Wellicht dat iemand van jullie me een idee kan geven. Mijn dochter gaat al enige tijd naar een gastouder waar ze het geweldig vind. Ikzelf heb deze gastouder maanden gevolgd en ben er zeer over te spreken. Maarrrr het is nu al heel lang zo dat onze dochter 2/3 weken gaat en vervolgens 1/2 weken ziek is, en flink! Tijdens de laatste lockdown konden zowel mijn man als ikzelf niet werken vanwege onze contactberoepen. Ook konden we haar niet brengen omdat we geen essentieel beroep hebben. Maar dat wilde ik ook niet omdat ikzelf zoiets had zij geeft nog enige invulling en ritme aan onze dag. Net voor we weer mochten werken was onze meid jarig en gingen we daar langs om te trakteren. Ik schrok ervan dat er 1 kindje was wat enorm aan het hoesten was. Vervolgens mochten we de week erop weer aan de slag en gaat ze sindsdien weer naar de gastouder. Ik heb toen aangegeven dat als er een kindje is wat zoooo ziek is dat ik dat wil weten, want dan houd ik haar thuis, en ga ik liever een dag niet werken, ipv dat wij alle drie ziek worden en een week thuis zitten. Dat betekend voor ons namelijk wederom geen inkomen. Nu gaat ze weer 2 weken, en weerrrrr een gruwelijk ziek kind. Ondanks dat ik het een geweldige gastouder vind, begin ik nu wel te twijfelen wat te doen. Wij hebben beiden al totaal 5 maanden niet kunnen werken, contactberoep/eigen bedrijf. Daar komt zeker nog eens 2 maanden bij totaal dat mijn kind ziek was (een paar keer ook wijzelf aangestoken door haar) en ik niet kon gaan werken.
Ik vind het enorm vervelend dat andere ouders hun kind gewoonweg “blaffend” naar een gastouder brengen, anderen aansteken, wat voor anderen ook weer gevolgen heeft. Dan denk ik waar is je verantwoordelijkheid, zekerrrr in deze tijden. Ikzelf moet er niet aan denken dat ik mijn kind zo ziek als ze nu is, alsnog naar een gastouder breng.
Zit even met mijn handen in het haar, want telkens een ziek kind terug krijgen vind ik vreselijk. Ze eet deze keer ook al 3 dagen niks noppes nada. Alleen dat al vind ik erg, de stress, wat het met haar doet, wat zou het zijn, zou het dát zijn, steekt ze ons ook aan. Daarbij kan ik deze week alweer niet werken, en betaal ik fijn wel de gastouder door. Hoe doen jullie dat? Iemand ideeën, tips?