137 Reacties
2 jaar geleden
Ik was met m’n zoontje uitgerekend op 26-02-2020, hij kwam uiteindelijk 5-03-2020. En nu zwanger van een meisje uitgerekend op 29-05-2022. Ben nu 24 weken. 🥰
2 jaar geleden
Ons zoontje van 04-02-2020 en gisteren ontdekt weer zwanger te zijn! ❤️
VRIEND
2 jaar geleden
Mijn zoontje is van 30-01-20 (was 23 feb uitgerekend) en nu zwanger vd 2e, 30 aug uitgerekend 🥰
2 jaar geleden
Inmiddels is ons tweede kindje 3 maanden oud. Toen hij net werd geboren, had de oudste van net 2 jaar de eerste 3 weken driftbuien, logisch als opeens alle aandacht wordt verdeeld. Nu gaat het gelukkig goed. De jongste krijgt nep eten van de oudste en ze geeft hem speelgoed aan, dit gaat vaak redelijk grof 😅. Ze is op zich niet heel veel met hem bezig, maar weet wel heel goed dat hij deel uitmaakt van het gezin. Sinds dat ons zoontje is geboren, is ze erg zorgzaam naar haar poppen (eten, verschonen, ze moeten overal mee naartoe, kleren aan en uit) toe.
Af en toe wilt ze hem op schoot en geeft ze hem kusjes uit zich zelf.
2 jaar geleden
Wij zitten nu in in ronde 4, weer niet.. ik weet dat heel veel vrouwen veel langer dan dat bezig zijn, maar onze eerste was in 1x raak en ik merk echt aan mezelf dat ik steeds meer teleurgesteld raak en er ook last van krijg. Ik merk dat ik veel bezig ben met het proberen te krijgen van een tweede en dat het mijn wereld soms zo beïnvloed. Veel meiden/vriendinnen om me heen zijn weer zwanger en ik merk dat ik daar steeds minder blij voor kan zijn. Heeft iemand tips voor het loslaten? Deelt iemand deze mening?
2 jaar geleden
Reactie op B91
Wij zitten nu in in ronde 4, weer niet.. ik weet dat heel veel vrouwen veel ...
Wij waren 22 maanden bezig voor ons 1e zoontje, het werd een obsessie. Op het moment dat de arts aangaf dat het zonder hulp niet zou lukken ben ik langzaamaan gaan accepteren dat het misschien niet voor mij weggelegd zou zijn, maar wilde er wel alles aan blijven doen. Wij stonden op de wachtlijst voor een 1e afspraak en uiteindelijk toch zelf gelukt, en nee ik had het niet losgelaten was alsnog bezig met word ik ongesteld hoelang nog, ovulatie testen etc, maar wilde mijn kansen niet verspillen. Wel heeft het geholpen om het te accepteren. Nu weer in ronde 5 maar vind het niet erg, 1 kind geeft voor mij al zoveel voldoeding en dankbaarheid dat het mooi zou zijn als er nog een kindje mag komen, maar accepteer het ook als het er bij 1 blijft. Blij zijn voor anderen had ik geen moeite mee gehad, want was oprecht blij voor hun, wel werd ik dan verdrietig voor mezelf omdat het nog niet gelukt was en ik ook graag een kindje wilde en dat gevoel mag er zeker zijn en kun je aan toegeven. Als tip wil ik je meegeven om niet te veel plaatjes te gaan maken in je hoofd als gezinnetje van 4 en alvast leuke babyspullen of namen te googlen. Geniet vooral van je kindje die je al hebt en geef die al jou positieve aandacht en zet dat op de 1e plaats, en heb vertrouwen in je lichaam, want het is al een keer gelukt, geduld hebben is alleen lastig.