11 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook. We hebben de middagslaapje weggelaten. In het begint was het echt moeilijk want hij redde 19u niet en was echt huilerig, maar we gingen dan buiten lopen en hem bezig houden. Nu gaat het prima zonder de middag slaapje en slaapt die gewoon voor 20u. Succes ermee

één jaar geleden

Nou het is hier echt precies hetzelfde sinds anderhalve week! Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Mijn dochtertje wordt in februari ook 3. Ik denk toch dat het middagdutje idd weg moet. Als ik dat niet doe, inmiddels ook al ingekort naar 1 uur ipv 1,5uur, dan is ze tot half 10 alleen maar aan het klieren. Een paar keer haar middagdutje wel weggelaten en dan slaapt ze wel meteen, maar om 17:00 is ze niet te genieten.

één jaar geleden

Bij ons hetzelfde verhaal. Wij kwamen erachter dat het middagslaapje weglaten hielp doordat onze zoon een middag weigerde te gaan slapen. We hebben zeker 2 maanden veel gedoe gehad met gaan slapen. Dit was ineens over toen het middagslaapje stopte. Het heeft even geduurd totdat hij echt goed kon volhouden. En nu is soms nog lastig, afleiding is dan zeker nodig. Ik probeer wel altijd begin van de middag iets rustigs in te plannen, zodat hij wel een poosje toch een soort van rust pakt. Ik merk dat hij dat wel nodig heeft. Ik hoop dat dit je helpt!

één jaar geleden

Mijn zoontje roept in de middag dat hij niet naar bed wilt. Maar slaapt uiteindelijk wel. Wordt ook in februari 3

één jaar geleden

Hier gaat ze sinds september naar school en doet daar geen dutje meer. Sindsdien is ze heel moe tegen dat ze thuis komt, valt zelf vaak in slaap in de auto. Als we ze echter te lang laten slapen, valt ze 's avonds vrij laat in slaap. In het weekend doet ze dan wel nog haar dutje van 12u-15u ongeveer. Als ze niet direct in slaap valt, mag ze van ons in haar bed nog wat met haar knuffels spelen. Uiteindelijk valt ze altijd wel in slaap van haarzelf. Hopelijk gaat het binnenkort wel beter.

één jaar geleden

Reactie op Hamerke

Hier gaat ze sinds september naar school en doet daar geen dutje meer. Sind ...
Dat spelen in bed gebeurt bij ons ook haha. Hele verhalen in bed

één jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Mijn zoontje roept in de middag dat hij niet naar bed wilt. Maar slaapt uit ...
Ze slaapt in de middag wel. Dat is het probleem niet. Alleen het savonds slapen dat js een probleem.. maar als ik haar na een half uurtje rommelen bij me op schoot pak valt ze zo in slaap…

één jaar geleden

Thanks mama’s! Ik kijk het nog een aantal dagen aan en anders ga ik toch het slaapje steeds verder inkorten. Het is zo gek want als ik haar laat rommelen word het rustig half 10 maar als ik haar snel even lekker op schoot neem valt ze binnen 10 min in slaap! Dus ze is wel echt moe.. 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Dsnv10

Ze slaapt in de middag wel. Dat is het probleem niet. Alleen het savonds sl ...
Ja precies. Jij hebt het andersom. Misschien inderdaad toe aan het skippen van het middag slaapje. Bij mij heeft hij het echt nog nodig

één jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Ja precies. Jij hebt het andersom. Misschien inderdaad toe aan het skippen ...
Ja maar ik zie dus wel aan der dat ze het echt nog nodig heeft 🙈 misschien is dit wel gewoon de overgangsfase waar we inhangen!

één jaar geleden

Is inderdaad echt zo'n overgangsfase. Mijn dochter sinds 3 weken ook gestopt met middagslaap . Ik kijk het per dag, is inderdaad tussen 1 en 3 ff prikkelen. Maar gaat goed. Ik plan wel rust moment in tussen die tijd en dat werkt goed ff chillen samen op de bank. Inkorten van middagslaap werkte hier niet, dus gewoon meteen gestopt. Bij de opvang 2x in d'r week slaapt ze nog wel vaker. Maar dat is prima. Maar dit merk ik dan wel meteen s avonds. Nu ligt 19u in bed zonder gedoe en slaapt ze meteen. Succes😘