99 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op judith_stip

Hoe zijn jullie erachter gekomen dat t (verborgen) reflux was? Hier een hee ...
Ik zag hem iedere keer naar z’n keel grijpen en dan liep hij rood aan en krijsen. Dus zag dat hij pijn had. Dit was ook iedere keer als ik hem op z’n rug legde. Toen ben k naar de huisarts gegaan en die herkende t ook meteen als (verborgen) reflux. Hij steekt ook vaak z’n tong uit en ik hoor hem ook veel slikken. Hij spuugt bij ons ook veel melk uit. Aangezien de maagzuurremmers werken was t voor mij ook wel duidelijk dat het echt met (verborgen) reflux te maken had. Helaas is daar t probleem niet mee opgelost natuurlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ik zag hem iedere keer naar z’n keel grijpen en dan liep hij rood aan en kr ...
ok dank.. dat naar z'n keel grijpen doet ie niet echt volgens mij.. maar hij heeft sowieso niet echt duidelijke handcoördinatie nog.. Ik hou m in de gaten. Bedankt voor de snelle reactie

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Omgeving breda
Nederland dus hmm. Hier in België (Aalst) werkt wel nog een osteopaat. (Carolien wellekens) maar dat is natuurlijk wat ver voor jou...

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hoe is jullie ervaring met maagzuurremmers (ranitidine) en johannesbroodpit ...
Wel hoor. Een maagzuurremmer kan niet samen met voeding waarin rijstzetmeel of maiszetmeel zit (zoals Enfamil A.R. of Novalac A.R.). Omdat het zetmeel uitzet in de maag door maagzuur. De werking schijnt overigens niet helemaal verloren te gaan omdat de maagzuurremmer het maagzuur alsnog niet PH-neutraal maakt. Mijn dochter heeft ranitidine en wij gebruiken jbpm van het Kruidvat door de Pepti.

4 jaar geleden

Even iets anders... las een paar keer over een osteopaat en dat ze gesloten zijn vanwege corona, maar die van mij belde zojuist dat ze groen licht hebben voor evhte spoedgevallen... ter info

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Even iets anders... las een paar keer over een osteopaat en dat ze gesloten ...
Welke regio is dat? Ik krijg nog steeds te horen dat ze allemaal dicht zijn

4 jaar geleden

De osteopaten hier in de regio hebben toestemming om urgente gevallen te mogen behandelen met een verwijzing van de huisarts.

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

De osteopaten hier in de regio hebben toestemming om urgente gevallen te mo ...
Ede. Ok ik hoefde geen verwijzing vd huisarts. Ze mag alleen spoed gevallen behandelen dat wel...

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

De osteopaten hier in de regio hebben toestemming om urgente gevallen te mo ...
Ben zojuist geweest nl

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Welke regio is dat? Ik krijg nog steeds te horen dat ze allemaal dicht zijn ...
Wat ik begreep van mijn osteopaat is dat er twee officiële organisaties zijn waarbij je je als osteopaat kan aansluiten. Die van mij is bij beide aangesloten en kreeg 23 maart van beide een email met daarin het beleid voor de komende tijd. Bij de ene moest de praktijk volledig sluiten en bij de andere mocht ze alleen nog cliënten ontvangen met een doorverwijzing van de huisarts, daarmee aantonend dat het een medisch noodzaak is. Dit verklaard waarom sommige wel terecht kunnen en andere te horen krijgen dat het niet mogelijk is.

4 jaar geleden

Iemand ervarinf met reflux baby is wipstoel. Ik zit te twijfelen 1 aan te schaffen dan kan ik de baby 8 wkn daar ook indoen ipv altidj draag doek. Iemand ervaring mee

4 jaar geleden

Reactie op Manon29

hier ook nu ook zins 2 week johannesbroodpitmeel en het werkt perfect ze ko ...
Mag ik vragen hoe lang het heeft geduurd voor je resultaat merkte? Ik ben vandaag gestart met Johannes brood pitmeel, maar kleintje heeft nogsteeds de hik en is huilerig na de voeding.

4 jaar geleden

ik heb er een en zo kan ze na voeding wat langer rechterop zitten en dan heb je toch je handen vrij.. ik gebruik hem ook zodat ik even kan douche/in bad kan of tijdens het eten dat ze erbij zit..kortom wij gebruiken hem dagelijks..maar hier mogen ze niet te lang in zitten ivm houding

4 jaar geleden

Reactie op irisgoesten

ik heb er een en zo kan ze na voeding wat langer rechterop zitten en dan he ...
Ok dus het is wel rechtop genoeg heb t idee nl dat ze dan nog snel last krijgen omdat het meer schuin is. Welke heb jij als ik vragen mag

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Iemand ervarinf met reflux baby is wipstoel. Ik zit te twijfelen 1 aan te s ...
Ik gebruik ook een wipstoel. Heb er twee, een elektrische schommelstoel en een gewone wipstoel. Je kan ze zo recht op zetten als je wilt. Bij ons gaat het prima en heb er gewoon 1 van marktplaats gekocht voor n tientje, het staat er vol mee. De elektrische schommelstoel heb ik van de Lidl, die was in de aanbieding.

4 jaar geleden

Reactie op Hafsa.M

Geven jullie borst of fles voeding? Ik gaf bij de geboorte BV, en na een p ...
Bij mij zei ka dat gaviscon wel. wat last kon geven, de nan ar zou normaal gezien de minste kans op krampen en constipatie mogen geven van alle "AR's" gezien deze ook hypo allergeen is. Met johannesbroodpitmeel geen ervaring.

4 jaar geleden

Zijn er al mamas waarvan de kinderen geen last meer hebben van reflux? Tot hoelang heeft dit dan bij jullie geduurt?