5 Reacties

2 jaar geleden

Hier nog niet echt, mijn dochter nog niet super veel intresse. Wel heb ik een potje op de toilet gezet. Dan gaat ze daarop zitten als ik ga plassen, pakt ze wc papier en handen wassen. En merk dat ze bij haar slaapjes bijna droge luier heeft en pas plast in luier als ze wakker wordt. Komt vanzelf, leuk blijven. En als ze wat ouder is. Een keertje weekje vooruit trekken🤣 potje en on de blotte billen laten lopen. Succes

2 jaar geleden

Hoi! Ja hoor, mijn dochter is overdag nu een maand of 5 zindelijk. En vanochtend wederom een droge luier. Dat is nu precies 2 weken zo. Die droge nachten had ik helemaal nog niet verwacht, zeker omdat ze voor het slapen borstvoeding krijgt en sporadisch 's nachts nog een keer drinkt. Ik leg er totaal geen druk op, ga haar niet prijzen of belonen ofzo. Op het potje zei ik weleens zoiets als: fijn dat het gelukt is! Hoe wij het hebben gedaan: - Vanaf 13 maanden regelmatig na dutjes op het potje gezet. Meestal kwam er wel wel een plas. - Vanaf ca. 17,5 maand een vakerhemd en onderbroek aan gedaan. (Met boodschappen doen in het begin voor de zekerheid een luier bijv.) - Heel goed op de signalen letten of ze moeten. Nu praat ze natuurlijk al wat, dus dat is wat gemakkelijker. - Af en toe een plasje opgeruimd, meeste ging goed. - Ook even op vaste momenten laten gaan, bijv. altijd voor het buitenspelen, voor en na slapen etc. - Verder vooral veel vertrouwen hebben dat het goed komt en gezellig een boekje lezen op het potje. Heel veel plezier en succes met deze nieuwe fase! :)

VRIEND

2 jaar geleden

Nog niet begonnen, ze is bijna 2. Net gestopt met borstvoeding dus volgende stap is zindelijkheid. Hebben een wc bril voor haar gekocht. Liever direct op de wc dan eerst het potje en dan weer wennen op de wc. Gaan starten met luierbroekjes die je zo omlaag kan trekken en dan regelmatig op de wc zetten. Ben heel benieuwd.

2 jaar geleden

Onze dochter is in februari 2 geworden en gaat sinds een paar maanden elke avond voor het slapen op het potje (met boekjes). Ze plast dan altijd. Overdag wilt ze vaak niet maar dat ga ik vanaf nu wel meer aanmoedigen, ik merk wel dat ze het steeds interessanter vindt. Je zou ook een zindelijkheidstraining kunnen doen van een week. Werkt bij sommige kindjes ook erg goed. Succes!

2 jaar geleden

Ons zoontje van 4 feb wil steeds vaker plassen op de wc. Is nu 3 x gebeurd. Soms gaat hij zitten en doet hij niks. Wil hij wel wc papier en doortrekken. En soms plast hij dus. Hij zegt dan echt dat hij op de wc wil plassen. Ik laat hem zelf bepalen en zeggen hoe of wat.