Mijn 2jarige begint interesse te krijgen in het potje.
Hij gaat er opzitten, gooit er toiletpapier in, maar wilt er enkel gaan opzitten met zijn broek aan.
Ook wanneer de pamper uit is moet zijn broekje aanblijven. Zonder iets gaat hij er niet opzitten.
Tips?
Nog niet klaar voor?
Ik zou het niet opdringen. Volg hem hierin. Hij is het aan het ontdekken. Pushen zou averechts kunnen werken. Mijn dochter had hetzelfde toen ze 2 werd in jan. Eind februari wilde ze ineens luier uit. Meeste van de tijd gaat het goed maar nog steeds veel ongelukjes. En soms wil ze ook een luier en dat is prima.
Wij vragen of ze in het weekend de 'wcluier' aan wilt. Een luier broekjes zodat we die makkelijk aan en uit kunnen doen voor de wc met bril verkleiner. Soms wil ze het heel graag en soms helemaal niet. Dan hoeft het ook niet. Alles op zijn tijd.
Zijn jullie 'ineens' gaan oefenen met de wc of zag je dat je kind er interesse in heeft? Gebruike jullie een toiletverkleiner op de toilet? Er is namelijk ook een stoeltje. Dan zit het kind niet op de toilet maar op de stoel te plassen
Zijn jullie 'ineens' gaan oefenen met de wc of zag je dat je kind er intere ...
Ik gebruik juist de bril verkleiner om zo veel mogelijk als in het echt te oefenen. Anders ben ik bang dat ze gewend raakt aan het potje/stoeltje en ze de grote normale wc straks weer erg wennen vind. Dus meteen op de grote wc, zo normaal mogelijk.
Wij hebben laatst de zindelijkheids training gedaan van snuggle en dreams. Drie dagen echt even doorzetten. Zijn nu een week of 4 bezig en nog amper ongelukjes. Een aanrader als je het mij vraagt.