114 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Shirin

Ik ben 16-2 met spoed kz bevallen van mijn eerste kindje. Ik durf eigenlijk ...
Ik kan me voorstellen dat je graag voor een volgende zwangerschap wilt gaan. Alleen als ze het advies geven om een jaar te wachten na de keizersnede dan zou ik dat ook zeker doen. De wond van je baarmoeder moet wel de tijd krijgen om te herstellen om een volgend kindje te kunnen dragen.

4 jaar geleden

Reactie op Shirin

Ik ben 16-2 met spoed kz bevallen van mijn eerste kindje. Ik durf eigenlijk ...
Ik ben begin februari bevallen middels ks en wacht sowieso een jaar. Advies is niet voor niets.. 😊

4 jaar geleden

Reactie op szns

Zijn er ook moeders met keizersnede die weer zwanger zijn?
Lynn is bij ons ook geboren met een keizersnede. De gynaecoloog gaf aan dat je minimaal een half jaar moet wachten. Na 9 maanden is je lichaam (en hormonen) weer helemaal de oude. Maar ik denk dat ik na 1 jaar na de geboorte ga stoppen met de pil (als mijn man het hiermee eens is 😉)

4 jaar geleden

Reactie op Kim123-24

Ik kan me voorstellen dat je graag voor een volgende zwangerschap wilt gaan ...
Nu weet ik zeker dat ik ga wachten! Je zegt heel iets nuttigs wat vooral op mij van toepassing is.. ik gebruikte namelijk medicatie om mijn baarmoeder zo ontspannen mogelijk te houden. Tijdens mijn 1e zwangerschap was ik veel te vroeg bevallen en mijn gyn zei later dat mijn baarmoeder niet sterk genoeg was om mijn kindje langer te dragen. Dit heeft me op een goede manier aan het denken gezet, thanks!

4 jaar geleden

Onze gynaecoloog zei minimaal een halfjaar wachten, onze zoon is 18-2 geboren dmv een spoedkeizersnede. Wij willen er in oktober weer voor gaan... Hopen dat alles goed gaat.

4 jaar geleden

Reactie op My second Blessing

ik ben in februari 2020 bevallen van me 2e zoon en nu ongepland ondanks mij ...
Oh wauw, Ondanks je een spiraal had? Een hormoon of koper spiraal? Was er een verklaring voor?

4 jaar geleden

Reactie op SmileyBaby

Onze gynaecoloog zei minimaal een halfjaar wachten, onze zoon is 18-2 gebor ...
Ik ook een spoedkeizersnede en tegen mij vertelde de gynaecoloog zeker een jaar wachten.. 🤔 wond van binnen en buiten zou dan pas echt helemaal genezen zijn, zei ze.

4 jaar geleden

Reactie op Yasmine

Oh wauw, Ondanks je een spiraal had? Een hormoon of koper spiraal? Was er e ...
Ben ik ook beniewd naar

4 jaar geleden

Wauw wat bijzonder allemaal dat er alweer zoveel zwanger zijn. Heel veel ge ...
Wat heftig zeg. Heel veel strekte om alles te verwerken! Een geniet lekker van je zoon.

4 jaar geleden

Ze zeggen wel dat je een jaar moet wachten. Maar als je dus 3mnd na je kz toch zwangee bent is er weer niets aan de hand. Enige is dat ik nu bijv. een geplande kz uit voorzorg. Maar als je vraagt hoe het kan dat het toch OK is zo snel na een kz krijg je te horen dat er wat dat betreft ook weinig bekend is waarom het niet zou kunnen. Zit nu op 16wkn en geen pijntjes en nergens last van. Ben erg benieuwd hoe dat over bijv. 10wkn gaat zijn.

4 jaar geleden

Als het ECHT zo slecht is had ik de zwangerschap vast niet door mogen laten gaan denk ik dan..

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hi ik was ook weer zwanger, ook weer uitgerekend in februari. Maar helaas i ...
Sterkte❤

4 jaar geleden

Hier nog niet zwanger maar wel ‘bezig’ vanaf 4 maanden. Zoontje is 2/2/2020 geboren, bij hem heeft het 1,5 jaar geduurd en stonden we op de wachtlijst voor ICSI. Dus vandaar onze keus om al vroeg weer te starten, dat mocht het niet natuurlijk lukken er alsnog niet een groot leeftijdsverschil tussen zit. Ik hoop echt dat er nogmaals een wonder gebeurt, al weet ik dat de kans ontzettend klein is. Duimen jullie met ons mee ❤️🤞🏼

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Hier nog niet zwanger maar wel ‘bezig’ vanaf 4 maanden. Zoontje is 2/2/2020 ...
Begrijpelijk, en ik hoop ook echt voor jullie dat het weer lukt! Succes

4 jaar geleden

Mijn zoon is 7 maanden en ik ben nu 5 weken zwanger van een nieuw wondertje.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Hier nog niet zwanger maar wel ‘bezig’ vanaf 4 maanden. Zoontje is 2/2/2020 ...
Blijf geloven!🥰 bij onze eerste zoon zijn we via icsi zwanger geworden en bij de 2e spontaan onverwachts toen de oudste 10 maanden was. De kans was zo goed als onmogelijk en het is gebeurd😁

4 jaar geleden

Ik denk alleen maar hebben anderen dan allemaal een zoveel makkelijker baby en goede nachten dat je een volgende alweer ziet zitten😅🙈

4 jaar geleden

Reactie op Marde

Ik denk alleen maar hebben anderen dan allemaal een zoveel makkelijker baby ...
Hahah; juist nu we toch in de luiers en flesjes zitten kan een tweede er makkelijker bij 🤣 het lijkt me echt mega moeilijk weer deze fase door te moeten wanneer je wat meer rust hebt over een tijd 😅😅 maar ieder voor zich. De een wil die drukte in één keer (zoals hier) en de ander wil voor elke kind lang de tijd nemen.

4 jaar geleden

Ja dat kan ik me wel voorstellen hoor. Dat je denkt van erger dan dit kan het toch niet worden (shunts, tenminste zo’n slechte slaper hebben wij). Maar tegelijk krijgen wij nu zo onwaarschijnlijk weinig slaap dat nóg minder echt niet zou kunnen

4 jaar geleden

(...En dan moet je dus ook nog geregeld seks hebben rond je eisprong en dus de helderheid en kracht en energie hahahah hebben om er die dag aan te denken danwel toe te komen... 🤣)