99 Reacties

4 jaar geleden

Ja mijn zoon heeft er ook last van. Ik gebruik sinds een paar dagen johannesbrood pitmeel. Dat ligt wat zwaarder op de maag waardoor de maaginhoud moeilijker omhoog komt. Hij slaapt daardoor ook langer en rustiger.

4 jaar geleden

hier ook nu ook zins 2 week johannesbroodpitmeel en het werkt perfect ze komt eindelijk goed aan. nog wel nu mondjes maat wat terug maar dat doet elke baby.

4 jaar geleden

Ja mijn dochter ook sinds 3 weken oud, ik heb zowel de wieg als de box de hoofdeind iets hoger gezet en het is gelijk verbeterd. Ik moet wel na de voeding ruim halve uur haar rechtop houden en laten boeren daardoor ze veel minder last van heeft 😉

4 jaar geleden

Ja! Hier ook helaas. Wij zijn het stadium Johannes broodpitmeel inmiddels al voorbij. We zijn begonnen met een reflux kussen, hierdoor werd het snachts wat rustiger maar helaas niet voldoende, daarna op advies van de kinderarts Johannes broodpitmeel gebruikt, leek beter te worden maar bij het ophogen van de voeding begon het slikken, niet slapen en ontroostbaar huilen opnieuw, zins dien hebben we vanuit de kinderarts omeprazol voorgeschreven gekregen en het werkt perfect!

4 jaar geleden

Geven jullie borst of fles voeding? Ik gaf bij de geboorte BV, en na een paar dagen al begon hij met teruggeven. Tijdens de bv, na. Eerst dacht ik dat het heel normaal was, want alle baby's geven terug de eerste weken omdat de laadklep nog niet goed werkt. Maar al snel werd het erger en erger. Mijn zoon wou elk uur eten om die pijn weg te werken, hij gaf heel zijn maaltijd terug het kwam ook uit zijn neus. Dus toen ben ik johannesbroodpitmeel gaan geven (1 lepel voor én na de bv) maar dat hielp niet echt, hij bleef maar afzien en huilen van de pijn, tong uitsteken, schreeuwen, steeds maar willen drinken en drinken. Ik heb besloten met de pédiater om te stoppen met bv, ik ben overgegaan naar NAN AR + lepeltje johannesbroodpitmeel. Dus nu drinkt hij echt dikke pap. Ik geef ook nog voor elke maaltijd gaviscon. Maar nu heeft hij heeeel vaak last van krampjes 😢😭 . Dus ik zit met mijn handen in het haar ik weet absoluut niet of het door de melk of door de johannesbroodpitmeel komt. En spijtig genoeg krijg ik geen afspraak bij de pédiater wegens het coronavirus

4 jaar geleden

Reactie op Hafsa.M

Geven jullie borst of fles voeding? Ik gaf bij de geboorte BV, en na een p ...
Maagklep *

4 jaar geleden

Wij zijn 2x naar babyosteopaat geweest. En refluxprobleem was meteen in orde.

4 jaar geleden

Jaa hier ook een paar dagen na zijn geboorte had ie wat bloed bij de ontlasting nu 4 weken verder had ie van de week weer bloed maar dan donkerrood(leek op oud bloed). Kinderarts had al nutramigen voorgeschreven maar nu heeft hij nog een specialere variant kunstvoeding nutramigen puramino en johannesbroodpitmeel. Erg onrustige slaper en huilerig. Spuugt wel minder ruikt minder zuur sinds de johannes broodpitmeel. Heeft huiduitslag gekregen waar een zalf voorgeschreven is. Nu een week observeren met de nieuwe kunstvoeding als hij nog zo huilerig blijft dan gaan we starten met omeprazol.

4 jaar geleden

Reactie op Shanice van de Veer

Jaa hier ook een paar dagen na zijn geboorte had ie wat bloed bij de ontlas ...
Deze gebruikt ie momenteel.

4 jaar geleden

Hier ook een klein ventje van 6 weken met reflux. We hebben al van alles geprobeerd voor hem: bedje hoger zetten, voeding indikken, met pauzes laten drinken, rechtop laten zitten na de voeding, tongriem is geknipt, advies van lactatiekundige ingewonnen en bij een osteopaat geweest. Het hielp allemaal niet voldoende. Wat wèl helpt voor hem: zo veel mogelijk in de draagdoek overdag en ‘s nachts gebruiken we nu een inbakerslaapzakje. Wat een verschil! Het gaat echt een stuk beter. En natuurlijk laten we hem nog steeds rustig drinken, goed laten boeren en minimaal een half uur rechtop houden na een voeding. Hij is veel rustiger en heeft duidelijk minder last van de reflux nu. Veel succes aan alle mama’s (en papa’s) die ook een kindje hebben met reflux. Hopelijk hebben jullie ook iets aan het dragen in een draagdoek en het inbakeren!

4 jaar geleden

Hier ook. echt heel naar. Van alles geprobeerd, maar ze was ontroostbaar. Ze wilde steeds drinken om haar keeltje te verzachten en sliep nauwelijks, waardoor ik zelf ook amper sliep. Sinds vorige week krijgt zij ranitidine en we hebben nu een heel ander meisje:) ( zij is vrolijk en slaapt veel beter)

4 jaar geleden

Reflux hebben alle new borns, net als die van ons(5weken) maar refluxziekte is een ander verhaal, daar moet je medisch gezien wat mee. Ik geef bv en kreeg het advies om op verzoek te voeden en maar 1 borst te geven zodat hij die goed leegdrinkt incl de achtermelk. Dit maakte voor ons het verschil al spuugt hij na elke voeding nog een mondje uit. Hij plast/poept/groeit goed. Heel veel sterkte

4 jaar geleden

Reactie op Hafsa.M

Geven jullie borst of fles voeding? Ik gaf bij de geboorte BV, en na een p ...
Helaas is de bijwerking van Johannes broodpitmeel darmkrampen. Het voelt soms een beetje alsof je het ene kwade probeert te bestrijden met het andere kwade

4 jaar geleden

Reactie op Hafsa.M

Geven jullie borst of fles voeding? Ik gaf bij de geboorte BV, en na een p ...
Zn darmen moeten wennen aan de overgang, bv is veel lichter verteerbaar dan fles.

4 jaar geleden

We zijn met mijn dochter toen ze 2 weken oud was al bij de HA geweest voor het erge spugen. Ze leek er toen geen last van te hebben maar ik heb van begin af aan al gezegd dat ik haar geen vrolijke en tevreden baby vond. Indikken met jbpm werkte goed. Sinds dat ze 4 weken is, is ze heel onrustig, maakt heel veel geluid in haar slaap, slaapt slecht, en huilde steeds vaker. Sinds een week krijst ze de hele boel bij elkaar, uren lang. Ze is super gespannen, overstrekt, steekt haar tong heel vaak uit en soms hoor je haar gewoon iets wegslikken. Ze spuugt ondanks de jbpm ook weer erg veel. Ik ga om 8u de HA bellen en ik wil dat er naar gekeken wordt want ik denk dat ze last heeft van maagzuur. Eigenlijk wil ik gewoon maagzuurremmers proberen. Het is echt niet leuk meer. Ze is ontroostbaar en haar neerleggen is geen doen. Omkleden en luier verschonen zijn een hel geworden. 😔

4 jaar geleden

Ohja en alle tips en tricks hebben we al uit de kast gehaald, bedje schuin omhoog, boeren, rechtop houden, draagdoek, inbakeren. Ondanks alles wat we proberen hoor ik dat ze pijn heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

We zijn met mijn dochter toen ze 2 weken oud was al bij de HA geweest voor ...
Wat je beschrijft zijn signalen dat er een boer dwars zit. Hier ook een ex spuger, ik merkte dat hij, naast andere dingen, overstuur raakte van teveel ruimte. Tijdens voeden pakken wij ong 3 tussenmomenten om te boeren (Als hij gaat huilen, gelijk weer fles er in, met huilen pakken ze ook lucht) en ook als hij meer dan 5 slokken achter elkaar neemt, onderbreek ik hem door rustig de fles er even uit, zodat hij even kan ademen. Zoek op YouTube naar "baby laten boeren" enz zodat je dat iig kan oplossen voor dr. Hier wat sites over signalen enz, misschien zit daar net het missende puzzelstukje bij. https://telenet83004.acemlna.com/lt.php?s=811aba911ecbee8c10d6be515db2e028&i=65A92A1A378 https://telenet83004.acemlna.com/lt.php?s=811aba911ecbee8c10d6be515db2e028&i=65A92A1A378 Misschien vind je ook wat als je op "baby maagzuur" ofzo googled En altijd luisteren naar je gevoel en je niet weg laten sturen hè! Momma knows best!!

4 jaar geleden

Mijn zoontje had ook erg last van reflux, gaf vaak en veel melk terug. Hij huilde veel en sliep weinig. Ik ben alleenstaande moeder, en werd er zo somber van dat ik aan mijn zelf ging twijfelen omdat ik het huilen niet meer aankon. Had een afspraak voor mezelf bij de HA. Omdat ik dacht dat ik een depressie had. Echter kreeg mijn zoontje (4a5 weken) omeprazol maagbeschermer. De reflux was bijna helemaal weg, alleen kreeg hij verschrikkelijk veel buikpijn en krampen. Toen begonnen met johannesbroodpitmeel, en gaat beide nu een stuk beter. Hij huilt nog wel te vaak, een slaapt erg moeilijk, hij moet dit nu echt nog gaan leren omdat hij altijd maar vastgehouden is (Omdat hij zo'n pijn had steeds). Wel nog bezig met kinderfysiotherapie om te kijken of de rest van zijn lijfje lekker in elkaar zit, maar is niet makkelijk nu met de corona maatregelen.

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Wat je beschrijft zijn signalen dat er een boer dwars zit. Hier ook een ex ...
Thnx! Ze laat na elke voeding een boertje, soms ook 1 of 2x tijdens de voeding dus ik kan me bijna niet voorstellen dat dat de reden is dat ze urenlang krijst. Zeker na het zien van het filmpje over reflux denk ik dat dat het is. De geluidjes lijken er heel veel op. Ze heeft ook telkens voeding vastzitten in dr keeltje, ook daar zijn we voor bij de HA geweest en heb het besproken op het CB. Beiden zeiden ze dat er niks aan te doen is omdat baby's nou eenmaal hun keel niet kunnen schrapen. Begrijpelijk, maar ik denk wel dat het pijn doet. Nog 55 minuten en dan kan ik gaan bellen...

4 jaar geleden

Ja! De derde reflux baby hier. Osteopaat kan goed helpen maar die zijn dicht nu helaas.. Wat standaard tips: hoofdkant van het bedje omhoog (badlaken eronder bijv), andere voedingshouding, lang rechtop houden na de voeding. Heb gister met iemand gesproken die zo ongeveer half arts is en die zei: " Is vooral de vertering wat van stoffen. Dus geen melk gebruiken, probiotica gebruiken (Probactiol van metagenics mini) en zelf zo gevarieerd mogelijk eten zonder toevoegingen of uit pakjes. Waarschijnlijk is het dan na 4 tot 8 weken een stuk beter. " Ik was net begonnen met lactosevrij te eten. Ingewikkeld soms maar dat schijnt dus goed te helpen.