22 Reacties

3 jaar geleden

Ik maak spaghetti met een heel klein beetje saus en wat courgette. Ik snij alles in heel kleine stukjes en zo eet ze het van een lepel.

3 jaar geleden

Hier eet ze via de Kleintjesmethode. De pasta geef ik los, net als de groenten die wij door de saus hebben. De saus zelf laat ik nog achterwege. Ze heeft voldoende aan de pure smaken van de groenten. Meestal bak ik in een mini pannetje met wat roomboter stukken courgette, champignon, aubergine, paprika en op het laatst wat cherry tomaten (in vieren gesneden!) Ze kiest zelf wat ze wil en geniet! Werkt hier perfect :)

3 jaar geleden

Jazeker! Bij ons eet ze met de pot mee, spaghetti, lasagne of macaroni. Ze mag alles met haar handen eten en vindt het super lekker! Je kunt het ook altijd met een vork/lepel geven, misschien dat dat helpt.

VRIEND

3 jaar geleden

Ik kies de vlindertjes pasta of penne, en laat de kleine man dat zelf pakken, gelijk goed voor de pincetgreep. Favoriet is hier de combi met spinazie a la crème

3 jaar geleden

Pasta is hier ook nog lastig.. spaghetti fijngesneden spuugt uit uit net als macaroni. Ik heb nu een pak van Knorr gekocht wij hebben de saus daarvan gegeten met macaroni en de pasta (grote halve maantjes zeg maar, weet ff niet hoe je die noemt) eruit bewaard voor ons mannetje (die vinden wij niet lekker erbij) en die wil ik fijn gaan maken om een hapje met pasta te maken kijken of ie dat wel lust.. Had gehoopt dat het nu hij tandjes heeft beter gaat, maar gaat nog niet zo fantastisch. Gek want uit een potje met stukjes eet ie het wel 🤷‍♀️... dus ik lees ff wat tips mee.. Met de handjes eten vind hij trouwens maar niks haha

3 jaar geleden

Hier alle soorten pasta. (Zoals de pot schaft). Ze eet het vaak met haar handjes en soms probeert ze het zelf met haar vork en lepel. Zelf geef ik haar vaak wat hapjes van haar vork of lepel om mee te beginnen. Glibberig of niet, ze vind vaak wel een manier om het in haar mond te krijgen. Er beland steeds minder op de vloer.

3 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Pasta is hier ook nog lastig.. spaghetti fijngesneden spuugt uit uit net al ...
Je hebt bij de AH ook babypasta, dat zijn hele kleine figuurtjes, misschien helpt dat

VRIEND

3 jaar geleden

Pasta met groentesaus: Gepureerde broccoli, sperziebonen, doperwtjes, bloemkool, wortel, tomatensaus, snijbonen etc. Die van mij pakt de pasta zelf, de gepureerde groente blijft er ook aan vastplakken. Soms nog een beetje nalepelen.

3 jaar geleden

Gehakt, ui, knoflook, Italiaanse kruiden, wortels, tomaten puree en 2 pakjes tomaten blokjes erdoor... ik doe het meestal met gewone spaghetti en soms met mini fusilli of penne. Dat gaat goed hier.

3 jaar geleden

Mag ik vragen hoe jullie dat doen “met de handjes eten”. Bij mij is het dan een mega kliederboel . De grond helemaal vies, tafel vies, en alles wat ze aan heeft vies. Of doen jullie daarna altijd kind in bad? Alle tips zijn welkom. Wij doen pasta bolo nog uit Olvarit 8 maanden potje (met de lepel) en vaak eet ze het koud beter dan warm. Hele potje krijgt ze overigens niet op hoor. Vaak half potje

3 jaar geleden

Reactie op J_B1

Mag ik vragen hoe jullie dat doen “met de handjes eten”. Bij mij is het dan ...
Hier doen we een schortje aan en een slab met bakje om... Alles is vies inderdaad, tot in z’n haren. Maar het is goed voor de fijne motoriek, hand oog coördinatie en zelfstandiger worden... Dus voor het hoger doel laat ik hem smeren en kliederen wat hij wil...

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Hier doen we een schortje aan en een slab met bakje om... Alles is vies ind ...
Zelfde bij ons. Idd schort en een slab maar het is idd veel schoonmakrn. Hebben een vloerbeschermer gekocht (eigenlijk voor de bureaustoel) om onze parketvloer te beschermen (op de foto dus zonder schort...)

3 jaar geleden

Zag deze voorbij komen super kleine sterretjes 😊

3 jaar geleden

Pasta snij ik heel klein en geef ik dan wel nog met lepel/vork, dat schoonmaken..😯 wel doe ik dan bijv stukjes vlees wat groter zodat hij die zelf kan eten, vind hij toch altijd wat leuker! En ik doe eerst zijn bordje maken, dus met minder saus!

3 jaar geleden

Welk saus gebruiken jullie? Welk merk? Mag natuurlijk niet te veel zout in zitten

3 jaar geleden

Je bedoelt zoiets? 😂 als hij zelf wil eten dan mag dat. Liever zo dan drama hebben aan tafel met eten.

3 jaar geleden

Welk saus gebruiken jullie?/ welk merk

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Welk saus gebruiken jullie?/ welk merk
Volgens mij gewoon een pot bolognaise saus gebruikt bij deze. Ik wil ook wel eens met tomato frito maken.

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Welk saus gebruiken jullie?/ welk merk
Ik doe een blik tomaten blokjes en voeg daar nog zelf smaakmakers aan toe (Italiaanse kruiden, knoflook, basilicum..)

3 jaar geleden

Gezond en leuke tip voor toetje! Onze kleine meid wilt alles zelf doen maar knijpzakjes van danoontje zit super veel suiker in. Met deze handige hervulbare knijpzakjes een gzond toetje!