7 Reacties

3 jaar geleden

De opvang is vanaf 12 weken tot 4 jaar, de bso is het vervolg van 4 tot 1w jaar en de voorschoolse is de bso voor schooltijd aan. De peuterspeelzaal is vanaf 2,5 jaar.. als mag je bij sommige peuterspeelzalen al eerder

3 jaar geleden

Bso 4 tot 12 jaar

3 jaar geleden

Bso en voorschoolse opvang is voor kinderen op de basisschool, daar gaan ze heen voor en na schooltijd. Peuterspeelzaal is voor peuters, dit is vaak 1 á 2 x per week een paar uurtjes! En een kinderdagverlijf is van 0 - 3 jaar en kan 5 dagen per week.

3 jaar geleden

En ook nog vroegschoolse..

3 jaar geleden

Opvang daar heb je kinderopvang en gastouder dat is van 0-4 jaar. Dan bso is buitenschoolse opvang, dat is van 4-11/13 jaar. Voorschoolse opvang, is voor kinderen die al naar school gaan maar de ouders ze niet zelf kunnen brengen omdat ze al eerder moeten werken, dit wordt meestal gedaan door de bso. En peuterspeelzaal is vanaf 2/2,5 tot 4 jaar. Ik studeer hier nu voor dus leer er alles over. Mijn zoontje gaat naar de gastouder en ik werk zelf in de peuterspeelzaal en op de bso😊

3 jaar geleden

Je hebt ook nog kinderdagverblijven die een certificaat hebben voor VVE (vroeg voorschoolse educatie).