7 Reacties

3 jaar geleden

Tja.. Dat is denk ik echt zo'n opvoedkeuze. Die van mij heeft dat ook wel en ik laat hem veel proeven. Zelfs een keer minihapje van een kaassouffle tijdens een borrel, vond hij heerlijk 😋(lijkt hij toch op zijn moeder 🤣🤣).

3 jaar geleden

Jullie zijn het voorbeeld dus als je dat niet wil eet dan zelf ook niet buiten die vaste eet en drink momenten. Verder laat ik die van mij alles proeven tenzij het echt niet mag zoals filet american of veel te scherp eten.

3 jaar geleden

Ik laat hem bijna alles proeven eigenlijk... Alleen natuurlijk geen alcohol en als ergens veel zout doorheen zit dan geef ik maar een klein beetje.

3 jaar geleden

Veel mensen in mijn omgeving geven laten alles proeven. Gaat goed dus waarom niet. Je weet zelf wel denk ik wat kan. Maar ik ben het eens dat ze je als voorbeeld nemen, dus niet naast je kind te veel eetmomenten hebben. Kijk wat absoluut niet mag op die leeftijd, zoals honing en rauwe vlees/vis ofzo. Bij mijn zoon heb ik het ook gedaan, maar bij mijn dochter niet. Ze is een slechte eter. Ze eet en drinkt kleine porties, maar ze eet wel vaak dus.

3 jaar geleden

Tjah, dit is echt een opvoedkeuze en het is aan jou wat je wel of niet acceptabel vindt. Mijn dochter huilt ook weleens als ik iets niet wil, maar dan ga ik niet meteen toegeven. Sommige dingen kunnen en mogen gewoon niet, klaar. Zoals laatst wilde ze op stuk karton bijten, tjah, gaat niet😁 sorry schat, straks krijgt ze karton binnen. Maar als ze iets wilt proeven dan mag dat. Mits dit niet te zoetig is, of veel zout. En zie het als iets moois: kijk hoe goed je kindje zich al ontwikkelt. Heerlijk toch!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor! Lieke weigert zelfs anders te eten dan wij bij het avond eten! Wij laten haar alles proeven waarvan wij denken dat ze het kan bijten/kauwen/slikken. Tot nu toe gaat alles er prima in bij haar. Zelfs mn verse macaroni met best wel wat kruiden en specerijen vindt ze heerlijk! Voor de rest koekjes snoepjes etc etc mag ze proeven wat lukt, vandaag een stukje pepernoot, viel ook weer prima! Have fun want ook deze ontdekkingsreis is leuk, voor de kleintjes maar oom voor ons 😁

3 jaar geleden

Bij mijn dochter hetzelfde verhaal. Als ik kook dan ruikt ze natuurlijk alles en wilt ze gewoon ook eten (dit is meer trek denk ik?) of als wij wat eten dan wilt ze het ook. Soms is het meer de verpakking, waarmee ze wilt spelen. Maar als ze echt wilt eten, dan pak ik vaak haar fruit of groentehapje erbij. Dat eet ze dan moeiteloos op, probleem opgelost :)