27 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb die van m’n dochter laten maken toen ze 4 maanden was. Ik moest haar vast houden voor de foto, en ze moest mee naar het gemeentehuis. Heb het toen idd laten maken omdat ze naar het ziekenhuis moest

3 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Ik heb die van m’n dochter laten maken toen ze 4 maanden was. Ik moest haar ...
Fotoshoppen ze jou er dan af? Want neem aan dat als je haar vasthoudt je dat blijft zien.

3 jaar geleden

Ik moest 1 van mijn zoontje laten maken toen hij 3 weken was, inderdaad voor het ziekenhuis.. ik hield hem samen met de vrouw van de fotograaf rechtop en hij moest mee naar het gemeentehuis om zijn identiteitsbewijs op te halen ..

3 jaar geleden

Wij hebben wel een id kaart, maar dat was alleen omdat we op vakantie gingen, dus we hadden die nodig!😀 hij kon toen ook nog niet zelfstandig zitten, maar ze hadden hem gewoon in zo’n bumbo Seat gezet😆

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Fotoshoppen ze jou er dan af? Want neem aan dat als je haar vasthoudt je da ...
Nee, zij moeten de foto zo maken dat ze je niet zien. Ik moest haar op m’n been zetten die ik op een verhoging moest zetten. En dan hield ik de romp recht. Ze was 4 maanden dus kon nog niet zelf zitten toen

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wij hebben wel een id kaart, maar dat was alleen omdat we op vakantie ginge ...
Oh dat is een goeie:-)

3 jaar geleden

Wij hebben ook eentje voor vakantie aangemaakt toen. Wij wonen in belgie en als we voor boodschappen naar Nederland gaan (elke week) moesten we ook een id kunnen laten zijn van hem.

3 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Nee, zij moeten de foto zo maken dat ze je niet zien. Ik moest haar op m’n ...
Ah ok, thnx.

3 jaar geleden

Toen ze 6 weken was een identiteitsbewijs laten maken. De foto was echt een drama. Moest haar omhoog houden en er ook nog voor zorgen dat haar ogen open waren. Heb hem zo vroeg laten maken omdat we naar Duitsland zouden gaan, maar toen kwam de lockdown en ging het hele feest niet door 🙈 Op de foto is het net een kleine bandiet 😂 de kaart is 5 jaar geldig. Vraag me af hoe ze dat gaan doen nu ze alweer een stuk groter is en echt niet meer lijkt op de foto op haar identiteitskaart 🤔

3 jaar geleden

Reactie op Melz222

Toen ze 6 weken was een identiteitsbewijs laten maken. De foto was echt ee ...
Haha ja dat is ook nog zoiets. Snap niet dat ze van die kleintjes al verwachten dat ze een paspoort of identiteitskaart met foto hebben. Maar zelfs als ik hem nu neem, ziet hij er over 5 jaar totaal anders uit waarschijnlijk.

3 jaar geleden

In Nederland is het verplicht om een id te hebben voor je baby voor het afnemen van zorg. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/heeft-mijn-kind-een-eigen-paspoort-of-identiteitskaart-nodig Indien je de kaart niet hebt en je maakt toch gebruik van de zorg kunnen er kosten verhaald worden op je. Ik werd hier laatst door mijn vriendin op gewezen. Ik wist het ook niet en dus heb ik er ook geen 1

3 jaar geleden

Reactie op Lolita

In Nederland is het verplicht om een id te hebben voor je baby voor het afn ...
Ok, dat wist ik ook niet, ik ben er tot nog toe nog mee weggekomen door bij het ziekenhuis bij de balie een kindpas te halen. Maar is wel irritant want dan moet je telkens dat eerst doen dus kost hoop tijd. Dus ga binnenkort inderdaad maar een identiteitskaart laten maken.

3 jaar geleden

Ik heb het ook gedaan met mn dochter van 4 maanden. Ik moest haar van achteren vast houden. We zijn toen op vakantie geweest naar Spanje

3 jaar geleden

Wij hoefden voor het ziekenhuis (toen moest Flora zo’n heup onderzoek krijgen) geen ID aan te maken, omdat ze voldoende hadden aan haar bsn nummer. En uiteraard dat ze ingeschreven was bij onze zorgverzekering. Een ID bewijs was niet nodig. Je kan altijd de receptie opbellen en vragen wat je nodig hebt. Want kinderen veranderen zo erg in het gezicht (even in je handen knippen en ze zijn weer veranderd 😜) Ik weet wel dat je een ID / paspoort nodig hebt mocht je afreizen naar een ander land.

3 jaar geleden

Ik heb een paspoort omdat ze in 't ziekenhuis elke keer liepen te mekken dat ze die nodig hebben

3 jaar geleden

Hier ook op 5 maand een paspoort aangevraagd, omdat we op reis gingen. Fotograaf deed dit in een bumbo-seat.

3 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik heb een paspoort omdat ze in 't ziekenhuis elke keer liepen te mekken da ...
Waarom dat? Het gaat hun toch voornamelijk om de verzekering? En BSN?

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Ok, dat wist ik ook niet, ik ben er tot nog toe nog mee weggekomen door bij ...
Wist dat ook niet en heb dat vanuit het zkh ook niet terug gekregen. Hoop niet dat er nog een rekening op de mat komt

3 jaar geleden

Reactie op Nooitgedacht

Wist dat ook niet en heb dat vanuit het zkh ook niet terug gekregen. Hoop n ...
Ga ervanuit van niet, want dan had ik nu toch al van vorig jaar een rekening gehad neem ik aan. Ik heb nu maar besloten morgen de foto te laten maken en volgende week de aanvraag te doen voor een identiteitskaart.

3 jaar geleden

Wij hebben een paspoort laten maken. Toen hij 6 maanden was gingen we naar Spanje.. En het plan was om naar Amerika te gaan afgelopen januari dus vandaar een paspoort ipv ID kaart.