23 Reacties

4 jaar geleden

Misschien een hele domme vraag maar wat is een papfles? Rijstebloem met melk/borstvoeding? Want ik dacht dat dat niet iedere dag mocht ivm arseen in rijst? Of is er ook andere pap?

4 jaar geleden

Hi, wij geven het smorgens met een lepeltje sinds hij 6 maanden is, daarvoor uit de fles. En savonds een gewone fles en daar doet hij de nacht goed op. Gewoon uitproberen, kijken wat het beste is voor jouw kindje.

4 jaar geleden

Misschien een hele domme vraag maar wat is een papfles? Rijstebloem met mel ...
Wij hadden een gewone fles en dan met een 1,2,3 speen erop voor de pap. Geen idee of er ook speciale papflessen bestaan, zoals wij het deden werkte goed voor ons.

4 jaar geleden

Hoi, ik doe in de ochtend een granen ontbijtpap van olvarit tegenwoordig en savonds een pyamapapje. Hij is bijna 7 maanden. Dat gaat altijd goed.

4 jaar geleden

Wij in de ochtend en avond kan prima

4 jaar geleden

Wij in de ochtend uit een bordje met lepel

4 jaar geleden

Misschien een hele domme vraag maar wat is een papfles? Rijstebloem met mel ...
Hoi! Een papfles is wat het letterlijk zegt, een flesje met pap. Rijstebloem kan, maar idd de arseen. Je heb van Nestlé ook papjes. 5 soorten hebben ze. Lieke krijgt het sinds deze week en vindt het heerlijk! Wij geven het uit een bordje met een lepeltje in de ochtend. Er bestaan ook flessen voor papjes. Die hebben een wat grotere speen.

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Hoi! Een papfles is wat het letterlijk zegt, een flesje met pap. Rijstebloe ...
Vervangt dit dan de ochtendfles?

4 jaar geleden

En hoe zit het met gebruikers van een dr Brown fles. Welke maat speen gebruiken jullie?

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Hoi! Een papfles is wat het letterlijk zegt, een flesje met pap. Rijstebloe ...
Wat fijn dat je dochter er zo van geniet!! Een vraagje, krijgt ze dan rondom de middag een boterhammetje of gewoon een flesje? Ben even benieuwd :)

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring (nog). Wilde alleen meegeven dat mijn cb aangaf niet 's avonds te doen als het niet nodig is kwa door slapen of gewicht. Dan kan je het als ' ontbijt' geven ☺️

4 jaar geleden

Ik merk hier dat als zoontje smiddags of savonds goed vol zit met ander voedsel dan bv dat hij langer slaapt snachts. Hij is op ene paar dagen na 6 maanden en eet sinds een week heel graag vaste hapjes. Net een vis met z'n mondje 🤣. Ik merkte hier geen verschil qua slapen met die Papfles (rijstebloem) misschien die andere van Nestlé dat die meer effect zouden hebben. Ga ik van lieverlee een beetje uitproberen.

4 jaar geleden

Reactie op B91

En hoe zit het met gebruikers van een dr Brown fles. Welke maat speen gebru ...
Voor papfles gebruiken wij speen 3 bij brown

4 jaar geleden

ik weet niet of ik papfles ga geven, pyjama papje vond onze zoon heel lekker. daarom gaf ik het hem, maar lepele vond ie niks.

4 jaar geleden

Ik geef de papfles sochtends, lekkere start van de dag :) Dat babytjes langer verzadigd zijn en dus langer slapen is niet bewezen en bij mij dochtertje maakte het geen verschil

4 jaar geleden

Hoi, wij geven mees s avonds de papfles voor dat hij dan voller is.. maar s ochtend geven wij heb 150 cc + 5 schepjes fles en dan ook nog pap maar dan met de lepel

4 jaar geleden

Reactie op B91

En hoe zit het met gebruikers van een dr Brown fles. Welke maat speen gebru ...
Maat 3 en dan heel ietsje groter gemaakt

4 jaar geleden

Reactie op B91

En hoe zit het met gebruikers van een dr Brown fles. Welke maat speen gebru ...
Bij granenpap de Y speen en het ventiel eruit :-)

4 jaar geleden

Hier geven we ons mannetje 's avonds een papfles van rijstebloem met de Y-speen van dr. Browns, zonder ventiel. Ik wil vanaf morgen beginnen met een papfles van fijne granen in de ochtend. Ook daar ga ik de Y-speen bij gebruiken zonder ventiel. Dan krijgt hij dus 's ochtends "echte" pap als goede start van de dag en 's avonds een verdikte fles, zodat hij lekker slaapt.

4 jaar geleden

Reactie op Shanniej

Hoi, ik doe in de ochtend een granen ontbijtpap van olvarit tegenwoordig en ...
En geef je dan in de ochtend enkel een fruithapje en in de avond groente? Of tussen de middag ook nog brood?