ze zo lig op me arm

4 jaar geleden

Reactie op Siempje1

Ik heb daar pas geleden ook een topic over geopend en kreeg niet veel posit ...
Okee ja zo dacht k ook ma k weet niet niet of k haar pijn doe als der her oor lig op me arm snap je want m geef bv dan lig ze altijd op haar oor

4 jaar geleden

Ik doe het niet. Mijn ouders hebben het bij mij gedaan toen ik 6 mnd was. Ik draag nooit oorbellen, ik kan alleen tegen goud laat ik dat nou een verschrikkelijke kleur vinden. En iets in je oren ik vind het gewoon niet fijn. Mijn ouders hebben destijds voor mij beslist. Ik vind dat een kind dat zelf moet beslissen.

4 jaar geleden

Reactie op Siempje1

Ik heb daar pas geleden ook een topic over geopend en kreeg niet veel posit ...
De pijn blijft hetzelfde neem ik aan , alleen kan een baby er niks van zeggen.

4 jaar geleden

Mijn moeder heeft het ook bij mij laten doen toen ik baby was, ook rond 6 maanden. Ze is eerst met me gaan zwemmen, daarna bv, zodat ik heerlijk diep sliep en er weinig van mee kreeg. Ze zei dat ik even wakker schrok en zo weer door sliep. Ik ben er altijd wel blij mee geweest dat ik het niet later bewust mee moest maken en ik vond oorbellen als kind geweldig. Nu niet meer, maar zeker tot mijn 25e wel gebruik van gemaakt.

4 jaar geleden

Reactie op Siempje1

Ik heb daar pas geleden ook een topic over geopend en kreeg niet veel posit ...
Het doet een baby echt niet minder pijn. Waarom krijsen ze dan ook met de vaccinaties? Omdat ze zo jong zijn en geen pijn voelen? Volgens mij omdat ze niet snappen wat er gebeurt en het dus wél pijn doet. En zo’n prik heeft nog heel veel zin. Maar waarom zij je je kind onnodig pijn willen doen? En dan nog de risico’s van ontstekingen enzo. Ik zou er lekker mee wachten. En misschien is dat heel pussy van me hoor, en ben ik te beschermend daarin. Maar geen haar op mijn hoofd die mijn baby zou lagen piercen.

4 jaar geleden

Pijn doet het sowieso, ze zijn het nu alleen sneller vergeten. En er zijn genoeg babies die helemaal niet reageren bij de vaccinatie prik. Die het alleen even ongemakkelijk vonden en meer niet. Pijn is voor iedereen anders en dat geldt ook voor babies. Ik zou de reactie van je meisje op de prik zelf als maatstaf houden voor hoe ze mogelijk kan gaan reageren. Het is ook afhankelijk van je juwelier. Zij mogen namelijk zelf bepalen vanaf welke leeftijd ze gaatjes schieten bij kinderen. De grote juweliers zoals siebel doen het vanaf 3 maanden las ik ergens, maar je hebt ook kans dat de juwelier bij jou om de hoek het pas doet als ze ouder zijn. Dat zou ik even navragen, zodat je dat kan meenemen in je besluit. Ik vind het mooi, oorbellen. En of je dochter er straks blij mee is. Wie zal het zeggen. Ik was dat wel, maar er waren dan ook genoeg andere beslissingen waar ik minder gelukkig mee was. Er zijn altijd dingen die je voor je kind moet besluiten, daarom ben je nu eenmaal de ouder. Je zal het als ouder nooit perfect doen. En als je echt blijft twijfelen, wacht dan even een maand of twee. Als je er in die twee maanden elke keer weer over gaat nadenken. Dan weet je eigenijk wel wat het antwoord is, namelijk dat je graag oorbellen bij je dochtertje wilt.