5 Reacties

4 jaar geleden

Wij lopen bij de fysio ivm voorkeurshouding. We kregen hier de tip/oefening die hier goed helpt! Ik hoop dat ik het goed kan omschrijven! Zelf ga je zitten op de bank met je voeten op de salon tafel (dus knieën omhoog). Normaal leg je in deze houding je kindje naar je toe. Maar nu draai je de baby om zodat ze met de armpjes/elleboogjes op je knieën steunen. Hierdoor liggen ze eigenlijk op een helling waardoor het makkelijker en prettiger is voor ze om het hoofdje omhoog te houden. Wel op letten dat ze het hoofdje niet te ver naar achteren (in de nek) houden, dan kun je dit lichtjes tegenhouden met je hand. Misschien dat je dit kunt proberen/helpt.

4 jaar geleden

Reactie op LiOver

Wij lopen bij de fysio ivm voorkeurshouding. We kregen hier de tip/oefenin ...
Dat is een goeie. Zou bij de osteopaat terecht kunnen maar die belt net dat spoedgevallen voor gaan ivm corona. En therapeut van CB laat niks van zich horen. Worden hier letterlijk aan de kant gezet

4 jaar geleden

Ik heb er filmpjes op YouTube over gezocht en daarom zeide ze dat je ook een worst onder de oksels kan leggen (dat vindt de mijne leuker) of je kan jezelf vrij plat leggen en dan haar op je buik. Dat vinden ze meestal leuker omdat ze dan naar jou kunnen kijken. Ook veel verbaal motiveren helpt bij mij :-) maar de ene dag is ook de andere niet. Het zouden ook niet dezelfde spieren zijn als ze rechtop zitten en hun hoofd zo recht houden dan als ze neerliggen en zo hun hoofd moeten ophouden. Veel succes in elk geval!

4 jaar geleden

Mijn zoontje vind het ook niks, hij gaat dan liever op zijn handje sabbelen dan zijn hoofdje omhoog tillen 😅 ik oefen ook met hem door hem op mijn borst te liggen en dan lig ik zelf achterover, dat vind hij wel leuk en dan oefent hij ook goed. En daarnaast toch wel even paar minuten op de buik elke dag..

4 jaar geleden

Vandaag osteopaat geweest. Moest even diep nadenken over waardoor het kon komen tot ik een helder licht momentje kreeg. Met de bevalling had Veerle haar rechterhand langs haar hoofdje liggen. Hierdoor heeft ze het een beetje moeilijk gemaakt voor haarzelf. Maar meneer zei dat het gelukkig nu mee viel. Hij kon wel merken welke kant het was geweest maar na een sessie is ze al een stuk soepeler en trekt ze niet weg als een "banaantje" 😂😅. Als het goed is nog maar 1 of 2 behandelingen en dan is ze weer helemaal soepel