6 Reacties

4 jaar geleden

Wij geven ze ipv de fles rond de middag dus bv om 11.30. Eet nu 200 a 250 gram

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 31-1 6 maanden. Ik heb vanaf het begin eigenlijk al gegeven tot hij zelf niet meer wilde. Eerst was dat 3/4 hapjes en eergister had hij een heel groente potje op terwijl gisteren had hij nog niet eens een half potje op. Dat is ook heel normaal dat ze de ene keer beter eten als de andere keer. Hapjes zijn nu nog extra. Flesvoeding is voorlopig nog hoofdvoeding. Bij mijn zoontje begint zijn ritme nu te veranderen. Hij krijgt of om 10:00 of om 15:00 zijn fruit hapje. Om 12: brood en rond 18:00/18:30 groente hapje.

4 jaar geleden

Wij geven 9:30 1 stuk fruit, 15:00 1 boterham en 19:00 70 gram groenten. We geven dan bijvoorbeeld zoete aardappel met bietjes, wortel, snijbonen oid. Niet helemaal glad, juist meer geprakte structuur. Dat doe ik al vanaf het begin. We bouwen wel steeds uit als we zien dat zijn behoefte daar ligt.

4 jaar geleden

Ik geen in de ochtend een fruithap, tussen de middag een boterham en rond 17:30 een groente hap. Daarnaast krijgt ze gewoon om de 4 uur 150+ 5. Lieke is nu 24 weken ruim. Zodra ze de opvolgmelk krijg ( half volgende week denk ik is de laatste 1 bus leeg) krijgt ze volledige maaltijden van me. Volgens Voedingscentrum is dat dan 1 hele boterham 1 heel stuk fruit en 200gr warme hap.

4 jaar geleden

Sochtends rond 9.30-10 uur fruit. 100 gram en rond 18 uur 100-200 gram groente net wat ie lust

4 jaar geleden

Bij ons had ik op de crèche gezegd ; geef maar wat groentenhapjes om te proberen, s'avonds zei ze me dat hij die dag meteen een volle kom groentenpap had gegeten, en eet dit sindsdien elke middag om 12 u. Sinds deze week zonder flesje erna zelfs. Hij verdroeg dit heel goed, is mega enthousiast als hij zen patatjes ziet en was altijd al een hele gulzige eter, dus weet natuurlijk niet hoe het bij andere gaat, maar hier dus meteen de volle portie 😅😅