99 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lolita

Ik kolf omdat ik helaas geen keuze heb. Mijn dametje is te ongeduldig en mi ...
Jaaa thnx super fijn je tips. Indd dat is ook t probleem me baby drinkt me borst niet leeg mede omdat hij nier goed vacuumt en dan te moe is voor alles eruit tw krijgen. Groeit wel goed maar ontlasting us heel wisselend daardoor. Op advies tongriem laten klieven afgelopen woensdag en hoop dst dat dus verandering brengt zodst hij beter die achtermelk binnen krijgt. Ik moet nu eigenlijk eerste gedeelte afkolven, maar wat gaat dat moeizaam. Ik krijg er met.moeite 20ml uit.... Echt respect voor je dat je dat kan!!! Tips hoe ik sr meer melk uit krijg? Welke borstkolf heb je? Nogmaals ben ik echt trots op je dst je die moeite doet voor bv echt goed van je!!!

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Jaaa thnx super fijn je tips. Indd dat is ook t probleem me baby drinkt me ...
Hey, ik kreeg in het begin bij het kolven (eerste dagen) max 5 cc afgekolfd op een half uur... Vond het echt heel erg demotiverend. Elke dag blijven volhouden zij de arts en zag het wel vermeerderen. Ik heb een Ardo Carum gehuurd omdat ze die ook in het ZH gebruikten. Dat is een 2-fasige kolf, die nabootst wat baby’s ook doen, eerst snel, daarna trager maar intenser. Die zouden efficiënter zijn. Ze zijn wel heel duur, maar heb er een gehuurd via het ziekenfonds. Kan je wel als tip geven een dubbele te gebruiken, dan kost het kolven maar half zoveel tijd.

4 jaar geleden

Begin maart bevallen van de 2e, en helaas ook verborgen reflux. Afspraak was gemaakt bij de osteopaat mar helaas mocht deze niet doorgaan vanwege corona. Dus andere middelen moeten zoeken om ons mannetje blijer te krijgen. Overdag zoveel mogelijk in de draagzak helpt heel goed. En een paar tips van de lactatiekundige: (ik geef BV) andere voedingsbouding (de Concorde houding) en tussendoor even vd borst af (ik heb heel veel melk en heel snel toeschietreflex, dus hard werken voor t mannetje) Daarnaast probiotica en qua voeding kunnen kiwi en chocolade grote boosdoeners zijn. Daarnaast ben ik gestopt met kwark van koemelk te eten en smiddags geen koffie meer, en dat gaat hier nu echt al veel beter. Hij heeft helaas door dit getob wel moeite nu met op zichzelf in slaap komen, maar dat is de volgende stap diende nu langzaam gaan aanpakken. Eerst maar de slokdarm rust geven. En uiteindelijk wil ik nog wel naar de osteopaat want dat hielp bij de eerste ook zo goed! Succes ermee dames!!

4 jaar geleden

Reactie op MarloesKik

Begin maart bevallen van de 2e, en helaas ook verborgen reflux. Afspraak wa ...
Wat fijn om te horen. Vraagjr heeft de lacyatiekundige pro biotica geadviseerd? Hoe ben je op het idee gekomen te stoppen met chocola en kiwi en koffie. Dit heeft dacht ik meer invloed op de darmflora toch... vwb kwark dat kan toch alleen van invloed zijn bij koemelk allergie? Ik vraag dit omdat ik zelfs situatie heb mbt verborgen reflux tot slot na hoe lang stoppen mey voedingsproducten merkte je verschil

4 jaar geleden

De osteopaat kwam volgens mij met de tip van probiotica. De lactatiekundige zei dat chocola en kiwi beruchte boosdoeners zijn bij klachten. Dat zal idd darmen zijn maar uiteindelijk kan dat ook invloed hebben op de reflux (krampen = pijn = onrust = zuur omhoog) Ik heb tijdens de zwangerschap bijna geen koemelk yoghurt en kwark gegeten omdat ik er zelf last van had dus wellicht dat dit ook van invloed is op mijn zoontje. Daarom even overgestapt op schapen en geiten yoghurt Wij merkten na 2 dagen verschil. Daarnaast weten we ook beter zijn huiltjes te interpreteren. Dus slaap is wegleggen (hangen in dit geval) en een boer/spugen weten we nu ook beter..

4 jaar geleden

Reactie op MarloesKik

De osteopaat kwam volgens mij met de tip van probiotica. De lactatiekundige ...
Thanks voor je reactie. Op de dag gaat t bij de kleine wel goed, maar altijd rond dit tijdstip dan heeft hij her zo eeg dan krijst hij t uit en is niet te kalmeren zo zielig 😔 is sit herkenbaar?

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Thanks voor je reactie. Op de dag gaat t bij de kleine wel goed, maar altij ...
Kan ook extra komen doordat ze in de avond de indrukken van de dag verwerken dus een "huiluur" hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Thanks voor je reactie. Op de dag gaat t bij de kleine wel goed, maar altij ...
Ja herkenbaar maar dat is idd wat Elza ook zegt, is vaak het huiluurtje waarin de indrukken van de dag worden verwerkt..

4 jaar geleden

Reactie op MarloesKik

Ja herkenbaar maar dat is idd wat Elza ook zegt, is vaak het huiluurtje waa ...
Mijn dochter doet dit ook, maar dan tussen ongeveer 19u en 23u. Als we geluk hebben begint het pas om 20u. Tegenwoordig geven we daarom de fles ook om 22u ipv 23u want meestal wordt ze daarna rustig (niet altijd helaas). Zij huilt niet, zij krijst 3 a 4 uur lang onafgebroken. Zo erg dat ze rood aanloopt en naar adem snakt. Het is net een speenvarken. Ik vraag me af of dit ook dan huiluurtje is of dat er meer achter zit... We hebben alles al geprobeerd (andere houding, inbakeren, wel of geen extra fles geven, in het donker gaan zitten, you name it). O ja, wij hebben nu sinds afgelopen maandag ranitidine, dat geven we 3x per dag. In eerste instantie dacht ik dat het pijn was maar sinds de ranitidine is ze overdags een stuk rustiger alleen die avond blijft dra-ma... Iemand die dit herkent? Tips?

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook verborgen reflux. De eerste weken heeft ze alleen maar gekrijst de hele dag! Wat was dat zwaar zeg en zo zielig voor haar. We hebben haar veel in de draagzak gedragen (dit hielp redelijk maar ze was alsnog erg onrustig) en we zijn naar een osteopaat geweest (helaas maar 1 behandeling, omdat ze daarna dicht moesten). Niks leek echt te helpen. Uiteindelijk ging het zo ver dat onze dochter nieteens meer wilde drinken, ze nam een slokje en begon direct te krijsen. Toen meteen naar de huisarts geweest en die heeft ons omeprazol voorgeschreven. Na een paar dagen een hele andere dochter. Ze is vrolijk, huilt een stuk minder en slaapt overdag lekker in haar box ipv niet of in de draagzak. Ik ben in eerste instantie niet zo happig op medicijnen, maar ben zo blij dat we het zijn gaan gebruiken. Ze is zoveel blijer en wij hebben weer wat meer rust ook.

4 jaar geleden

Ons mannetje heeft ook reflux de hele dag door spugen zelfs 2 uur na zijn voeding nog. ik ben overgestapt naar gewone voeding nutrilon 1 voor moeilijke ontlasting en darm krampjes met 2 schepjes johannesbroodpitmeel op 100 ml. De voeding word onwijs dik maar dit helpt echt enorm. Hij had ook echt heel erg last van zn slokdarm en werd ontroostbaar. En nu geeft hij niet meer terug als een mondje.

4 jaar geleden

Reactie op Deniseo3o3

Ons mannetje heeft ook reflux de hele dag door spugen zelfs 2 uur na zijn v ...
Hoe gebruik je het precies? En wat gebruik je? Mijn zoontje heeft ook last van spugen. Vooral tijdens het verschonen na de voeding. En hoe is de ontlasting CB had gezegd dat ze dan moeilijk kunnen poepen

4 jaar geleden

Herkenbaar! Wij verschonen nu voor de voeding, voeden zo rechtop mogelijk, daarna goed laten boeren en houden hem na de voeding ook nog ongeveer een half uur rechtop (snachts wat korter) voordat we hem neerleggen. Alleen als we merken dat de luier na het voeden weer vol is, verschonen we hem na die tijd ook nog een keer. Dit werkt over het algemeen goed, al blijft hij dagen houden dat we ook denken dat er meer nodig is.

4 jaar geleden

Mijn baby heeft verborgen reflux en last van zijn darmen dn op de dag door de maatregelen die we treffen gaat t goed af en toe wel een beetje last, maar niet hysterisch. Nu merk ik dat de kleine iedere avond rond 18.30u/19u als het bedtijd is die pijn krijgt en krijst en zich overstrekt. Ik vraag mr echt af wat hem triggert... iedere keer zelfde tijdstip. Iemand idee?

4 jaar geleden

Ik dacht dat onze kleine man van 8 weken een sprongetje aan het maken was maar blijkt verborgen reflux te zijn. Mannetje is ontroostbaar en hysterisch, slikt ontzettend veel, geeft veel terug en grijpt naar z’n borst/keel. Wat een onmacht voel je dan. Hebben nu ranitidine gekregen van de huisarts. Ben normaal niet snel van de medicijnen maar hij lijkt zoveel pijn te hebben. Nu hopen dat t gaat werken en dat t slokdarmpje n beetje kan herstellen.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ik dacht dat onze kleine man van 8 weken een sprongetje aan het maken was m ...
Aah way sneu dat je m ook ziet grijpen naar zijn keel... zo zielig die kleintjes. Huilt hij de gehele dag door of ia t een bepaald moment? Niet eerder reflux opgemerkt? Of is t nu oas heel erg...

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Hoe gebruik je het precies? En wat gebruik je? Mijn zoontje heeft ook last ...
De voeding voor moeilijke ontlasting en tegen darmkrampjrs is al wat dikker, ik heb een dr. Brown fles gehaald met difrax M en L speentjes erop. En doe 2 schepjes op 100 ml. In t begin met speen M en als er echt niks meer uit komt op speen L. De ontlasting was wat moeizaam maar kwam geleidelijk weer goed op gang. Ik begon met 1 Schepje op 100 ml en daarna langzaam opgebouwd

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Aah way sneu dat je m ook ziet grijpen naar zijn keel... zo zielig die klei ...
Ja vindt t zo sneu!! Hij huilt voornamelijk na de voeding tot 2 uur daarna en als k hem op z’n rug leg. Hij spuugde al wel langer, maar leek daar geen last van te hebben. Sinds vorige week huilt/gilt hij zoveel. De maagzuurremmers lijken nu wel wat te gaan werken. Hij blijft ook maar voeding willen om de pijn te stillen.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ja vindt t zo sneu!! Hij huilt voornamelijk na de voeding tot 2 uur daarna ...
Aaah, ja herkenbaar vwb drinken om pijn te stillen... ze zeggen dat piek van reflux met 6 a 8 weken merk jij dat nu ook?

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Aaah, ja herkenbaar vwb drinken om pijn te stillen... ze zeggen dat piek va ...
Ja hij is nu 8 weken oud en sinds vorige week was t een stuk heftiger. Vooral het krijsen vanwege de pijn. Toen kwam ik er ook pas achter dat hij zon pijn had. Bij jou kindje nu ook t heftigst?