23 Reacties

4 jaar geleden

Ik doe af en toe een lepel pindakaas door het fruithapje met banaan.. voor de roerei lees ik even mee, geen idee hoe of met wat je dat het beste kunt geven 😁

4 jaar geleden

Ik heb toevallig vandaag voor het eerst pindakaas op een broodje gesmeerd en gegeven. Ze vond het heerlijk. Met roerei weet ik het ook nog niet precies.

4 jaar geleden

Ik heb de pindakaas van een lepeltje laten likken en van een gekookt ei als ik dat eet of roerei dan geef ik ministukjes in het mondje van mijn zoon. Hij hapt en kauwt er al echt op. Sabbelt het daarna naar achter en slikt het in. Als hij zou gaan kokhalsen had ik het met het fruit of met het groente mee geblendeerd met de staafmixer

4 jaar geleden

Ik geef af en toe stukjes brood met pindakaas. En roerbakei hele kleine stukjes in het mondje. Gaat hartstikke goed hier 😊

4 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje al een paar keer geprakte ei gegeven. Om het een beetje smeuïg te maken heb ik er wat fruit (uit een knijpzakje) doorheen gedaan. Pindakaas heb ik speciaal gegeven dat geschikt is voor baby's, zodat hij alleen pinda's krijgten geen toevoegingen. Mijn zoontje trapte er niet in toen ik door zijn hapje een beetje pindakaas deed. Ik geef hem nu af en toe een klein beetje op een lepeltje en smeer dan een beetje op zijn tong. Ik heb begrepen dat dat al voldoende is. Succes!

4 jaar geleden

ik heb het ook nog niet gedaan, maar als je kip spinazie en roerei gaat blenden. ben zelf nog niet ver met de hapjes. Ze heeft liever melk. Leg mijn focus nu op het elke dag aanbieden en hopen dat ze meer gaat eten. Weet niet wanneer je kip mag aanbieden, maar als dat met 6 maanden is, dan heb je een lekkere combi

4 jaar geleden

Ik moest van het cb al met de 4 maanden beginnen, ze hadden hier niets over gezegd. Toen ik daar met de 5 maanden naartoe ging vroeg ze of ik het al gaf, nee zei ik. Ze werd bekant boos haha😅 maar hier 2 x in de week ei en pindakaas. Hij eet het beide zo op.

4 jaar geleden

Pindakaas vindt ze heerlijk! Maar roerei moet ze echt niks van hebben en dat is prima. Volgende keer weer proberen, geen haast bij😊

4 jaar geleden

Reactie op Mama van Jazz en Dex

Ik moest van het cb al met de 4 maanden beginnen, ze hadden hier niets over ...
Wat gek, bij mij hebben ze helemaal niks gezegd hierover op het CB. Moet ook zeegebruik dat ik het gevoel heb dat ik daar enkel kom voor vaccinaties, wegen en meten. Ik las het per toeval toen ik op zoek ging naar een schema voor een baby van 6 maanden dat dat moest, of ja geadviseerd wordt.

4 jaar geleden

Voor iedereen die benieuwd is hoe ik hier bij kwam: https://smikkels.nl/starten/mag-mijn-baby-ei-en-pindakaas/ Is ook een hele leuke site en Insta om ideetjes op te doen om zelf hapjes te maken, vind het heel handig.

4 jaar geleden

Omdat mijn zoon eczeem hrrft adviseerde de kinderarts hier voor 6 maanden mee te beginnen. We hebben een opbouwschema gekregen van zowel ei als pindakaas (met alleen pinda's en geen andere toevoegingen). Je mengt het gewoon door gepureerde fruit of groente heen. En om de zoveel uur gaven we dan steeds iets meer hapjes (van theelepel tot 2 eetlepels) om te kijken of er een reactie kwam. Ei hebben we roerei van gemaakt en met staafmixer fijn gemaakt. Gelukkig reageerde hij op geen van beide, dus nu elke week 1x ei en pindakaas.

4 jaar geleden

Onze dochter is volgende week 7 maand (wel 5 wkn te vroeg geboren) op het Cb zeiden ze dat we rustig aan konden doen met de hapjes. Maar wel beginnen met pindakaas en ei idd. Maar je kunt toch ook gewoon calve pindakaas geven? En geef je dan gewoon een stukje ei of een heel ei?

4 jaar geleden

Reactie op JeanineV

Onze dochter is volgende week 7 maand (wel 5 wkn te vroeg geboren) op het C ...
Ik had doorgeklikt en kwam toen hier op uit, een introductieschema https://smikkels.nl/wp-content/uploads/2020/04/introductieschema_pindakaas.pdf

4 jaar geleden

Ja pindakaas doen we al een paar weken, gewoon een theelepeltje door de groentes. Ei hebben we vandaag voor het eerst gedaan. Een stukje gekookt ei heel fijn geprakt door het wortelhapje. Niet ideaal want hij proefde de structuur en kolkhalsde wel een paar keer, maar at het gewoon op. Ik geef thuis verse groentes die ik invries en daar doe ik het dan doorheen. Nu had ik alleen eiwit gedaan, mijn man zei de volgende keer moet je ook eigeel doen want daar zitten de meeste allergenen in 🤷‍♀️ Tot nu toe geen allergische reacties opgemerkt. Wel heeft hij kleine bultjes om zijn mond en in zijn nek maar die komen van de warmte had ik opgezocht. We blijven hier in ieder geval mee doorgaan en proberen beide 1x p.w. aan te bieden.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Ik had doorgeklikt en kwam toen hier op uit, een introductieschema https:// ...
je hebt pindakaas dat puur pindakaas is, zonder suiker. ik ga die doen, iedere supermarkt heeft er wel 1

4 jaar geleden

Ik heb een lepel pindakaas door een banaantje geprakt ze heeft zitten smullen!

4 jaar geleden

ik ben verbaasd over het gekookt ei. bij het cb zeiden ze dat ik roerei moest mengen en dat een gekookt ei sterker van smaak is.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Ik had doorgeklikt en kwam toen hier op uit, een introductieschema https:// ...
Deze hebben wij ook gebruikt. En er is ook een voor de introductie van ei.

4 jaar geleden

Van het CB het advies gekregen om hier al vanaf 4 maanden mee te beginnen dus wij zijn al even bezig. De pindakaas geven wij op de speen (vindt 'ie heerlijk) en ook gewoon op het lepeltje. Ook geven wij gekookt ei, dit is lekker zacht en makkelijk op te eten voor baby's. Roerei komt later wel, door de structuur is dit makkelijker te geven door het groetehapje met meerdere smaken.

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Ik heb een lepel pindakaas door een banaantje geprakt ze heeft zitten smull ...
Doen wij hier ook, en is nog lekker ook😆🤭 ik proef ook alles wat hij krijgt. Gisteren voor het eerst op zijn boterham gedaan met een beetje diksap erbij. Hij heeft zitten smullen, hele boterham op.