27 Reacties

3 jaar geleden

Wij hadden er 1 met 3 maanden ivm ziekenhuis bezoeken. Pasfoto laten maken door speciale fotograaf.

3 jaar geleden

Wij hebben hem na 3 maand laten maken. Kleine moeite hoor. Even een fotootje laten maken op afspraak.. ☺️

3 jaar geleden

Dank voor de adviezen, heb zojuist een fotootje laten maken, dat ging inderdaad heel makkelijk. Maandag even langs gemeentehuis.

3 jaar geleden

Wij hadden de paspoort van onze dochter al toen ze 1 maand oud was. Met het maken van de pasfoto moest ik haar zo vasthouden dat je bijna niets zag (dat ik haar vast had) en dat was toen ze 3 weken oud was.

3 jaar geleden

Reactie op Lolita

In Nederland is het verplicht om een id te hebben voor je baby voor het afn ...
Ik werk in een ziekenhuis waar een id voor baby’s en kleine kinderen niet verplicht is. Je wordt heus niet zomaar geweigerd als je zorg nodig hebt lijkt mij 🙄

3 jaar geleden

Ik werk in een ziekenhuis waar een id voor baby’s en kleine kinderen niet v ...
Je baby heeft niet alleen een geldig identiteitsbewijs nodig om naar het buitenland te reizen. Ook als hij medische zorg nodig heeft, is identificatie verplicht. Anders dan de algemene identificatieplicht die pas vanaf 14 jaar geldt, geldt de identificatieplicht in de zorg al vanaf de geboorte van je kleine -- dit komt van internet kijk zelf maar. Ik gaf ook alleen aan dat mijn vriendin mij informeerde dat de kosten die gemaakt zijn achteraf op je verhaald kunnen worden. Dus dat houd in dat je niet geweigerd word maar dat ze zorg die geleverd is achteraf in rekening gebracht zou kunnen worden. Ik zeg dus niet dat dit zo is of in alle gevallen zo is maar het zou kunnen zijn. Het kan geen kwaad om elkaar hierop te attenderen lijkt me🤔. Better safe then sorry.

3 jaar geleden

Reactie op Nooitgedacht

Waarom dat? Het gaat hun toch voornamelijk om de verzekering? En BSN?
Geen idee maar elke keer liepen ze weer te zeuren dus dacht laat er wel 1 maken👀😂