25 Reacties

4 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je niet kolft en dat meegeeft naar de onthaalmoeder?

4 jaar geleden

Ik werk in de zorg op intensieve zorgen en uit ervaringen van collega’s is het zo goed als onmogelijk om tijd te vinden om te kolven. Zeker nu in Corona tijden. Dus ik zou graag overschakelen op flesvoeding.

4 jaar geleden

Oké... Was gewoon benieuwd naar je redenen omdat ik wel ga kolven omdat onze dochter ook een duidelijke voorkeur heeft voor borstvoeding.

4 jaar geleden

Ik vrees dat er niets anders opzit als blijven volhouden... Hier hetzelfde probleem. Ik moet begin juni terug gaan werken en ze weigerde echt de fles. Zelfs moedermelk wou ze niet uit een flesje. Ik kan binnenkort niet kolven op het werk dus moet wel overschakelen. Nu doen wij het zo: - Evian water opwarmen in de magnetron - Poeder van NAN evolia 1 (speciaal om over te stappen van borstvoeding) erbij en goed schudden - De tut van de fles even in de melk En zo neemt ze het wel maar ook pas na een paar keer proberen. Ik bleef de fles aanbieden ipv de borst en ineens was ze ermee weg.

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik werk in de zorg op intensieve zorgen en uit ervaringen van collega’s is ...
Ik zou beginnen met eerst 30cc water + 1 schepje kv en de rest aanvullen met je eigen melk en dan steeds een stapje verder met de kv totdat je geen bv meer hoeft toe te voegen. Ik heb het zo met mijn zoontje gedaan en dat ging goed eigenlijk. Hoop dat het bij jou ook lukt voor je weer gaat werken.

4 jaar geleden

Reactie op Kimberley94

Ik vrees dat er niets anders opzit als blijven volhouden... Hier hetzelfde ...
Uit het flesje drinken doet ze op zich wel met moedermelk. Dat heb ik haar vanaf 6 weken aangeboden. Het was ook NAN evolia wat ik haar heb aangeboden. Wat deed je dan als ze weigerde? Ik kan haar maar slecht honger laten lijden 😖

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Oké... Was gewoon benieuwd naar je redenen omdat ik wel ga kolven omdat onz ...
Ook met de onregelmatige schiften zag ik het niet zitten maar top dat het voor jou wel kan! 😚

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Uit het flesje drinken doet ze op zich wel met moedermelk. Dat heb ik haar ...
Ik bleef ongeveer een 15min. Heel de tijd opnieuw het flesje geven als ze begon te huilen. Als ze dan nog niet wou gaf ik wel de borst

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ook met de onregelmatige schiften zag ik het niet zitten maar top dat het v ...
De eerste maanden hoef je geen onregelmatige diensten te werken als je borstvoeding geeft en je moet op je werk tijd krijgen om te kolven. Helemaal eigen keuze wat je wilt qua voeding natuurlijk, maar weet wel dat je deze rechten hebt 😊

4 jaar geleden

Reactie op Neiroj

Ik zou beginnen met eerst 30cc water + 1 schepje kv en de rest aanvullen me ...
Inderdaad! Ik mengde het eerst ook met de borstvoeding, omdat de smaak van flesvoeding anders is. Daar moest ze aan wennen en toen ging het goed!

4 jaar geleden

Hoi, misschien helpt het als je iemand anders de fles laat geven en even weg gaat. Jij ruikt naar melk en dan wil ze liever moedermelk. Kindjes weigeren dan gewoon de fles. Als ze geen alternatief heeft gaat ze misschien toch drinken. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op Kim123-24

De eerste maanden hoef je geen onregelmatige diensten te werken als je bors ...
Ik heb al 5 maanden borstvoedingsverlof gekregen ☺️ en we krijgen inderdaad die pauzes maar door de drukte van de dienst is het soms als moeilijk om te eten laat staan op een pauze te nemen voor te kolven. Maar goed ik heb inderdaad ook gewoon de keuze gemaakt om om te schakelen op flesvoeding bij het hervatten van mijn werk 😉 gewoon omdat ik het kolven op het werk niet zie zitten dat had ik al van het begin uitgemaakt 🙂

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik heb al 5 maanden borstvoedingsverlof gekregen ☺️ en we krijgen inderdaad ...
Ja ik snap goed wat je bedoeld, normaal is het al lastig, maar nu met de extra drukte helemaal😉 Helaas heb ik geen tips met overschakelen van voeding maar in ieder geval wel succes!

4 jaar geleden

Reactie op Liee

Inderdaad! Ik mengde het eerst ook met de borstvoeding, omdat de smaak van ...
Dat hebben wij ook gedaan, bv en kv gemengd. En zo langzaam over naar volledige kv. Dat ging heel goed.

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde probleem. Ik wil ook stoppen met de bv en mijn dochter weigert de fles. Mijn vriend lukt het soms wel om de fles te geven, maar hij is weinig thuis ivm werk. Ik loop ook veel te huilen..mijn dochter krijst alles bij elkaar wanneer ik haar de fles wil geven. En wanneer ik dan toch de borst geef, is het goed.

4 jaar geleden

Hoi allen Ik ben sinds vorige week ook de borstvoeding aan het afbouwen. Mijn zoontje is nu 13 weken en weegt 5,7kg. Hij krijgt 6-7 voedingen per 24uur. Ik ben een beetje zoekende hoeveel ml kunstvoeding ik hem moet geven in de fles. Ik heb nu een paar keer 150ml+5 gegeven maar vanochtend was hij niet tevreden en heeft ie 180ml+6 op. Maar dit lijkt me erg veel aangezien hij meer dan 5 voedingen krijgt. Ik weet natuurlijk niet hoeveel hij bij mij aan de borst precies drinkt.... Hoe doen jullie dit?

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Hier precies hetzelfde probleem. Ik wil ook stoppen met de bv en mijn docht ...
Ik kan haar ook niet horen huilen. Ik geef dan maar toe en geef haar de borst maar dit lijkt me ook geen goed signaal. Ik weet het even niet meer 🤷‍♀️ morgen neem ik contact op met de vroedvrouw over hoe ik het het best kan aanpakken 🙂

4 jaar geleden

Dit is heel herkenbaar, mijn zoontje had dit ook toen ik noodgedwongen gedeeltelijk kv moest gaan geven. Bij mij pakte hij dit niet. Ik ben gaan kolven en een aantal dagen achter elkaar gaf iemand anders (oma of partner) de fles en dan was ik hier niet bij in de buurt. Deze flessen waren eerst gemengd met kv en bv en hierna volledig kv. Dit werkte goed waardoor ik nu zelf overdag de fles kan geven en in de ochtend en avond nog bv. Hopelijk heb je er iets aan, ik snap je verdrietige gevoel. Had ik ook, is lastig. Het is denk ik zoeken wat voor jou en je baby werkt. Veel succes, hopelijk lukt het!

4 jaar geleden

Hier ook 1 die compleet de fles weigert en liever zich over de toeren huilt voor een tepel🙈 mennn wat doen jullie eraan?

4 jaar geleden

Reactie op Reneevb

Hoi allen Ik ben sinds vorige week ook de borstvoeding aan het afbouwen. ...
Hi, was dat de eerste fles na de nacht? Is best mogelijk dat hij dan meer trek heeft. Had onze dochter ook namelijk. Ondertussen heeft ze dat niet meer. Ze ging toen ook in een paar dagen naar 5 flessen toe met 4 uur ertussen. Mogelijk is je zoontje opzoek naar een nieuw ritme, zodat hij net wat langer wakker kan blijven. Dat was wat er bij onze dochter gebeurde. En bv en kv zijn niet te vergelijken. Bv alleen al is zo afhankelijk van wat je zelf drinkt en eet. In jouw bv kan namelijk in 50cc evenveel voedingsstoffen zitten als bij de bv van een ander persoon in 80cc zit. Kv is zoveel mogelijk gebalanceerd in hoeveelheid melk en voedingsstoffen dat een baby zou kunnen drinken. Zodat je kindje een zo'n optimaal mogelijk kv binnen krijgt.