13 Reacties

4 jaar geleden

Volgends mijn lactatiekundige/verloskundige is opvolgmelk alleen maar marketing. Nummer 1 tot 1 jaar gebruiken is prima daarna gewoon koemelk of sojamelk :)

4 jaar geleden

Het cb zei me dat je gewoon een op een over kan, dus is je bus 1 leeg kan je 2 pakken. Lieke wordt 5-8 6 maanden, ik heb er nog 1 op voorraad, dus volgende wordt een 2. Ietsjes eerder dus

4 jaar geleden

Ja die opvolg melk bevat ook veel minder voedingsstoffen dan nummer 1. Wij geven NAN Evolia en in principe mag je die blijven geven, als je kindje ook goed blijft eten natuurlijk want nummer 1 melk zorgt ervoor dat ze goed verzadigd zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Melbini

Ja die opvolg melk bevat ook veel minder voedingsstoffen dan nummer 1. Wij ...
Met goed eten bedoel ik groentenhapjes e😊

4 jaar geleden

Mijn tip: begin niet aan opvolgmelk. Opvolgmelk is enkel en alleen bedacht om commercieel meer te verdienen. Voor nummer 1 mogen ze namelijk geen reclame maken, opvolgmelk wel. Daardoor doen ze goedkopere grondstoffen erin, en veel verborgen suikers. Je kunt gewoon nummer 1 blijven geven, in combinatie met vaste voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Melbini

Met goed eten bedoel ik groentenhapjes e😊
Jaa mijn dochtertje eet tot nu toe nog harstikke goed, elke dag een fruit en groente hapje en wat kleine stukjes van een boterham Gek he dat ze dan ook opvolgmelk maken, raak der helemaal van in de war haha

4 jaar geleden

Er word veel gezegt nummer 1 behouden ? Maar er zit in 1 alleen maar voedingstoffen met de gedachte dat een baby geen andere voeding erbij krijg ja oefenhapjes maar geen maaltijden , ik snap de punt wel bij sommige dames .. maar wat ik zeg zit ook wel wat in toch ? In 2 zitten minder voedingstoffen in ivm echte hapjes .. en verborgen suikers ? Ooit is nummer 1 geproefd 🤮🤢mierenzoet

4 jaar geleden

Ik ga gewoon voor opvolgmelk. Heb uit mijn omgeving totaal geen reden gezien om dat niet te doen... Hij krijgt 4x 180 en daarnaast 1 boterham, bijna 1 stuk fruit en 70 gram groenten. 😊 Ik maak straks gewoon het pak op en dan ergens rond de 6 maand pak ik de opvolg. Ga in 1 keer over. 😊

4 jaar geleden

Ik ben in een week tijd rustig overgegaan (vanaf de dag dat hij 6 maanden was). Iedere keer een schepje extra van de 1 vervangen voor de 2. Nu helemaal over en hij drinkt nu beter dan ooit haha 🤷🏼‍♀️🤣

4 jaar geleden

https://eurolac.net/plaatsvervanger/ Interessant artikel over opvolgmelk etc.

4 jaar geleden

Wat is het verschil tussen zuigelingenvoeding en opvolgmelk? In opvolgmelk (nummer 2 en 3, voor kleintjes van 6 tot 12 maanden) zit meer ijzer en calcium dan in zuigelingenvoeding. Baby’s hebben vanaf 6 maanden meer ijzer nodig. Dat komt omdat de voorraad ijzer in het lichaam opraakt. Ook hebben ze wat meer calcium nodig, omdat ze meer vaste voeding eten, maar daarmee nog niet voldoende calcium binnenkrijgen. Vergeleken met koemelk zit er minder zout en eiwit in opvolgmelk. Dit zegt de consumenten bond ☺️ klinkt voor mij heel logisch

4 jaar geleden

Consumentenbond zegt ook dit: Als je kind flesvoeding drinkt is na een half jaar nummer 1 (zuigelingenvoeding) niet meer geschikt voor je kind. Het bevat sommige voedingsstoffen te weinig. Zie www.consumentenbond.nl/kindervoeding/melk-na-het-eerste-halfjaar