39 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Echt leuk om te zien!🤩 Zijn er ook dingen wat ze echt nog niet krijgt?
Ze krijgt bij ons nog geen dingen zoals rijst of mais, maar dat is meer omdat ik dat heel eng vind. Verder vermijden we alles waar suiker aan toegevoegd is en we maken voor haar alles zoutloos. En geen honing, daar kunnen babys erg ziek van worden.

4 jaar geleden

Wij doen de Kleintjes methode, is zo'n beetje hetzelfde als Rapley alleen zit er wel een volgorde van eten geven in. Dus inderdaad bijvoorbeeld mais later pas ivm dat het te klein is. Wij zijn netjes 2 weken begonnen en er gaat nog weinig naar binnen, maar alles wordt geproefd en het wordt ook een aardige ontploffing 😉

4 jaar geleden

Armen wijdt betekent sinds kort: ik ben klaar!! En alle stukjes op zijn bord waren groter, ook groter dan zijn vuistje inderdaad.

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia1985

Armen wijdt betekent sinds kort: ik ben klaar!! En alle stukjes op zijn bor ...
Ik had er een foto bij.. niet gelukt zo te zien, nog even proberen

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia1985

Ik had er een foto bij.. niet gelukt zo te zien, nog even proberen
Nu hoop ik gelukt

4 jaar geleden

Wij hebben dit ook geprobeerd maar onze dochter moest zo vaak kokken met als huilen tot gevolg dat ik het nog maar even achterwegen laat. Eten moet geen associatie geven met vervelend

4 jaar geleden

Ik probeer het te doen, maar helaas met redelijk weinig steun van mijn man. Hij zegt dat hij er niets op tegen heeft, maar zelf gaat hij het niet doen. Waardoor er toch redelijk wat momenten verloren gaan, zoals nu ik op het werk ben. Ook zie ik mijn schoonmoeder (die momenteel de opvang is) het niet doen. Dus ik probeer mijn dochter zo vaak mogelijk stukjes te geven en pureer mijn fruitpapje bv niet meer zo erg waardoor er toch nog kleine stukjes in zitten. Ik laat de schil er van alles aan, die spuugt ze gewoon uit.

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia1985

Nu hoop ik gelukt
Geweldig😍

4 jaar geleden

Wij doen hier de Kleintjes methode (vergelijkbaar met Rapley). Kleintjes heeft ook een voedselintroductieschema waar precies in staat vanaf welke leeftijd je kindje iets mag hebben. Alles in vuistgrote stukjes en hij doet het allemaal zelf. Er belandt veel op de grond, maar er gaat nu steeds meer ook zijn maagje in. Ons zoontje vindt het heel leuk om zelf te eten en het is voor ons heel leuk om te zien. Ik vind het heel veel positieve punten hebben (op eigen tempo en spelenderwijs kennis maken met eten, leren luisteren naar eigen honger/verzadigd gevoel, perfecte combinatie met mijn wens om nog een tijdje te blijven borstvoeden) en zou het iedereen aanraden!

4 jaar geleden

Ik wil graag ook starten met de kleintjes methode maar wil daarmee wachten tot de kleine man zelfstandig kan zitten Zonder ondersteuning. Hoe doe jullue dat met de kids?

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Ik wil graag ook starten met de kleintjes methode maar wil daarmee wachten ...
Eleanor kon al heel vroeg zelfstandig zitten, maar als ze in een sprong zit wil ze liever niet in de kinderstoel zitten. Dan zit ze gewoon bij ons op schoot en dan eet ze wel. Misschien kun je dit ook doen voor het laatste beetje ondersteuning. Wij zorgen dan dat haar voetjes bij ons op de stoel staan, zodat ze kracht kan zetten, mocht er iets in haar keeltje schieten. Maar het kan geen kwaad als je kindje een beetje steun nodig heeft van een kussentje in de rug of een opgerold handdoekje.

4 jaar geleden

Reactie op LynnAnna

Eleanor kon al heel vroeg zelfstandig zitten, maar als ze in een sprong zit ...
Wat fijn zeg. Ja ik vraag me af of dat wel ok is dan laten zitten in dr kinderstoel. De kleine blijft namelijk wel rechtop zitten als ik hem in zit stand zet maar houdt nog niet zijn evenwicht. Kan dit dan geen kwaad voor zijn ruggetje? Vaak met de kleintjes methode kunnen ze wel even zoet zijn... en dan in een geforceerde houding zitten lijkt me dan ook iet goed, maar dit is mijn eerste kindje dus ben ook zoeken...

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Wat fijn zeg. Ja ik vraag me af of dat wel ok is dan laten zitten in dr kin ...
Mijn zoontje kon met 6 maanden al vrij goed zitten in de babystoel, dus hij zit daarin. Niet te lang natuurlijk. Maar als je kindje dit nog niet zo goed kan, kun je hem of haar ook prima op schoot nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Wat fijn zeg. Ja ik vraag me af of dat wel ok is dan laten zitten in dr kin ...
Ik was daar in het begin ook bang voor, town heb ik het op het kdv besproken en die zeiden dat het geen kwaad kon om haar af en toe toch te laten zitten. Zo kunnen ze de rugspiertjes ook trainen, en als je dat een kwartiertje per keer doet kan dat helemaal geen kwaad. Het kan namelijk wel even duren voor ze volledig zelfstandig kunnen zitten. Eleanor zit vanaf 5 maanden al bij ons aan tafel bij het avondeten om te oefenen en vanaf 6 maanden eet ze mee.

4 jaar geleden

Wij doen ook de kleintjes methode! Tot nu toe eet ze er nog vrijwel niets van, maar ze is lekker aan het ontdekken. Ze is 7 maanden. Tot nu toe is komkommer, tomaat en banaan favoriet.

4 jaar geleden

Wij doen ook de Kleintjesmethode. We vinden het geweldig. En onze dochter, die sinds 2 weken begonnen is geniet er ook enorm van. Broccoli gaat al verrassend goed naar binnen. (We vinden aardig wat terug in haar luier). Er is eigenlijk nog niets geweest dat ze niet lekker vond. Wij vinden het zoals hier ook al eerder gezegd een mooie methode waarin je je kind volgt. Een echte aanrader :)

4 jaar geleden

Wij doen rapley en dat bevalt ons goed. Ik raad een ieder wel aan om kinder EHBO te halen zodat je zou kunnen ingrijpen als je kindje het niet zelf lukt in een stukje voedsel van achter in de keel weer naar voren te brengen. Zelf heb ik het vanuit mijn werk jaarlijks en al 1x bij mijn oudste (toen volgens mij net 1 jaar) toe moeten passen omdat hij een plotseling afgebroken stukje appel niet goed terug naar voren in zijn mond kreeg. Verder vind ik het echt geweldig om hun te zien ontdekken. Vooral met avocado! En de vele bijzondere gezichtsuitdrukkingen. Heerlijk!! 🥰

4 jaar geleden

Voor stukjes groente gaat zijn mondje vanzelf open. Voor de lepel niet. De keuze is rap gemaakt dus 😊