11 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat dit hetzelfde is als mijn zoontje! Zit op dezelfde plekken. Dit is volgens onze huisarts ‘keratosis pilaris’ (een atopisch eczeem). Wel pas bij de 3e keer had de huisarts door wat het echt was.. We smeren ons hier een ongeluk met Neutral en olies, alles wat parfumvrij is. Ook wasmiddel ect.. En iedere ochtend en avond volledig insmeren. We merken nu dat het steeds beter gaat (en smeren wel echt al een aantal maanden)

3 jaar geleden

Gebruik de lipikar baume AP+m van laroche posay. Deze creme blijft in de huid liggen. Hierdoor blijft het beschermen.

3 jaar geleden

Reactie op Vender

Gebruik de lipikar baume AP+m van laroche posay. Deze creme blijft in de hu ...
Amen.. deze hebben wij ook voor ons zoontje. Heeft ook vaak pukkelachtige plekjes. Smeren het hiermee in en trekt vaak snel weg.. als wij dit niet insmeren worden het echt wel eczeem plekjes. Deze crème is wel prijzig maar werkt bij ons heel goed! En je doet er ook wel even mee. Helpt voor mijn psoriasis ook goed!

3 jaar geleden

Reactie op huizeveld

Ik denk dat dit hetzelfde is als mijn zoontje! Zit op dezelfde plekken. Dit ...
Ja ik smeer hem ook 2 keer per dag helemaal in en zijn gezichtje zelfs vaker. Wat smeer jij precies op het lichaam en gezicht?

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Amen.. deze hebben wij ook voor ons zoontje. Heeft ook vaak pukkelachtige p ...
Hmm misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Heeft jouw zoontje ook kleine pukkeltjes of echt eczeem?

3 jaar geleden

Wij krijgen voor zijn eczeem (en ook dit soort vurige wangen) lanettecreme met 20% vaseline van de huisarts. En we hadden ook juist voor zijn wangen 'koelzalf' voorgeschreven gekregen. Wellicht kan je om deze crèmes vragen bij je huisarts.

3 jaar geleden

Reactie op Robster

Wij krijgen voor zijn eczeem (en ook dit soort vurige wangen) lanettecreme ...
De lanettecreme met vaseline gebruiken we al een paar dagen op zijn gezichtje. Tot nu toe nog geen verandering. Wel is zijn gezicht minder droog door die creme.

3 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

De lanettecreme met vaseline gebruiken we al een paar dagen op zijn gezicht ...
Ah mooi. Vooral blijven smeren. Koelzalf had voor ons zoontje nog net iets meer effect, dus die kan je dan nog vragen. En als het echt allemaal niet helpt dan misschien toch iets van hydrocortisol crème?

3 jaar geleden

Reactie op Robster

Ah mooi. Vooral blijven smeren. Koelzalf had voor ons zoontje nog net iet ...
Ik merk wel dat door die zalf de huid op de plekken waar ik smeer donkerder wordt. Heb jij dit ook??

3 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Ik merk wel dat door die zalf de huid op de plekken waar ik smeer donkerder ...
Nee dat is mij niet echt opgevallen..

3 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Ja ik smeer hem ook 2 keer per dag helemaal in en zijn gezichtje zelfs vake ...
Neutral of Calendula, beide werken top!