26 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik heb wel echt in het begin een schema gebruikt. Maar dat helpt nu ook nie ...
Heel herkenbaar wat je zegt. Hij was al nooit een hele goede slaper dus daarom ben ik blij dat de nachten weer beter gaan. We hebben ingebakerd maar inmiddels afgebouwd. Had niet het idee dat het veel meer hielp. Hij rolt nog niet maar is wel bezig hiermee. Sowieso is hij ontzettend aan het observeren de hele tijd. We leggen m altijd wakker weg. Moet nog wel een keer (of meer) terug voor zn speentje maar is nooit drama. Het is het doorslapen. Ik heb nog een dochter van 4 jaar. Ik herken die 45 minuten wel maar zij pakte t sneller op om di3 cycli aan elkaar te plakken. Fijn dat je zo met me meedenkt! Het geeft moed te lezen dat niet iedere moeder áltijd precies weet wat haar kindje nodig heeft. En met nog eentje die aandacht vraagt zijn signalen zó gemist....

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Heel herkenbaar wat je zegt. Hij was al nooit een hele goede slaper dus daa ...
Ik begrijp je helemaal! Iedere moeder ervaart dat! Heb je wel eens geprobeerd om hem te laten liggen na het eerste slaapje? Heeft bij ons ook wel geholpen, soms sliep hij 30 min maar dan liet ik hem liggen, soms ook even laten huilen (niet overstuur(ons kindje heeft dat nodig ivm inhuilslaap)). Vaak viel hij dan nog wel eens in slaap🙈

4 jaar geleden

Hier was het vier dagen totaal niet slapen overdag. Wat ik ook deed meneer krijsde de boel bij elkaar! Snachts van 20-7 maar overdag vanaf 11 uur klaar wakker! Nu ineens slaapt ie overdag 2 slaapjes van ruik twee a drie uur! Maar leg hem niet om een uur of 4-5 in bed want dat pikt ie niet haha snachts is t nu of doorslapen of weer om 5 uur. (Ik geef volledige bv zonder bijvoeding geen groente of fruit)

4 jaar geleden

Onze meid sliep na 6 weken al door in de nacht en overdag slaapt ze hazenslaapjes. Het consultatiebureau gaf aan dat als zij overdag gewoon gezellig is en in de nacht goed slaapt het dan niks uit maakt. Zij heeft dan al een goed dag en nacht ritme.

4 jaar geleden

Reactie op DaniqueAmber

Onze meid sliep na 6 weken al door in de nacht en overdag slaapt ze hazensl ...
Hoelang duren bij jullie de Hazen slaapjes?

4 jaar geleden

Hier ook overdag weinig willen slapen zoontje van 5 maand. Eigenlijk alleen in de draagzak slaapt hij zomaar. Savonds om tussen 19:30-20:00 naar bed is ook een hele strijd sinds een week. Alleen in de armen in slaap vallen niet in eigen bedje. Dan eindelijk in slaap krijgt hij om 22:00 nog een flesje daarna meteen weer door slapen en dan tot 7:00 soms 7:30 uur. Overdag verder een vrolijk mannetje. Ik zie de signalen wel en leg hem dan wel in zijn bedje maar hij valt niet in slaap.