Hallo allemaal,
Mijn man en ik verschillen in mening hierin en was nieuwsgierig of er andere mama's zijn die ook 'horen' dat hun kleintje lijkt te praten.
Onze zoon is nu ruim 11 maanden en begon bij 3 maanden al best veel geluidjes te maken. Dit is in de loop der maanden alleen maar meer geworden en lekker schreeuwen (totdat hij er van moet hoesten of schor is) doet hij ook. Wij vinden dat hartstikke lief en grappig en we kletsen ook veel tegen hem en lezen iedere dag 2 boekjes voor. Eerst was alles 'urre' en nu zegt hij veel 'dada' en soms andere klanken erdoorheen.
Maar de laatste maanden lijkt hij nu wel echte woordjes uit te spreken maar papa is er niet van overtuigd en ik twijfel daardoor.
Papa noemt hij Dada of bapa (dat vindt hij nog wel lastig) hij begint nu steeds vaker ma-ma te zeggen maar wel wanneer hij daar zelf zin in heeft.
Hij is helemaal gek op onze poes Lilly en zei laatst ineens 'Dilly' toen ze voorbij kwam lopen.
Verder kijkt hij graag naar Bumba en toen ik het opzette voor hem, zei die ineens 'Bumba' (bijna fluisterend). Verder hoor ik hem vaker 'ja' zeggen, 'eten', 'dagdag' en zwaait daarbij.
In de auto heeft hij nu 2 keer 'harder' gezegd toen we harder gingen rijden... Als we erop reageren en erop ingaan, herhalen doet hij het niet! De woordjes komen vaak out of the blue en daarom is papa er niet van overtuigd en ik twijfel dus.
Meer mama's die dit ook ervaren? Daarbij moet mijn zoontje helemaal niks van mij, het komt wanneer het komt denk ik maar💙